Post hier je BaD LuCk verhalen over je scoot !!

ergens naar toe gaan, scooter ontsteekt ineens niet meer.Ding had 2000 km gereden, ik vet pissed, iedereen was weg.Dus ik na 5 km lopen thuis (had ook net getankt 12!! liter benzine).Dus ik haal de boegie eruit, zit er een vuiltje tussen de electrode, geeft ie dus gewoon te stroom door ipv van een vonk te geven.1 minuut werk, en daar 5km voor gelopen.:|
 
natuurlijk kan je hier ook een poll van maken.
Wat is bij jou scooter al allemaal stuk gegaan?
bij mij namelijk:
bougie
snaar
cilinder
bougiedop
band
ventiel (vorige zaterdag vloog opeens binnenventiel eruit)
keerring (lag er half in)
koppeling
tank (bij kraantje van nrg brak ie af, 20meter benzine op de weg+tank echt leeg!)
vertanding(nrg)
nog een cilinder (nsr)
achterrem nrg
lagers voorwiel opeens heel erg naar de klote
ketting eraf gevlogen bij nsr
en waarschijnlijk vergeet ik er een paar
 
Een week geleden was mijn scooter eindelijk helemaal af, naar mijn gevoel dan! (zie scooterbase!!) wordt ik eergisteren aangereden van achter, ga onderuit en nu is mijn hele linkerkant naar de tyfus!! Niet te geloven
 
1ste dag:
Een achtje rijden en vervolgens de straat wel heel dichtbij zien komen. Schade aan voorkappen en zijkappen (Neos)

2e dag:
Scooter start niet, benzine tank lek.

8e dag:
Scooter pas weer kunnen ophalen @ dealer.

tussen de 8e en 70e dag, iedere keer gekloot met niet willen starten, en slecht rijden. Cilinder naar stront gereden tussendoor.

+/- 70e dag:
helemaal zat na het kloten met m'n neos, ding ingeruild op een Derbi Gp1

Met de Derbi nog geen 'echte' Problemen gehad behalve:

Aansluiting van het buddy slot was los, buddy ging dus niet meer open. Alle kappen er af aan de achterkant om er goed bij te kunnen.
 
heb er ook al enkele meegemaakt. had een lekkere setup alu 70 enzo ik rijden opeens valt ie stil. ik pissed start hem weer na 500 meter weeral stil .na nog enkele keren hetzelfde te hebben gedaan wou men scoot opeens niet meer .achteraf bleek er geen olie meer in te zijn cilinder en krukas stuk . ik vergeet nooit geen olie meer in te doen . ook was men hebo riem eens door en ik moest 5 dagen wachten op men malossi riem .ik nam dus gewoon een originele riem en ik moest 40 kilometer rijden na 10 kilometer riem door. ik had veel bagage mee en het was 25 graden .niemand kon me komen oppikken dus heb ik men scoot bij een vriendin gezet en dag later komen oppikken. ook eens naaldlager gesprongen tewijl ik nog 10 kilometer moest. ik kan blijven doorgaan sometimes it sucks
 
- Achterveer lek
- Beide Zijkappen kapot
- Handvatten kapot
- Remhendels kapot
- Achtervelg krom
- Remschijf krom
- Deel van carter waar remschijf vast zat kapot
- Orginele vario versleten, groeven erin
- Achterpouli's weggesleten, groeven erin
- 3 v-snaren gesprongen
- 2 Polini Airspeed's
- Krukaslagers kapot, gelijk naaldlager ed. ook vervangen
- Alle knipperlichten(binnenste deel+glas) en achterlicht kapot.
- Originele standaard kapot, maar kon gelast worden
- Achteras krom
- Blokophanging krom

Oorzaken van al deze kapote zooi:
- 2x ongeluk gehad
- 1x starten met kettingslot nog in achterwiel: remschijf+deel carter kapot
- verder een keer krukaslagers in de soep gedraaid

Moraal:
Een scooter kost veel geld :|
 
Last edited:
Scoot net nieuw, vader had in de tuin zitten werken aan een oude brommer. Spuit ie in het gras met een smeermiddel op wat onderdelen, kom ik 5 min later binnengereden tegen 30. Hopla voorwiel glijd gewoon onderuit :|

stuur maakte een knarsend geluid nadien, 20 € kosten gehad :|

ach ja algoed was het niet op de stenen!
 
je scooter proberen in het donker op zn zijpoot te krijgen in een garage waar je druk bezig bent... denk je dat het lukt.. je laat em los, draait je om..... je hoort een 'DOEF' ...... het prachtige resultaat: kwist niet dat mn scooter zo scheef kon;) --> scooter kantje zji :| vrij weinig schade maar tog :| kdoe nu ALTIJD het licht aan ;)
 
