Polini Vario voor Piaggio

Bart Nrg Mc2

Well-Known Member
Maakt een vario van bv. Polini/Malossi/Hebo veel uit bij een Piaggio L.C.? Bij Minarelli's worden ze 9 van de 10 keer vervangen, van Piaggio's haast nooit. Zijn standaard vario's van Minarelli slecht? Ze gaan een stuk harder met een andere vario. Ik heb een MC2 (oude cilinder), met een nieuwe (2000) Nr-x en een 2G Speed Clutch (Polini), verder Malossi 6,9 gr in standaard vario. Dit trekt prima op, zonder dips, en loopt 90-95 teller. Toch zou ik wel eens willen weten wat het scheelt met een andere vario. Hebben een Runner en Nrg dezelfde vario? Alvast bedankt!
 
Advertisement - register to remove this

Ik weet van de NRG mc2 niet of er dezelfde vario inzit als bij de Runner, maar wat ik je wle kan vertellen dat de Runner vario super-goed is! 1 van de beste standaard vario's. En het lijkt me logisch dat die dan ook in de NRG mc2 zit...

Ok

SvR
 
Ja, in runner en NRG mc^2 zit dezelfde vario(ikzelf heb NRG) en die is opzich al prima maar ik heb hem vervangen door een MHR vario, en ik heb er toch betere prestaties mee(gelijkmatiger toerenverloop)
 
Is je top ook hoger geworden? Vaak hoor je van MHR-vario's dat ze minder zijn op redelijk standaard scooters, omdat de hoek anders is, t.o.v. je voorpoelie en dus je v-snaar. Wat ik neem aan dat niet je hele scooter MHR is? Wat heb je er eigenlijk nog meer opzitten, prestaties? Greetz & thanx!
 
neem op piazzio NOOIT een polini speedcontrol vario....

na de 30 km/h kom je in een dip waar je NOOIT uitkomt
smile.gif
 
Euh!
Als je een andere vario koopt, koop dan meteen dus die half poelie en die snaar. Om zulk soort probs. te voorkomen! (niet die van Ruud)

SvR
 
sjoerd: nog zoiets leuks... er is geen halfpoelie voor de standaard krukas..... Moet je een evo krukas voor hebben en dan NOG met volledige evo speeddrive en snaar heb je een dip van 2/3 pk (evo70 runner 21mm evo 70 pijp)
 
als je scoot niet voor 99% uit polini of malossi bestaat op je piaggo, gewoon je orginele vario laten zitten, die zijn gewoon goed !

ken al te veel gasten die hier langkomen of ik ze wil helpen met hun standaard 50cc (runner 9 van de 10x, ja dat begrensde kut ding ja) af testellen met polini speeds geval, of malossi shit

Nou vergeet het maar die dip komt me heeeeel bekent voor

of dat ze alleen maar toeren draaien (geluid is wel dyna)

advies alleen bij beestachtige scoots (die dus 160 a 180 ofzo op je scooter teller zouden moeten lopen, Hahahahahahahahahahahahahahahah, sorry hoor ik hou gewoon van die verhalen van, Ja ik ga 150..... ZOZO WAAR HEB JE DAT AFGELEZEN.....op mijn teller, TUURLIJK ALLEEN JOU TELLER LOOPT TOT DE 150)
 
Ik had door de vario een niet echt merkbaar hogere top, enkele kilometers, en ik had ook V-snaar van malossi erbij gekocht
 
Ruud ===>

Ja das dan helemaal f*cked up, want een andere (snellere) vario monteren zonder bijbehorende poelie is natuurlijk niet erg verstandig. Dus: heb je een piaggio, dan maar geen "snelle" vario!

SvR
 
Back
Top