Pliesie!

ScooterDraz

Well-Known Member
Vandaag was het voor het eerst raak! Ik was mijn 70 MHR Team aan het inrijden. Af en toe een keer door trekken. Rijdt ik in Gorinchem een straat in... Trek ik hem een keertje vol open en dat geeft nogal een herrie met mijn Black Swan. Staat er gelijk een zo'n !@#^&*wout voor mijn neus die mij een stopteken geeft! Dus ik rem een beetje af en de adrenaline pomp gaat op volle toeren draaien. Maar, de lul is te voet en ik zie geen motor. Dus ik geef een ruk aan mijn stuur en draai het gas nog maar een keertje open. Zo, die ben ik voorbij. Maar er waren nog meer joden... Nog geen 25 meter voor me komt er al weer een zmlk-in-blauw de straat oprennen met zijn handje in de lucht. Maar aan zijn ik-kan-zo-aan-de-kant-springen houding imponeert hij me totaal niet. En ook deze agent wordt met een noodgang voorbij gereden. Dan volle gas door een overvolle straat, wel link en ook niet best voor mijn cilinder. Als ik achterom kijk, zitten ze me achterna met een auto. Maar er zijn zoveel fietsers er is geen doorkomen aan, voor hen dan he! Ik parkeer mijn scooter op school tussen twee containers en trek er een zeil overheen. Zo, die kan afkoelen.
Daarna kon ik gezellig naar de les...
Later hoorde ik dat ze daar alleen voor certificaten stonden, maar met een rollenbank in de buurt. Er waren er drie gepakt. Ook kon je een boete krijgen voor verkeerd oversteken, wat ik dus ook deed.

Als ik was gestopt bij de tweede agent was het heel slecht met me afgelopen:
- minimaal f50,- voor verkeerd oversteken
- stopteken genegeerd, zal wel rond de 8 tientjes ofzo zitten.
- teveel vermogen, f240,-
- teveel geluid, f100,- gulden of iets
- teveel cilinderinhoud, f?
- geen motorrijbewijs, f?
- (geen 18) f?
- minstens voor f1000,- spullen van mijn scoot en die voor een aantal dagen/weken kwijt.

Ik vindt dus dat ik reden genoeg had om door te blazen! En ik heb gelijk een ruig verhaal te vertellen.

PS. Wat zijn jullie ervaringen met de pliesie?
 
Advertisement - register to remove this

Ze geven je maximaal 3 boetes per keer.
Je MHR-team kan het best hebben omdat je die practisch niet hoeft in te rijden.
En als je teveel vermogen heb(ik had met met MHR 50cc al ruim meer dan 2kw) dan moet je voorkomen, ipv 240 boete, en die boete is max fl 600,-En voor de rest klasse dat je bent doorgereden, nooit stoppen voor een wout te voet
smile.gif
 
Ja, een beetje een twijfelachtige actie, dat wel. Je moet echt goed nadenken voor je weg rijdt, ik rij ook weg hoor, maar onder de volgende voorwaarden:

- helm op.
- geen regen, sneeuw en andere zooi.
- ik ken de buurt.
- niemand achterop.
- kijk uit, met zo'n vluchtpoging maak je snel fouten vanwege dat adrenalinegehalte, ik spreek uit ervaring.

Aan jouw verhaal te horen voldeed je aan de voorwaarden, dus THUMBS UP!!!

Je onderdelen was je kwijt geweest + voorkomen.

Greetz.
 
Tsja.

Inrijden of niet inrijden, de 1 zegt van wel de ander zegt van niet. Dus wat doe je dan? Juist wel inrijden, stel je voor dat je ernaast zit, dat hetn iet waar is wat Ruud zegt, dan vernuek je ff lekker je cilinder..!

SvR
 
erm, ruud en ik hebben contact met mensen uit de scooter race wereld en mensen die superveel ervaring hebben met cilinders enzo, die zeggen dit ook allemaal, maar als je het niet geloven, dan niet!
 
Hee, Sjoerdyo ik heb van JOUW al een hele tijd niets gehoord, ik wacht nog steeds op een K mailtje van jou. Stuur hem anders nog maar es. Ik denk telkens: Hij heeft het zeker te druk op het forum.

Enneu Bart, deze jongen draagt altijd een helm! Mijn broer ging eens proefrijden met mijn firefox. Hij wilde perse volgas door een scherp onoverzichtelijk hobbelbochtje gaan. Nou dat mislukte danig! Hij parkeerde mijn F-15 bovenop een dikke heining paal. En dat met negentig km/uur. Mijn T-stuk was zo krom als een hoer. Mijn de kop van mijn broer was nog netjes heel door die helm. Ik zag hem gigantisch met zijn kop op de grond klappen! Mijn vizier lag 30 m verderop! En dan te bedenken dat ik hem bijna moest dwingen mijn helm op te doen...

Ruud, alle cilinders moeten worden ingereden. Elk materiaal soort moet aan elkaar wennen als het xtreem heet wordt. Ook een race cilinder!
Je voorkomt hier geen vastlopers mee ofzow, maar het is altijd beter voor je cilinder!
Ech wel!
 
zeg ik dat je een cilinder niet hoeft in te rijden?? maar inrijden van een racecilinder is ff warmdraaien 1x rustig de straat op en neer (spreken we over de gemiddelde straat, als je in een korte straat woont natuurlijk vaker) gewoon rustig, 1x de straat op en neer redelijk vlammen en dan issie ingereden...

Fijn zo'n gesmede zuiger en zo'n grafiete laagje op de zuiger
smile.gif
 
hoera, nu zijn jullie zeker 'THE MAN'. In een race hebben ze toch helemaal geen tijd om in te rijden. En wat boeit het hun als hun zuigertje na 1 of 2 races gaar is? Gewoon effe een nieuwe erin en hoppa... 1 rondje rustig en weer volle gaaas. Maar als je een snelle cilinder voor dagelijks gebruik wilt hebben, dan moet hij toch wel een beetje houdbaar zijn, niet?
 
Precies. Rijden jullie maar lekker 2x de straat op en neer en klaar.

Elk metaalsoort moet toch aan elkaar wennen, ook die zooi waar jullie het over hebben.

En wat een vrienden zeg: Ruud kan het zelf allemaal oplossen met die krukaaars van hem.

SvR
 
Sjoerd: wat heeft mijn rukas met het inrijden van een cilinder te maken!?

Maar ff ontopic:

gesmede zuiger: een zuiger die niet of verwaarloosbaar uitzet...
grafieten laagje op je zuiger: zorgt voor verminderde wrijving en vangt nog wat uitzetting vd zuiger op...


dit alles zorgt voor het BIJNA niet in hoeven rijden van je cilinder..

en bij sjeesteams slijten de zuigertjes redelijk hard ja.. Vindt je het gek?? 13.600/14.000 toeren vinden die dingen niet zo leuk... en dat draaien die arme zieltjes bijna constant!!!
 
Back
Top