Moet ik dat de metalen koppakking doorboren zodat er 2 grotere gaten in boren zodat ie wel past?
De zuigerveren ga ik dan even checken
Gewoon de zelfde koppakking (orgineel) bestellen als waar die mee vast zat voor dat je de zuiger verving. En idd je zuigerveren 120 graden verdraaien zodat niet alle openingen de zelfde kant op staan er er te makkelijk lucht langs kan.
Daarna kijken of je carb overstroomd en nat is.
dan de slangen van je carb afhalen vacuim en benzine slang.
Die lopen naar de onderkant rechts van je benzinetank bij de vacuim kraan.
Blijft er benzine uit je benzine slang lopen dan is die die kraan stuk.
Ook kan je testen door even te zuigen/blazen op andere (vacuim) slang. Van je vacuim pomp en dan te kijken of ie genoeg bezine geeft even een straal maar moet dus ook stoppen.
Anders kan je scooter dus verzuipen.
Ook even je carb schoonmaken door de stationair spoeier na te kijken of die open is.(tegen een lichtbron aanhouden en erdoorheen kijken)
Dat is het lange buis sproeiertje niet de kleine dat is de hoofd sproeier maar die zou je ook voorzichtig los kunnen draaien en kijken of die open is.(meestal wel)
Een nieuw luchtfilter element en evt de gaten dichtmaken van het luchtfilter die zelf gemaakt zijn en er niet horen ( zuigt aleen maar vuil aan)
Verder kleppen stellen 0.10mm ingaande klep (bovenste) 0.15mm uit onderste aan de zijkant onder je koelkap bij je vloegwiel.
op je carter heb je een merk teken of puntje streepjes staan net als op je vliegwiel sommige gevallen een t die gelijk zetten.
En voelen aan je klepstoters/ tuimelaars of ze vrijstaan anders nog een slag draaien dan pas de klepspeling controleren.en evt bijstellen. Zet ook meteen je pickup wat dichterbij op je vliegwiel.
Sterkte ermee! Suc6