Oke mijn verhaal dan ook maar:
Ik kocht dus een Typhoon 2dehands, was 1700 gulden. Ik had nog geen certificaat, dus die gast rijdt 'm naar mijn huis. Toen heeft ie daar dus een paar weken gestaan, totdat ik m'n certificaat had. Nou ik spring er dus op, meteen gassen, maar na 3min viel ie ineens uit. Ik terug naar huis gelopen, volgende dag weer gestart, viel ie weer na 3min uit. Dus ik snapte d'r geen fuck van. Nieuw luchtfilter element gehaald en alles. Nieuwe olie erin gedaan. Hij bleef steeds zodra ie warm was uitvallen. Na een tijdje wilde ie niet meer starten, dus ik een nieuwe polini 70cc gekocht. Nou ik hield dus precies hetzelfde probleem. Nou wat bleek dus, die gast had de oliepomp niet aangesloten |( Dus wat was er allemaal verrot? Die nieuwe cilinder en krukas+lagers. Ik had 'm dus naar de dealer gebracht. Die zag ook dat de oliepomp niet alleen niet aangesloten was maar ook nog eens verrot was. Ik moest dus 600 euro dokken, want de banden waren ook helemaal op
en voortaan op mengsmering rijden
Maar wat zouden jullie doen? Teruggaan naar die gast en hem de rekening van de reparatie laten dokken? Later hoorde ik namelijk dat die Typhoon bekent stond als een rag-ding en dat die gast 'm maar een paar dagen heb gehad...
Later is ook nog de voorvork naar de klote gegaan, de achteras naar de fuck omdat er olie bij de vertanding lekte en de elektrische choke van de carb was ook nog eens verrot.
Ik ben nu bijna al een jaar bezig met dat ding, en hij heeft misschien 1/3 van die tijd gereden :| :'(