Piaggio ZIP of Yamaha Aerox

Tim641

New Member
Ik rij zelf al een jaar of 2 schakel, en wil nu een scooter kopen voor erbij. Mn budget is ongeveer 500 euro, en ik twijfel tussen een Aerox of een zip.

Ik ben zelf redelijk lang, en vroeg me af welke van deze 2 scooters het beste is voor een persoon aan de langere kant.
 
Advertisement - register to remove this

Wat is redelijk lang? Een Aerox is iets groter maar ook niet ruim als je 1m90+ bent. Zip houdt ook niet over. Kan je niet ergens even gaan kijken waar ze wat 2e hands modellen hebben staan?
 
Piaggio zip of Yamaha Aerox.. Ligt eraan wat je in een scooter zoekt..

Het klopt dat een 2ehandse aerox vaak verbeunt word verkocht.. Maar met een piaggio zip word ook vaak gerommeld, o.a met frame en blok nummers. Het ligt eraan of je 2ehands wilt gaan kopen en of je een nieuwe scooter wilt kopen.

Nadeel van de zip zijn de kleine 10 inch velgen waar lastig een slot door kan, bij de aerox zijn het weer sommige onderdelen die niet meer nieuw te krijgen zijn. Ik weet zelf dat je op een zip goed recht kan zitten (een fijne zit positie). Daarnaast is de comfort bij de zip wat goedkoop (kwa frame) en bij de aerox weer wat robuster (steviger).

Maar als je vooral voor weinig een scooter zoekt.. voor de prijs krijg je alleen een 2takt bij de aerox.. (het aerox 4 model kost veel meer geld)
Bij de zip kan je denk ik voor weinig sneller een 4-takt zip kopen, en een 2-takt zip is al heel makkelijk te vinden..

Voor de rest is het uitproberen van beide scooters eigenlijk wel het belangrijkste.. De ene kan de aerox lekker vinden zitten en rijden, en bij de andere persoon is het weer precies anders..

De zip kan je wel makkelijk scherpe bochten mee sturen en nemen.. De aerox heeft meer de neiging om recht door te gaan (kan als irritant ervaren worden)
 
Back
Top