polini 80cc gietijzer

databorg

Well-Known Member
het gaat over deze cilinder
133_1009_maxi.jpg

iemand hier ervaring mee ? welke uitlaat en carbu kan ik het best nemen ?
het is voor een rs 50 (am6)
 
Advertisement - register to remove this

gewoon een normale Yasuni uitlaat of Bidalot uitlaat , en een 21mm carburateur setje icm std filter.

ander krukasje erin en goed afstellen , ook mischien een maatje grotere voortandwiel.

dan loopt dit al behoorlijk , maar zelfs met een std onbegrensde uitlaat kan dit al zeer behoorlijk lopen!
 
hmr2 iig , daar heb ik meerdere van gemonteerd @ ongeveer dezelfde setup , lopen zeer goed/

24 is veel te groot , 21mm is meer dan groot zat , 19mm loopt al zeer behoorlijk.
 
24 mm hoeft niet bijvoorbaat te groot te zijn, ik weet niet hoe pittig deze cilinder is, een rode top zou het iig bij kunnen. Ik had ook merkbaar verschil op me rode top na het monteren van een 21 ipv 19mm. Verder idd eens met hmr2 die doet het altijd heel erg goed, r2 weet ik niet zoveel over :)
 
mja , ik bekijk het zo , waarom zou je groter dan 21 gaan , er zijn mooie setjes verkrijgbaar in 19 en 21mm die goed lopen en waarbij je niks hoeft aan te passen , ook kun je daarbij mooi je std filter gebruiken.

en het is veel mooier af te stellen.

IMO is het bij zulke setups eigenlijk nergens voor nodig groter te gaan dan 21mm.
 
als je nagaat dan mijn 99er RS met alleen een Kundo 70 , 19mm setje , 13-47 vertanding en std onbegrensde uitlaat al makkelijk 110 @ telller reed :p

met yasuni HM liep ie ruim de teller uit , zijn goeie uitlaatjes voor gemiddelde cilinder :)

met de oude type Polini's (w-poort) @ RS reed het met Bidalot uitlaat (gelijk aan de Yasuni) en 19 of 21mm ook al zo , goeie combinatie dus :)

een grotere carburateur zoals een Mikuni 24FS oid geeft je wel wat meer power over het hele gebied natuurlijk, maar IMO ten koste van wat.

een Malossi MHR replica (50mm) cilinderkit is ook zeer snel @ am6
 
Back
Top