*slider*power*
o0o0o0o0o
Hallo, ongeveer een half jaar geleden zijn jordy (tha zippa op forum) en ik (peter) op zoek gegaan naar een project scooter. Het moest natuurlijk iets worden met een minarelli blok of met een piaggio blok. Toen kwamen we op internet deze ntt tegen:
Hij zag er op de foto naar onze mening nog wel redelijk uit. Afspraak met die jongen gemaakt om een keer langs te komen. Daar aangekomen bleek het een redelijk afgetrapt ding te zijn. De jongen moest er nog 400 euro voor hebben, we hebben hem uiteindelijk voor 300 euro mee genomen
Dit gaat de setup worden:
Cilinder Athena Racing 70CC (vlinderpoort)
Uitlaat Yasuni C16
Krukas Yamashi pen 12
Carburateur 24 mm D-slide OKO
Luchtfilter Malossi Red fliter
Vario Malossi multivar MHR 2000
Koppeling Malossi Deltaclutch
Membraan Malossi Vl 11
Koppelingshuis Malossi versterkt
V-snaar Malossi Kevlar
Spruitstuk Malossi 25mm
Lagers Malossi C4
Thuis aangekomen de scooter in de schuur neer getrapt en de volgende dag meteen begonnen met strippen. Aller eerst het blok eronderweg om die een goede schoonmaak beurt te geven.
de achterkant
hier de carters aan het schuren
http://www.scooter-freaks.nl/forum/specials/slider_power_puch_ntt/10.jpg
Ondertussen heeft de ntt al een tijdje gelopen. de kappen waren zwart met wit en de setup was ongeveer het zelfde als hierboven. Maar na een aantal tegenslagen zoals een los getrilde grondplaat dat ernstige gevolgen had en een warmloper dat een kapotte zuiger en een kromme drijvstang tot gevolg had zijn we op het iedee gekomen eigenlijk weer een beetje opnieuw te bginnen.
dit moet hem gaan worden:
en zo was hij nog ongeveer 2 maanden geleden:
owkee verder met het heden
het blok is nu gepolijst en blingt aardig
aan het polijsten met me nep dremel :W
ook hebben we er een stabalisatiestang (of hoe zo'n ding ook heet :? ) tussen gezet :W
ff gaten in de voorkap gefixt
het bewijs dat ie heeft gelopen
dit is een foto van ongeveer een maandje geleden:
koso teller erop :W
laatst naar een kleine meeting geweest hier in raalte
owkee de bedoeling is nu dat we een nieuw carterhelft vinden als het goed is kopen we er 1 van arnie uit hengelo. Als we de carterhelft hebben kan het blokje weer inwelkaar en kunnen we misschien nog naar Oisterwijk :W
Dan moeten de kappen worden gespoten, er moet nog een TNT stuur momen en we gaan kijken of we zelf nog iets met wat oude kappen kunnen maken
hier ff de onderdelen
cilinder
vlinderpoort
zuiger
cilinderkop
de geile C16 :W
het asje
nog een keer het asje
carb
filter
mhr 2000 vario
deltaclutch
vl11 membraan
25 mm spruitstuk
binnenrotor :X
en de hele zooi bij elkaar
Hij zag er op de foto naar onze mening nog wel redelijk uit. Afspraak met die jongen gemaakt om een keer langs te komen. Daar aangekomen bleek het een redelijk afgetrapt ding te zijn. De jongen moest er nog 400 euro voor hebben, we hebben hem uiteindelijk voor 300 euro mee genomen
Dit gaat de setup worden:
Cilinder Athena Racing 70CC (vlinderpoort)
Uitlaat Yasuni C16
Krukas Yamashi pen 12
Carburateur 24 mm D-slide OKO
Luchtfilter Malossi Red fliter
Vario Malossi multivar MHR 2000
Koppeling Malossi Deltaclutch
Membraan Malossi Vl 11
Koppelingshuis Malossi versterkt
V-snaar Malossi Kevlar
Spruitstuk Malossi 25mm
Lagers Malossi C4
Thuis aangekomen de scooter in de schuur neer getrapt en de volgende dag meteen begonnen met strippen. Aller eerst het blok eronderweg om die een goede schoonmaak beurt te geven.
de achterkant
hier de carters aan het schuren
http://www.scooter-freaks.nl/forum/specials/slider_power_puch_ntt/10.jpg
Ondertussen heeft de ntt al een tijdje gelopen. de kappen waren zwart met wit en de setup was ongeveer het zelfde als hierboven. Maar na een aantal tegenslagen zoals een los getrilde grondplaat dat ernstige gevolgen had en een warmloper dat een kapotte zuiger en een kromme drijvstang tot gevolg had zijn we op het iedee gekomen eigenlijk weer een beetje opnieuw te bginnen.
dit moet hem gaan worden:
en zo was hij nog ongeveer 2 maanden geleden:
owkee verder met het heden
het blok is nu gepolijst en blingt aardig
aan het polijsten met me nep dremel :W
ook hebben we er een stabalisatiestang (of hoe zo'n ding ook heet :? ) tussen gezet :W
ff gaten in de voorkap gefixt
het bewijs dat ie heeft gelopen
dit is een foto van ongeveer een maandje geleden:
koso teller erop :W
laatst naar een kleine meeting geweest hier in raalte
owkee de bedoeling is nu dat we een nieuw carterhelft vinden als het goed is kopen we er 1 van arnie uit hengelo. Als we de carterhelft hebben kan het blokje weer inwelkaar en kunnen we misschien nog naar Oisterwijk :W
Dan moeten de kappen worden gespoten, er moet nog een TNT stuur momen en we gaan kijken of we zelf nog iets met wat oude kappen kunnen maken
hier ff de onderdelen
cilinder
vlinderpoort
zuiger
cilinderkop
de geile C16 :W
het asje
nog een keer het asje
carb
filter
mhr 2000 vario
deltaclutch
vl11 membraan
25 mm spruitstuk
binnenrotor :X
en de hele zooi bij elkaar
Last edited: