Bart Nrg Mc2
Well-Known Member
Hoezo heeft Hebo daar patent op?
Originally posted by Bart Nrg Mc2
Hoezo heeft Hebo daar patent op?
Originally posted by The One
Lekker in de topic weer... godver.. waarom heeft niemand theorieen over de gladde kantvan de evo as... zoals minder weerstand op de as via de vario of betere grip op de vario of whatever......
Ik hoor alleen maar of de as goed is of niet maar dat vroeg ik helemaal niet....
Originally posted by Raki
Mij lijkt het dat het veeel grotere raakoppervlak tussen as en glijlager voor minder slijtage zorgt (minder "doorspinnen" van het glijlager; zal wel zeer miniem zijn door het toch goed vastzitten van het glijlager tussen gradenplaat en halfpoulie).
Originally posted by The One
Maar goed nu hebben we nog steeds niet het voordeel van de gladde as en de vario die alleen aan de contraplaat aandrijft.. is het soms een wrijvings verschil of zo ??
schrijft polini er zelf niets over??
Ik heb al vaker mooie in/weggesleten spiebanen gezien, door te weinig klemming. Op simpelweg alleen die spiebaantjes gaat het nooit houden, daar zijn de oppervlakken de gradenplaat en van de halfpoellie veels te klein voor.Originally posted by The One
Geloof me Bart wat je nu zegtis echt onzin.. de spiebanen vangen alle krachten op .... de klemming is met deze krachten echt veel te weinig .....
zorgt er alleen voor de de vario niet gaat heen en weer slaan bij het gas geven en loslaten.....
je typt wel wat, maar zegt in MIJN ogen helemaal nix.Originally posted by BurN
zorgt er alleen voor de de vario niet gaat heen en weer slaan bij het gas geven en loslaten.....
idd en bij polini varios is de gradenplaat geleiding te slap daarvoor en knappen die zo nu en dan weleens af..
zonder spiebaan is dat probleem opgelost.