Post hier je BaD LuCk verhalen over je scoot !!

Cervus

Banned
Ik reed gister lekker me scooter in te rijden (nieuwe zuigerveren) net nadat ik een half uur geleden de scoot had verzekerd.Ik de hele dag lekker rijden in de brandende zon 8)
ik was onderweg naar een paar vrienden van me om een film te checken . onderweg zie ik een stel kinderen langs de weg staan kijken naar iedereen die langs rijd.had nergens geen erg in dat ze zo naar me keken (ik d8 ze zullen mijn scoot wel bruut vinden :P ) kom ik aan bij me vrienden heb ik ff een film gechecked ( the godfather ) goeie film trouwens :) .
voordat ik weg reed , checkte ik dus eerst me banden en wat is er nou : EEN SPIJKER IN ME BAND!!! helemaal leeg. Ik helemaal fucking pissed off!!! kon ik die 4 kilometer lekker lopen om 3 uur s'nacht's . dus ik thuis nadenken wat het kon zijn ,,,,DIE KUT KINDEREN NATUURLIJK!! 8P . heb ik dus de hele tijd zitten rijden zonder erg in gehad te hebben dat me achterband helemaal lek was. Als ik die kinderen zie MAAK IK ZE AF!!! :X
die scoot had 1 jaar in de schuur gestaan om gefixed en mooi gemaakt te worden, rijd ik net 1 dag en dan is de band al weer lek . nou dat wordt dus weer lekkere nieuwe binnenband + reperatie kosten . iemand anders nog nare ervaringen post hier ;)
 
Advertisement - register to remove this

Ja ik heb ook nare ervaringen met mijn scoot.
Ik had 'm dus net bij de dealer besteld en kon me scoot na een weekje ophalen. Helemaal rijklaar enz enz. Dus ik rij me SPLINTERnieuwe scoot naar huis toe, een ritje van 10km.
Ik helemaal dolblij enzo:p en kwam thuis.... jaaah hoor spijker in me band:| (ik ook ja:p)
Nou ja, metteen maar samen met me pa het achterwiel eraf gehaald. vond het echt schraal heb je je scoot net een half uurtje kan je 'm weer gaan slopen 8P. Maargoed net voor sluitingstijd een nieuwe band erop voor 100piek. Het was wel een metzeler ME17dus toch een verbetering8)
 
ik kwam na 10 dagen met school terug uit rome, had me scoot erg gemist, dus gelijk rijden, na 15 km stond ik stil, vertanding verneukt. 191 euro. 1 maand later, lagers + krukas verneukt, weer 130 euro! hoe bedoel je pech. Nu rijdt ie weer, maar nu si me multivar weer brak. (rijdt nog wel, maar maakt een tyfus herrie!!!) Maar goed al deze dingen kunnen gebeurenm na dik 29500 km!
 
Mijn pa had mijn brommer opgehaald van dealer.
ik rijdt mijn eerste rondje op het industrieterrein, en jahoor meteen een spijker in mijn band:|


2e grote fout maakte ik gister mee:(

Ik mijn bougie eruit halen(weet ook niet waarom), nou alles leek goed, laat ik hem uit mijn handen kletteren.
Schacht kapot, beetje opgeschuurd.

Dus ik dacht dat het wel een beetje mee zou vallen ,niet dus

Brommer lekte sinds 3mnd weer olie bij de uitlaatpoort, dus hele brommer onder de olie.
Ding liep ook nog helemaal gaar, en dan ook echt super gaar.

Dus dadelijk eerst even nieuwe bougie halen:!
 
Ik heb 2 maand terug mn scooter helemaal uitelkaar gehad en toen weer in elkaar...
stomme fout: vergeten vertandingsolie te halen, gevolg: helvertanding rond.
stomme pech: ik 2 dagen die nieuwe vertanding knapt mn achteras (die was als enigste niet nieuw) dus achteras, remschijf, remklauw en nog wat onzin lekker naar de hel...
en nu staatie dus weer in de schuur...
 
ehhh ik had m'n certificaat .. mocht rijden en kreeg meteen een boete voor op de weg rijden :)

verder nog .. laatst was ik bezig met m'n cab.. en ineens was ik m'n luchtschroef kwijt :s
dus ik overal zoeken en heb toen maar een luchtschroef uit m'n 12mm gehaald
ik was een stukje rijden en kwam terug..
band was nog vol
maar er zat een luchtschroef in m'n achterband :D

verder begon hij ineens koelvloeistof te lekken zonder dat ik er tijdens het rijden erg in had..
daardoor is m'n cilinder nu koek

verder nog kappen die op mysterieuze wijve aan het scheuren zijn :|
 
Zip van workmate 1 mtr hoog afgedonderd, zonder kappen alleen achterlicht. Gevolg, achterlicht dood.

