Piaggio zip hapert/stottertt tijdens het rijden

quinn123

New Member
Beste,
Piaggio zip 2011 4t 2v
km stand is 13500km
is ergens begin 2023 omgezet van snor naar brommer door vorige eigenaar
van wat ik weet is alles nog origineel behalve een andere varioring (malossi) en wat kosmetische aanpassingen.

Ik merkte een paar dagen geleden dat ik opeens minder vermogen had en rond de 10 a 15 km per uur langzamer reed (40~45 ipv 50~55), vervolgens merkte ik ook dat tijdens het optrekken en rijden het leek alsof het gas geven om de paar seconden soort uitvalt en het liijkt of de scooter soort hapert (met iemand achterop leek dit nog erger te zijn). Ik heb recent de gashendel en gaskabel laten vervangen omdat er flinke speling in zat. in oktober heb ik verschillende onderdelen laten nalopen bij een scooterzaak, lijst zal ik onderaan vermelden. DIt was toen bij ongeveer 12000 km. Weet iemand waar dit aan zou kunnen liggen en hoe ik dit zou kunnen verhelpen?
Alvast bedankt.

- bewegende delen gesteld/gesmeerd
- bougie vervangen
- carburateur/ gasklep gereinigd
- kleppen gesteld
- motorloop gecontroleerd/ afgesteld
- motorolie en oliefilter vervangen
- transmissieolie ververst
- v snaar en vario gecontrolleerd
 
Advertisement - register to remove this

Je zou even kunnen kijken of je een goede vonk hebt , compressie meten .Kleppen zijn 1000km geleden gesteld , dus zouden in principe nog goed moeten zijn , maar kun je voor de zekerheid even controleren . Banden op spanning ? lopen je wielen vrij ( geen aanlopende remmen / lagers )
Gaat de klep /schuif van de carb helemaal open , als de gashendel op volstaat ? Nieuwe kabel kan uitgerekt zijn , zodat je hem weer moet stellen
 
Je zou even kunnen kijken of je een goede vonk hebt , compressie meten .Kleppen zijn 1000km geleden gesteld , dus zouden in principe nog goed moeten zijn , maar kun je voor de zekerheid even controleren . Banden op spanning ? lopen je wielen vrij ( geen aanlopende remmen / lagers )
Gaat de klep /schuif van de carb helemaal open , als de gashendel op volstaat ? Nieuwe kabel kan uitgerekt zijn , zodat je hem weer moet stellen
Sorry dat ik wat later reageer. Zou het eventueel ook kunnen liggen aan de versnelling? Als ik rij dan klinkt ie best zwaar maar toen ik hard over een drempel reed leek hij wel opeens hoger te klinken en het trok ook harder op en leek te versnellen, ik moest helaas daarna gauw remmen voor de bocht dus kon het niet 100% zeker stellen.
 
Dat je over een drempel rijdt , en de motor gaat meer toeren maken , of anders klinken , kan zijn doordat dan de gasschuif een zetje omhoog krijgt . Wat je even zou kunnen controleren is , of het membraam , van de gasschuif nog heel is , en de gasschuif goed op en neer gaat . Membraam , zit onder het dekseltje , boven op de carb
 
Back
Top