Polini Evo krukas

PDB Racing Team

Well-Known Member
Haloa,
ik heb een Aprilia SR www (LC) en die is helemaal volgehangen met Polini Evo spul op ontsteking en vertanding na.
Topsnelheid: 130 a 135 op autoteller... (JAJA...phat).
Nou vind ik alleen de trekkracht onderin klote.
Volgens mij komt dat doordat de interne diameter van mijn carter niet groot genoeg is voor de Polini krukas. Weet iemand hoeveel dat moet zijn??? En zo niet, weet iemand een goede krukas die geen cartervergroting nodig heeft?
BVD, CYA ALL....

p.s.: Iemand niet zoveel verstand van opvoeren? Ik voer je (minarelli) scooter op voor een aantrekkelijk bedrag! Gegarandeerd harder dan 120 voor waterkoeler!
 
Advertisement - register to remove this

Standaard vertanding en ontsteking.
Verder van Polini Evolution:
70cc cilinder, krukas, vario, 2G koppeling, speed control, 21mm carburator, en v-snaar.
En uitlaat (niet schrikken) Gianelli Nardo.
Jaja, ik weet het maar eens is het geld op hè!!!
smile.gif
 
jaja 130/135 op een autoteller haha lachuh
smile.gif


zeker een kadett ofzow? wijken ook veel af ja

Owjah SR www LC?!?!?!

Ik heb het ff nagevraagd bij een kennis die ook een evo 70 + nardo + standaard vertanding heeft op een SR stealth....

hij gaat 130 op z'n teller en 110 digitaal je kunt er max 115/120 uithalen dus

HAHA

[This message has been edited by Ruud (edited 27 September 2000).]

[This message has been edited by Ruud (edited 27 September 2000).]
 
Ok,
als je me niet gelooft, dan niet.
Maakt mij niet uit. Jammer maar helaas.
En trouwens, een Opel Kadett is toch ook een auto? Het was wel geen Opel maar toch...

Verder stond ik zelf ook te kijken van die snelheid want ik weet zelf ook wel dat die tellers op de scooter afwijken als de t*ring.

DIT IS DUS ECHT GEEN GRAP WANT IK HEB ZELF ECHT EEN T*FUS HEKEL AAN AL DIE LELIJKE OPSCHEPPERS!!!
 
OWJA,
en als die vriend een SR heeft die 130 loopt op zijn teller dan zou ik die teller graag willen kopen. Een SR teller die verder gaat dan 130......phat!!!!
Je bedoelt zeker dat als je je teller voorstelt dat ie dan verder loopt tot ongeveer 130... nou dan is het bij mij ongeveer 140.
Je vergeet de krukas he, meer topsnelheid daardoor!!!
 
idd doortellen....

en die gast heeft een Yamashi krukas (zelfde volume).....

maar om op je vraag terug te komen: je verliest trekkracht door het frezen maar je wint wat topsnelheid (Op een runner met evo70 en evo krukas en evo 70 pijp)
 
Een digitale teller is zeker een goed idee.
Maar toch koop ik binnenkort eerst die Malossi binnenrotor ontsteking en laat ik mijn cilinder tunen. Dat kost ook een hoop geld. En wat maakt de topsnelheid nou eigenlijk uit??!! Als ie maar goed rijdt en ik kan je garanderen dat ik de snelste uit de buurt ben en omstreken! Trekkracht (dat heb ik dus niet zoveel) en middengebied zijn ook belangrijk...
Hij doet vanaf stilstand tot ongeveer 30 niets en trekt dan ineen keer en keihard door tot ongeveer 100 km/uur (op de teller...) En dan heeft ie een kleine dip om vervolgens weer hard door te gaan totdat ie 'opeens stopt' op ongeveer 140.
 
19 mm of 21 da week nie

maaruh jij moet 'm is gaan afstellen en een andere pijp gaan kopen... zeker als je 'm gaat tunen trekt ie het niet meer
 
Andere uitlaat kopen doe ik zekers...
iemand een goede tip?
Waarschijnlijk gaan we de uitlaatpoort ophogen en breder maken. Dus meer toeren daarna.
Zoek dus een uitlaat die 'hoge toeren' maakt. Ik denk dat een Polini Evo dat ook niet meer trekt eigenlijk....
En de ontsteking kan dat ook niet aan vandaar die Malossi Rotor!
 
Wat ik wel een beetje vaag vindt, als je dus nog standaard vertanding heb, en een lekkere grote carb, dat ie onder de 30 niet goed trekt, heb je je koppeling wel goed afgesteld?
 
ja die uitlaaten die ruud zei zijn heel goed dus de jolly moto en de mhr en yasuni c20 of een evo of for race. ik zal voor de jolly mot o gaan
biggrin.gif
 
DJ: evo 70 en for race trekken het ZEKER niet....

owjah Phrozen? welke hebo?? racing 2?

[This message has been edited by Ruud (edited 28 September 2000).]
 
ik zou ook de jolly moto nemen....heeel hoog toerig....op min hebo 70 race cilinder, die ook heel hoog toerig is, werkt dit echt super goed....
 
Ik had een nieuwe HEBO Racing gezien,wordt in nederland pas volgend jaar vewacht
frown.gif

is de opvolger v/d Pentagrama ofsow.
Ik zou toch de Ysuni Carrera 20 nemen
rolleyes.gif
,is gewoon gemaakt voor EVO/MHR 70cc TUNED,Jolly Moto is ook FleXx
 
Back
Top