Op bek gegaan met Zip, schade van schaven over de grond :|
 
In mn exame week.. hehehehe.. ik rij naar school.. opeenz "Pang".. en mn scoot kreeg geen gas meer?! Dus ff aan de kant gezet, blijkt dat mn gaskabel was gebroke!! BALE! ik had net die ochtend!! een exame!!

Gelukkig heeft deze hardcore tuner (ahumm) altijd een nijptang bij zich, en ik heb de gaskabel ff met de nijptang aangetrokke, en zo langzaam naar school gereesd... :p :| :mad:
 
Ik had net gewerkt vandaag en wil naar huis rijden, na 200 meter kapt scoot ermee. Benzine op. |(
5 km gelope met scoot naar het dichtsbijzijde benzinepomp.
Stomme fout maaajaaa.
 
Bij mij in buurt zou er een illegale scootersprint plaatsvinden dus ik er heen zo'n 50 man aanwezig. En gelijk was er al politie dus er kwam nix van de sprints terrecht. Even later werd ik aangehouden, toen ik mee werdt genomen ging men scooter al een beetje raar doen, inmiddels bij het politiebureau moest ik op de rollerbank, toen hij hem er op zette gaf hij vol gas en men scoot begon te stotteren bleek men bougie nat te zijn geweest, de wouten hebben nog aan de carb. gesleuteld en toen liep die helemaal niet, en ze hebben hem ook niet uitmekaar gedraaid wat een geluk, ik de volgende dag terug en toen kreeg ik de boete: 86 Euro's.
 
Originally posted by wimpie
cilinder monteren en circlippie in het blok laten vallen:!
heb toch nog 6 seconde plezier gehad van die hebo alu 70:rolleyes:

Ben je dan ook nog zo stom om met het clipje in je blok te gaan rijden?
 
Oke mijn verhaal dan ook maar:

Ik kocht dus een Typhoon 2dehands, was 1700 gulden. Ik had nog geen certificaat, dus die gast rijdt 'm naar mijn huis. Toen heeft ie daar dus een paar weken gestaan, totdat ik m'n certificaat had. Nou ik spring er dus op, meteen gassen, maar na 3min viel ie ineens uit. Ik terug naar huis gelopen, volgende dag weer gestart, viel ie weer na 3min uit. Dus ik snapte d'r geen fuck van. Nieuw luchtfilter element gehaald en alles. Nieuwe olie erin gedaan. Hij bleef steeds zodra ie warm was uitvallen. Na een tijdje wilde ie niet meer starten, dus ik een nieuwe polini 70cc gekocht. Nou ik hield dus precies hetzelfde probleem. Nou wat bleek dus, die gast had de oliepomp niet aangesloten |( Dus wat was er allemaal verrot? Die nieuwe cilinder en krukas+lagers. Ik had 'm dus naar de dealer gebracht. Die zag ook dat de oliepomp niet alleen niet aangesloten was maar ook nog eens verrot was. Ik moest dus 600 euro dokken, want de banden waren ook helemaal op :( en voortaan op mengsmering rijden

Maar wat zouden jullie doen? Teruggaan naar die gast en hem de rekening van de reparatie laten dokken? Later hoorde ik namelijk dat die Typhoon bekent stond als een rag-ding en dat die gast 'm maar een paar dagen heb gehad...

Later is ook nog de voorvork naar de klote gegaan, de achteras naar de fuck omdat er olie bij de vertanding lekte en de elektrische choke van de carb was ook nog eens verrot.

Ik ben nu bijna al een jaar bezig met dat ding, en hij heeft misschien 1/3 van die tijd gereden :| :'(
 
Originally posted by Roadrunner


Ben je dan ook nog zo stom om met het clipje in je blok te gaan rijden?

ehm ja, want dat dat clippie in me blok was gevallen zag ik toen ik na 6 seconde me cilinder eraf haalde|(
was gewoon domme pech, snap nog steeds niet hoe het kon.
de 2 circlips in het piston gat zaten op hun plek...
 
