Piaggio zip naar A1 keuren

dus ja ik moet en frame ouder dan 2005 gaan zoeken ?
of je gaat naar duitsland en koopt een 125cc 4t zip, die hoef je alleen in te voeren en voilà je hebt een zip op A1 kenteken. Is een stuk minder gezeik dan met een skr/hexa blok keuren. zo een 2005 frame kost ook al 500, heb er een liggen voor je als je interesse hebt
 
2005 of ouder gaat zo door de keuring. Nieuwere frames zou je miss kunnen verstevigen en dat ze hem dan accepteren. In duitsland heb je ook motorzips met een 125 4t blok, daar zullen ze misschien van kunnen zijn
maar je kan en 2016 frame ook gewoon naar a1 doen ?
ja het kan wel maar frames na 2005 moeten je naar lelystad voor keuring en kost alleen Al 700 euro en moeten je nog abs inbouwen en nog wat andere dingen denk ik. dus kort gezegd na 2005 moeten je echt veel meer geld besteden. daarom doet bijna iedereen het met een 2005 of alles daaronder. dit is gwn de regels dus kan je niet echt veel tegen doen

ik Ben nu bezig met een zip 2005 naar a1 te keuren met 125 2t blok wnr dat is gelukt maak Ik wel een aparte post voor wat duidelijkere informatie
 
of je gaat naar duitsland en koopt een 125cc 4t zip, die hoef je alleen in te voeren en voilà je hebt een zip op A1 kenteken. Is een stuk minder gezeik dan met een skr/hexa blok keuren. zo een 2005 frame kost ook al 500, heb er een liggen voor je als je interesse hebt
jooo,

je hebt gelijk, een stuk minder gezeik. maar als je bijvoorbeeld in rotterdam in een controle komt, ja dan worden je blok nummer gecheckt en ben je de lul.

het omkeuren met een HEXA125, SKR125, RUNNER125 blok op een 2005 frame is echt niet zo heel moeilijk.



hierzo een How to!!!!!!!
 
2005 of ouder gaat zo door de keuring. Nieuwere frames zou je miss kunnen verstevigen en dat ze hem dan accepteren. In duitsland heb je ook motorzips met een 125 4t blok, daar zullen ze misschien van kunnen zijn
bullshit, een zip frame van 2016 hoeft niet anders te zijn dan een 2005 of ouder frame.

Het verschil zit hem in de keuring zelf, vanaf 2006 zijn de regels een stuk strenger geworden.

Een frame van 2005 of eerder hoeft alleen maar op de nummers gecontroleerd te worden en de staat van de scooter zelf.
Denk hier aan verlichting remmen km-teller etc. wat naar behoren moet werken. Kosten hiervan zijn een €60

Een frame van 2006 of later moet ook een vermogenstestbank in lelystad op om te controleren of het vermogen klopt.
De keuring van 2005 word hier ook gedaan maar deze kosten zitten veel hoger. Dit kost €829

2005 frames zijn wat lastiger te krijgen en duurder in aankoop maar bespaart onderaan de streep enorm.
 
bullshit, een zip frame van 2016 hoeft niet anders te zijn dan een 2005 of ouder frame.

Het verschil zit hem in de keuring zelf, vanaf 2006 zijn de regels een stuk strenger geworden.

Een frame van 2005 of eerder hoeft alleen maar op de nummers gecontroleerd te worden en de staat van de scooter zelf.
Denk hier aan verlichting remmen km-teller etc. wat naar behoren moet werken. Kosten hiervan zijn een €60

Een frame van 2006 of later moet ook een vermogenstestbank in lelystad op om te controleren of het vermogen klopt.
De keuring van 2005 word hier ook gedaan maar deze kosten zitten veel hoger. Dit kost €829

2005 frames zijn wat lastiger te krijgen en duurder in aankoop maar bespaart onderaan de streep enorm.
sorry hoor kerel, je hoeft niet gelijk op je teentjes getrapt te zijn. kan je ook gewoon normaal aangeven hé
 
sorry hoor kerel, je hoeft niet gelijk op je teentjes getrapt te zijn. kan je ook gewoon normaal aangeven hé
Ik ben echt niet op mijn teentjes getrapt en dit is ook totaal niets persoonlijks. Alleen wat je zij over de stevigheid is gewoon bullshit. Toch?

Dat ik daarna netjes uitleg hoe de vork in de steel zit is gewoon een stukje behulpzaamheid.
 
Ik ben echt niet op mijn teentjes getrapt en dit is ook totaal niets persoonlijks. Alleen wat je zij over de stevigheid is gewoon bullshit. Toch?

Dat ik daarna netjes uitleg hoe de vork in de steel zit is gewoon een stukje behulpzaamheid.
oke, no hard feelings hoor. maar goed dat je mijn fout verbeterde, want ik wist namelijk ook niet hoe dat nou precies zat
 
Nee vgm niet. Je moet wel alle papieren hebben. Blok en frame papieren
ik lees net in een whatsapp groep dat iemand een zip naar a2 heeft gekeurd met een duitse blok zonder pap. hij zegt dat je alleen een blok met nummers nodig hebt die niet geregistreerd zijn in nederland en dan dat rdw zelf gaat kijken of die gestolen is bij piaggio zelf

iemand ooit een zip naar a1/a2 gekeurd zonder duitse papieren?
 
Back
Top