Pliesie!

ScooterDraz

Well-Known Member
Vandaag was het voor het eerst raak! Ik was mijn 70 MHR Team aan het inrijden. Af en toe een keer door trekken. Rijdt ik in Gorinchem een straat in... Trek ik hem een keertje vol open en dat geeft nogal een herrie met mijn Black Swan. Staat er gelijk een zo'n !@#^&*wout voor mijn neus die mij een stopteken geeft! Dus ik rem een beetje af en de adrenaline pomp gaat op volle toeren draaien. Maar, de lul is te voet en ik zie geen motor. Dus ik geef een ruk aan mijn stuur en draai het gas nog maar een keertje open. Zo, die ben ik voorbij. Maar er waren nog meer joden... Nog geen 25 meter voor me komt er al weer een zmlk-in-blauw de straat oprennen met zijn handje in de lucht. Maar aan zijn ik-kan-zo-aan-de-kant-springen houding imponeert hij me totaal niet. En ook deze agent wordt met een noodgang voorbij gereden. Dan volle gas door een overvolle straat, wel link en ook niet best voor mijn cilinder. Als ik achterom kijk, zitten ze me achterna met een auto. Maar er zijn zoveel fietsers er is geen doorkomen aan, voor hen dan he! Ik parkeer mijn scooter op school tussen twee containers en trek er een zeil overheen. Zo, die kan afkoelen.
Daarna kon ik gezellig naar de les...
Later hoorde ik dat ze daar alleen voor certificaten stonden, maar met een rollenbank in de buurt. Er waren er drie gepakt. Ook kon je een boete krijgen voor verkeerd oversteken, wat ik dus ook deed.

Als ik was gestopt bij de tweede agent was het heel slecht met me afgelopen:
- minimaal f50,- voor verkeerd oversteken
- stopteken genegeerd, zal wel rond de 8 tientjes ofzo zitten.
- teveel vermogen, f240,-
- teveel geluid, f100,- gulden of iets
- teveel cilinderinhoud, f?
- geen motorrijbewijs, f?
- (geen 18) f?
- minstens voor f1000,- spullen van mijn scoot en die voor een aantal dagen/weken kwijt.

Ik vindt dus dat ik reden genoeg had om door te blazen! En ik heb gelijk een ruig verhaal te vertellen.

PS. Wat zijn jullie ervaringen met de pliesie?
 
Advertisement - register to remove this

Opgestart door Ruud:
Sjoerd: wat heeft mijn rukas met het inrijden van een cilinder te maken!?


Nou, het ging mij niet om de topic, maar om die GROTE vrienden van jouw en tIm bij de races, die jouw niet eens ff helpen met die rukaars. Wat een vrienden dus, dit is dus meer voor tIM bedoeld.

SvR
 
Wat een gelul, hij moet toch ook iets zelf proberen? ze kunnen alles wel gaan voorkauwen maar daar leer je natuurlijk niets van, en hij vroeg gewoon of er hier mensen waren met ervaring en tips waren...
 
Bij een race cilinder hoef je in principe alleen maar een paar keer rustig je cilinder warm te rijden omdat je cilinder wand toch niet kapot te krijgen is moet je alleen je zuiger+zuigerveren in te rijden
 
Zuigerverne moet je toch altijd iets van 100 kilometer inrijden of niet dan? Dus een race cilidner waarvan je alleen de zuigerverne in moet rijden, meot je dus iets van 100-200 kilomter in rijden en je zuiger dan? Das 300 ofzo.

Maarjah

SvR
 
Back
Top