Originally posted by Thomas
Oke mijn verhaal dan ook maar:

Ik kocht dus een Typhoon 2dehands, was 1700 gulden. Ik had nog geen certificaat, dus die gast rijdt 'm naar mijn huis. Toen heeft ie daar dus een paar weken gestaan, totdat ik m'n certificaat had. Nou ik spring er dus op, meteen gassen, maar na 3min viel ie ineens uit. Ik terug naar huis gelopen, volgende dag weer gestart, viel ie weer na 3min uit. Dus ik snapte d'r geen fuck van. Nieuw luchtfilter element gehaald en alles. Nieuwe olie erin gedaan. Hij bleef steeds zodra ie warm was uitvallen. Na een tijdje wilde ie niet meer starten, dus ik een nieuwe polini 70cc gekocht. Nou ik hield dus precies hetzelfde probleem. Nou wat bleek dus, die gast had de oliepomp niet aangesloten |( Dus wat was er allemaal verrot? Die nieuwe cilinder en krukas+lagers. Ik had 'm dus naar de dealer gebracht. Die zag ook dat de oliepomp niet alleen niet aangesloten was maar ook nog eens verrot was. Ik moest dus 600 euro dokken, want de banden waren ook helemaal op :( en voortaan op mengsmering rijden

Maar wat zouden jullie doen? Teruggaan naar die gast en hem de rekening van de reparatie laten dokken? Later hoorde ik namelijk dat die Typhoon bekent stond als een rag-ding en dat die gast 'm maar een paar dagen heb gehad...

Later is ook nog de voorvork naar de klote gegaan, de achteras naar de fuck omdat er olie bij de vertanding lekte en de elektrische choke van de carb was ook nog eens verrot.

Ik ben nu bijna al een jaar bezig met dat ding, en hij heeft misschien 1/3 van die tijd gereden :| :'(

matig :+
 
Naja ik rij dus naar huis in t pikkedonker samen met een maat die een aerox heb. Maar op m'n sr zit zo'n kutlamp waarmee je maar 2 meter kon zien. Naja ik rij dus 30km/h over een pikdonkere weg. Opeens een bocht! Ik reed 1 meter in de berm en me voorwiel draait naar rechts en ik flikker om. Paar krassen op de achterkap en onderkap(heel weinig gelukkig). En vorige week is me scooter ook nog es omgeflikkerd, ik wou de garagedeur dichtdoen met me linkerhand. Ik zat erop en kon m nie meer houden met 1 hand en hij flikkert om. Dat was best wel balen...:|
 
Euhm, toen ik nog echt noob was scoot laten maken, na paar week wassie alweeeer gaar (1ste NRG). Wassie toen weer rijdend, vond Rolf het nodig em in de poeier te rijden.

Benelli daarna... Had em 10 dagen, waren zuigerveren geknapt... naja, garantiekwestie :)

Daarna weer NRG: Gewoon gr00te miskoop, veel geld verkloot :|

Nooit echt pech gehad verder met valpartijden ofzo (gelukkig).
 
Originally posted by NeoGeniX
Naja ik rij dus naar huis in t pikkedonker samen met een maat die een aerox heb. Maar op m'n sr zit zo'n kutlamp waarmee je maar 2 meter kon zien. Naja ik rij dus 30km/h over een pikdonkere weg. Opeens een bocht! Ik reed 1 meter in de berm en me voorwiel draait naar rechts en ik flikker om. Paar krassen op de achterkap en onderkap(heel weinig gelukkig). En vorige week is me scooter ook nog es omgeflikkerd, ik wou de garagedeur dichtdoen met me linkerhand. Ik zat erop en kon m nie meer houden met 1 hand en hij flikkert om. Dat was best wel balen...:|

Had die maat dan voorop laten rijden. aerox heeft perfect licht. En er zijn veel betere lampjes te koop voor je SR. Je moet er alleen wa geld voor uit geven.
 
Iets wat is me is bijgebleven gebeurde zo'n 3jaar geleden, toen ik nog in m'n echte noob-scooterperiode zat, ik prutste beetje met vario en ging testritje maken in de wijk, zonder variokap en jah, had moer blijkbaar niet hard genoeg aangespannen. Alles vloog meters hoog en ver de lucht in |(
Kort daarna had ik eens een schroevendraaier laten zitten in m'n variokas :| is 2km verder in m'n vario gedraaid.
Een mens leert uit z'n fouten
:p
 
ok dan, nog maar 1tje vanmij. Ik afgelopen winter naar me werk 's ochtends. (was nog donker, doet me koplamp raar, dan weer aan, dan weer uit. heel vaag, ik zet hem op groot licht, en alles is goed.) 's avonds weer naar huis. (weer donker) na 1 m stopt me grootlicht er ook mee. Resultaat, ik in het pikkedonker, zonder koplamp naar huis rijden (25 km!!!) Dat was echt fucking eng.
 
Back
Top