2x Zuiger
1x Cilinder
Blok Onbruikbaar
2 veren
weetikveel hoeveel remkabels
2 krukassen
vertanding
2 halfpoulies
startmotoren
2 ontstekingen
tig koelkapjes
1 vliegwiel, magneet rand
koppelingshuis
koppeling
2x vsnaar
membraan :| daar wil ik het liever niet over hebben.
carterdeksel, ik kicken, kick ik dat ronsel eruit=gat van 4 bij 4 cm

mja, ik heb al teveel gesl00pt
 
- scooter te koop zetten
- gast komt kijken, test-ritje maken
- accoord over de prijs
- gast komt scoot ophalen
- geld al in mijn bezit lees: achterzak
- gast wil naar huis rijden, scoot start niet! 8P
- nakijken van scoot, scoot start helemaal niet meer
- scoot doet werkelijk helemaal nix!
- geld weer teruggeven
- scoot naar dealer, en vervolgens 4 weken daar staan |(
- conclusie, heb nog steeds de scoot! 8P
 
Hehehehe... mn voorrem had een periode dat ie wel iz wilde blijven hangen ;).... Ik rij mn straat in (het had wat geregend)... rem... geef weer gas en ga keihard op mn bek! Was mn voorrem geblokkeerd... :S... Kapschade viel meej.. ik ging maar 5 km/uur!
 
Originally posted by Casper
2x Zuiger
1x Cilinder
Blok Onbruikbaar
2 veren
weetikveel hoeveel remkabels
2 krukassen
vertanding
2 halfpoulies
startmotoren
2 ontstekingen
tig koelkapjes
1 vliegwiel, magneet rand
koppelingshuis
koppeling
2x vsnaar
membraan :| daar wil ik het liever niet over hebben.
carterdeksel, ik kicken, kick ik dat ronsel eruit=gat van 4 bij 4 cm

mja, ik heb al teveel gesl00pt
.

sl0pert 8)
 
Had 2 maanden ofzo me scoot gepsoten, eerste ongelukje, dus opnieuw laten spuiten (meteen) jaar later weer ongelukje, weer laten spuiten.

Voor de rest niet echt super erge dingen, was ik meestal voor... 0?
 
moest een maat van me ophalen op het station maar ik had maar 1 helm bij.... dus ik helm in buddy en 25km/u over het fiestpad dus ik sta te wachten bij rood licht maar ik sta al een minuut of 10 te wachten dus ik goed om me heen kijken en dan maar door rood.... meteen hoor ik iets achter me toeteren COPS aaaaaah kut :(

nieuwe drukveer instaleren springt los tengen me oog aan komt net verkeerd aan blauw oog...

schroefje in me achtekap draaien verkeerde schroefje gepakt in me tank.... tank lek

stuurtje losmaken kegeltje in me voorvork en er met geen mogelijkhijd meer uit te krijgen

scheurtje in me kap dichtegosldeerd geplamuurd overgespoten (heel me kap) ect wil hem trugzetten komt iets te veel spaning op krak kut weer trug bij af... zit nu stickertje overheen...

ongeveer 100 schroeven dolgedraait op me scoot en tja probeer ze dan maar eens los te krijgen...

uitlaat bocht afgebroken (3x) 2x laten maken @ dealer toen was ik het zat bleek me ophanging los te zijn...

en zo kan ik nog wel ff doorgaan ben volgens mij nogal lomp aangelecht
 
Ik ben op dezelfde weg DRIE keer aangereden, op een stuk van ong 1,5 kilomter, binnen anderhalve maand tijd. Gelukkig niet mijn schuld. Maar wel twee scooters totall loss:|

Verder:
3x lekke band met vroegere MTX, en das naar lopen.
achter-koppelings-as.
V-snaar
Startmoter
 
hugo ging op z'n bek!!!
ehh ooit achter tegen een auto opgereden na een super chick gezien te hebben :)

voor de rest : uitlaat die er steeds onderuit naait
KVS lekkages

voor de rest :

inmiddels 5 zuigers gehad :) (3x DR70 [t], 1xorg [t],1xmalossi 50cc giet [t], MHR team (nu nog std.. ga binenkort eens een ander halen :)... )

ehh voor de rest heb ik eigenlijk veeeeeeeeeeeel problemen gehad.. (nu echt niet meer)
alleen nu heb ik geen uitlaatje erop zitten
et is te koud om te rijden :@
 
Back
Top