Piaggio zip of Yamaha jog ??

Advertisement - register to remove this

Als hij vraagt 'zip of jog' dan hoef je hem niet te vertellen dat JIJ een jog lelluk vindt, dat zal hem weinig boeien denk ik. (mag ik hopen). Houd het liever feitelijk. Het zijn beide compacte scooters, alleen is de een een soort Fiat Panda en de ander een VW Polo. De Zip is gewoon een goedkoop apparaat, gemaakt in China en alles waar ze op kunnen besparen is eraf bezuinigd incl de benzinemeter. De enige rede dat hij goed verkoopt is dat mensen tegenwoordig geen cent te makken hebben en toch een 'echte heuse piaggio scooter' willen hebben. Vroeger zag je immers geen hond op een Zip Ac alleen een verdwaalde bejaarde. Jongeren reden minimaal Zip SP, een heel andere scooter en veel duurder. De Zip AC 2t is al heel lang te koop alleen sinds de economische recessie heeft toegeslagen wil 'iedereen' er een hebben en oh wee als je er wat van zegt dan word je meteen verketterd.

De Jog is nog steeds een prima scooter, gemaakt in europa er zit dezelfde kwaliteit onderdelen op als een Aerox. Zo'n ding rijdt ook heerlijk, goede vering, wegligging. Het is een stukje kwaliteit wat je dan koopt. Goede scooter, alleen wat klein (Zip ook).
 
dus de italiaanse scooter wordt gemaakt in china en de japanse scooter wordt gemaakt in europa? logisch....en de scooterdealer verteld mij trouwens dat de motoren voor de zip bij fiat in italie vandaan komen.
 
De zip wordt van de eerste tot de laatste schroef gemaakt bij Zongshen in China, ja ook het motorblok. Er is geen echte 'chinese piaggio fabriek'.

Van de 'europese' piaggio's komt inmiddels ook een groot deel van de onderdelen uit china. Als je goed kijkt naar een nieuwe en een oude piaggio van hetzelfde type dan zie je de kwaliteit van de onderdelen achteruit gaan en in sommige gevallen staat de chinese merknaam er duidelijk op.. of staat de europese merknaam er niet meer op.

Yamaha's die in europa worden verkocht is niets japans aan, die zijn in europa (spanje) ontwikkeld en gebouwd. Heb je wel eens een echte japanse 50cc scooter gezien, daarmee wil jij niet over straat. Die leven nog in het tijdperk Honda Vision en Kymco DJ.
 
Ja ik had een jog maar daar heb ik een ongelukje mee gehad en was er ook eigenlijk heel tevreden over maar het probleem is een beetje dat de zip en jog allebei even duur zijn waar ik hem wil kopen... dus vandaar
 
Er is niks mis met de kwaliteit van de Zipjes hoor.

Weliswaar misschien minder dan dat het uit Italië komt, maar dan betaal je ook gelijk 1700 ofzo in plaats van 1250..

Ik heb in ieder geval nog geen problemen ondervonden ten nadele van de kwaliteit.
 
Normaal ben ik het altijd met je eens Aidix..

Maar die dingen zijn gewoon prima hoor.

Wat zou een was beurtje eraan veranderen?
Mijn oude 4 takt chinees wasde ik elke week, reed door weer en wind, etc.
 
Die dingen zijn erg gevoelig voor vocht, algemeen bekend probleem in het 4t forum. Probleempje met de goedkope chinese cdi/boogiewoogiekabel/plug.

Aah juist, dat heb ik inderdaad wel vaker gehoord.
Bij mij was de dop ook vervangen, omdat de oude vaak los ging.

Is dit alleen bij de 4t, want de nieuwe levering 2t komt toch ook uit china/taiwan/thailand?

-

Zelf heb ik er verder nooit problemen mee gehad, alleen een los trillende dop.
Maar nog nooit vocht problemen, oid, ook altijd prima starten, zelfs met -5.
 
Ik zit meer in de 4t tegenwoordig, daarvan weet ik het zeker.

Als ze uit Taiwan kwamen dan had je dit probleem niet, en dan kostten ze 1600 ipv 1200 ;)
In Thailand maken ze qua export producten alleen vrouwen en zakjes Noodles.
 
Ja ook die, kan natuurlijk ook niet anders voor 1299 oid. Tevens de Pia Fly, Derbi Boulevard en volgens mij ook Aprilia Sportcity.
Vuistregel: alles wat van piaggio is en minder kost dan een erootje of 2000 komt niet uit italie.
 
Back
Top