Piaggio zip na 2 weken stilstaan geen gang

heeft deze carb. een los "rubber bakje" = membraan of is dat 1 geheel met de regelschuif?
heb je je sproeiernaald hierin overgehangen en in dezelfde stand?
heb je die mengselschroef al eens verdraaid?
carburateur schoongemaakt eigenlijk? zou voor mij de eerste verdachte zijn na paar weken stilstand.
 
heeft deze carb. een los "rubber bakje" = membraan of is dat 1 geheel met de regelschuif?
heb je je sproeiernaald hierin overgehangen en in dezelfde stand?
heb je die mengselschroef al eens verdraaid?
carburateur schoongemaakt eigenlijk? zou voor mij de eerste verdachte zijn na paar weken stilstand.
Ik heb wel het membraam vervangen, aangezien de oude eruit sprong bij demonteren. Waarbij de veer en plastic stuk wegschoten. Heb het membraam vervangen omdat hij los is geweest, dat hij groter was geworden dan de ruimte die hij had. Waardoor bij dichtmaken hij een stuk buiten de behuizing kwam. De nieuwe zit mooi op zn bedoelde plek. Is er een volgorde over hoe de naald moet? Denk dat daat het probleem zit.
Post automatically merged:

Wel de juist brandstof getankt ? (diesel)
Ik tank alleen maar 98 met een flesje reiniger elke tankbeurt.
 
Choke geeft netjes 12v af, ook de weerstand met stekker los op de choke is 0.01Ohms. Dat valt af neem ik aan.
Ik moest een 9v batterij vinden en had er 1 kunnen vinden.
Post automatically merged:


Rubber zit goed in de carb. De vorige was door ouderdom te groot.
Ik heb dat nl ook gehad, dat het rubber net niet helemaal rondom in de groef zat, toen wilde hij niet harder dan 30.
 
Ik heb dat nl ook gehad, dat het rubber net niet helemaal rondom in de groef zat, toen wilde hij niet harder dan 30.
Ik heb hem nu met vaseline in een vorm gekregen. Hij loopt nu 50. Bij de 50 voel je hem heel licht soort van bokken. Wel niet wel niet lijkt het.
 
onzin, de motorwarmte moet eruit zijn, 2 uurtjes afkoelen is genoeg. met 3 uur ben je al heel secuur.
Onzin ? wat jij de laatste tijd uitkraamt is vaak onzin , je moet niet denken dat je overal verstand van heb , dat heb je namelijk (helaas ) niet.
waarom denk je dat Originele standaard meter van Napoleon onder bepaalde temperatuur en vochtigheidsgraad In het Onderwijsmuseum in Parijs word bewaard ?
 
waarom denk je dat Originele standaard meter van Napoleon onder bepaalde temperatuur en vochtigheidsgraad In het Onderwijsmuseum in Parijs word bewaard ?
nou, ik denk te weten dat dat is omdat een hele meter nogal een eind kan uitzetten of krimpen bij een afwijking van een paar graden.
maar onderwijs me als ik het mis heb.
"maar meester, legt u dan de voelermaatjes ook in de koelkast en pakt ze er vlak voor u gaat meten pas uit en houdt u ze met thermohandschoenen vast zodat u ze niet opwarmt?"
er staat geen temperatuur bij "koude motor" in het werkplaatshandboek, dus volstaat "generlij vorm van bedrijfswarmte aanwezig" of "kamertemperatuur" (ook vastgelegd?) en aangezien een scooterblok niet zo heel veel warmte vasthoudt*, kan je met 2 uur gewoon je handen op het kleppendeksel leggen (en ook op de tuimelaars eronder) en met 3 uur krijg je daar koude vingers van/zou je ze weer opwarmen als je warme handen hebt!
* zo ja, is het opwarmen van je (geijkte zeker?) voelermaten in je handen een serieuzer probleem en dat wordt ook nergens genoemd.
sorry, "Onzin" was misschien wat bot, maar ik vind een nacht wachten wat overdreven voor een scooterblokje.
 
Dus ... op school bij Motorvoertuigen techniek word dus "onzin" aangeleerd ?
nogmaals, "onzin" was misschien wat sterk, maar lichtelijk overdreven (nogmaals, voor een scooterblok) vind ik het wel.
het is voor mij misschien wat langer geleden, maar ik kan me die "nacht wachten" niet herinneren van mijn MTS motorvoertuigentechniek en andersom uit de praktijk weer wèl herinneren dat we een auto/bestelbus/vrachtwagen van buiten naar binnen reden, gereedschap erbij pakte/motorkap open/cabine kantelen, misschien eerst olie verversten en dàn kleppen stelden.
en niet dat we eerst een thermometer op het blok hielden of onze voelermaatjes uit een temperatuurgecontroleerde kamer of kast pakten. en dan kan dáár misschien nog wel meer verschil in zitten tussen zomerdag of als de kachel 's nachts is uitgevallen in de garage.
 
Nog geen update over de brommer, maar wat ik kan herinneren is dat ik hem wel afgespoten heb met een hoge druk. Ook rondom motorblok vanwege lichte zweetplekken van de kleppendeksel.

Zou ik rond de ontstekingbmoeten kijken?
 
Back
Top