''Of een motorblok nummer op een kentekenbewijs staat is niet relevant. Wanneer een voertuig is gewijzigd dan is het aan u om van alle hoofdonderdelen de herkomst aan te tonen. Het moet duidelijk zijn dat deze niet van diefstal afkomstig zijn. Dit moet met betrouwbare informatie worden aangetoond, hoe is aan u. Verder moet de registratie overeenkomstig het voertuig zijn, anders moeten wij een technische beoordeling uitvoeren op basis van hoofdstuk 6 van de Regeling voertuigen. "Moet je per se de invoer papieren hebben van een duitse export scooter/motor als je alleen het blok gebruikt? Ik heb een skr 125 blok onder mijn zip 2005 4t. Het blok heeft nummers maar de papier zijn kwijtgeraakt door de vorige eigenaar. Zou ik hem wel kunnen keuren of is dat dan einde verhaal zonder papieren?
Oke dat is best wel taai, hoe moet ik aantonen dat het blok eerlijk is. Ik heb het gekocht van een jongen 15m van mij vandaan en die heeft hem van een duitser gekregen (zegt ie)''Of een motorblok nummer op een kentekenbewijs staat is niet relevant. Wanneer een voertuig is gewijzigd dan is het aan u om van alle hoofdonderdelen de herkomst aan te tonen. Het moet duidelijk zijn dat deze niet van diefstal afkomstig zijn. Dit moet met betrouwbare informatie worden aangetoond, hoe is aan u. Verder moet de registratie overeenkomstig het voertuig zijn, anders moeten wij een technische beoordeling uitvoeren op basis van hoofdstuk 6 van de Regeling voertuigen. "
-RDW
Zonder papier waar iets opstaat waar het motorblok vandaan komt word het lastigOke dat is best wel taai, hoe moet ik aantonen dat het blok eerlijk is. Ik heb het gekocht van een jongen 15m van mij vandaan en die heeft hem van een duitser gekregen (zegt ie)
Ja ik heb dus geen papieren, als de motorscooter af is ga ik wel even bellen naar de rdw en vragen wat ik kan doen. Ik kan bij de politie een bevestiging aanvragen dat het blok niet gestolen is, maar of dat genoeg is...Zonder papier waar iets opstaat waar het motorblok vandaan komt word het lastig
Bij mijn hexagon blok staan er ook geen bloknummers op het duitse kentekenbewijs. Wel staat er het model motor/scooter op en meer gegevens dat duid op een legale manier van aanschaffing.
Klopt maar hij zal toch echt papieren bij het blok moeten hebben, anders kan die er niet veel mee.Er is wel een 125 uitvoerign van zip, en 100
Denk het niet aangezien op de papieren staat dat het een 150cc is. A1 is 125cckan je een hexagon 150cc block met een 125 cc cilinder omkeuren naar a1?
ja Dan maar doorzoeken voor 125cc cartersDenk het niet aangezien op de papieren staat dat het een 150cc is. A1 is 125cc
Wel eentje met papieren zoeken, anders lukt het niet of ontzettend moeilijkja Dan maar doorzoeken voor 125cc carters
ja ik weet dat je 1tje met papieren nodig hebt. maar heb al een zip 2005 gekochtWel eentje met papieren zoeken, anders lukt het niet of ontzettend moeilijk
Post automatically merged:
Beste is om naar duitsland te rijden en daar een zip 100cc te kopen, deze dan in te voeren en skipper blok of hexagon blok oid eronder te gooien. Mits je een zip op kenteken wilt natuurlijk
Die zijn wat sterker en beter bestemd voor motorsnelhedenwaarom moet je frame uit 2005 gebruiken waarom kan je geen frame uit 2016 gebruiken ?
Neemaar je kan en 2016 frame ook gewoon naar a1 doen ?
Dat moet je aan rdw vragenHz niet ?
2005 of ouder gaat zo door de keuring. Nieuwere frames zou je miss kunnen verstevigen en dat ze hem dan accepteren. In duitsland heb je ook motorzips met een 125 4t blok, daar zullen ze misschien van kunnen zijnmaar ik zie wel en paar zip op a1 met frame uit 2006 en 2009