Piaggio zip hapert/houd in/verliest toeren

Zippie23

Member
Goedemiddag

Piaggio zip 2011
Km stand 28000
Snor model

Recent (250km geleden) al hoop aan vervangen en gecontroleerd. Lijst onderaan

Tot eergisteren reed het goed zonder problemen.
Wat is er gebeurt ben naar stad gereden. Boodschap gedaan daarna wil ik weer gaan ongeveer uur later en start scooter maar merk al snel dat hij haperd/stuttert/ inhoud met gasgeven ( hoe je t ook noemen wilt) ik denk huh. Het eerste wat ik denk de instelbare cdi met afstandsbediening kapot. Ik had toevallig nog snor cdi in buddy. Gemonteerd, ook niet. Thuis de brom cdi erop, en ook daarmee probleem niet weg. Andere bougie geprobeerd, carb schoongemaakt, andere sproeier (kleiner en groter) word het niet beter op. Snap er niks van. Toen ging ik denken bij het wegrijden had ik vergeten U slot van het achterwiel weg te halen. En reed weg met slot nog op t achtwiel dus die is een wenteling rond gedraaid.. Gekeken of er ergens schade zou zijn daardoor. Ook daarniks van te zien..
(hoeft niet zo te zijn maar het lijkt me wel te toevallig dat dat er mee te maken heeft, echter zou ik niet weten wat nou het probleem veroorzaakt.)

Ik hoor t graag. Kan zijn dat ik nog t een en ander vergeten ben wat ik vervangen had maar alle reacties welkom.

Hier onder lijst met recente werkzaamheden (250km)
Olie vervangen
Olie filter vervangen
Bougie vervangen
Vertandingsolie vervangen
Luchtfilter vervangen
Kleppen gesteld
Spruitstuk vervangen
Cilinder vervangen +zuiger
Pakkingen vervangen
Distributieketting vervangen
Kleppenseals vervangen
Klepveren vervangen
Blok rubbers vervangen
Subframe nieuwe naaldlagers 4x
Nieuwe bussen 2x
Variateur vervangen + rollers
Starterkrans vervangen
Druk veer vervangen

Caberateur gereinigd
Klep geleiding speling gecontroleerd
Kleppen staat gecontroleerd
Krukass lagers gecontroleerd
Nokkenas + lagers gecontroleerd
Benzine kraan gecontroleerd
Koppelingshuis gereinigd
Koppelings voering gecontroleerd

Linkie niet meest beste video
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Heb je wel eens naar je benzinetank ontluchting gekeken , hoe is je benz filter. lijkt me toch echt een mengsel probleem , loopt in het begin prima stationair.
 
Wat en waar moet ik precies na kijken? Snap niet zo goed wat je bedoelt. Jup onderin loopt ie redelijk aardig en stationair ook wel.. Bij 30/35 doet ie moeilijk
 
Last edited:
Dat is het gebied waar waarschijnlijk dat de hoofd spoeier het overneemt , als je om wat voor reden dan ook een stremming hebt in de toevoer krijg je dit gedrag . aangezien je al diverse sproeiers hebt geprobeerd , zit ik hieraan te denken. Als je een benz filter hebt is dat een optie , of als de tank niet genoeg doorloopt omdat de ontluchting niet goed genoeg is. Zou je kunnen testen door je benz dop een beetje los te draaien en dan nog eens te rijden ( tank niet te vol tegen het lekken). De hoofd sproeier zit meestal ook in een z.g.n remlucht sproeier geschroefd , het pijpje met die kleine gaatjes , zijn die allemaal open? Ook het vlotterniveau is van belang hier een foto van de hoogte , controleren kun je met een doorzichtig slangetje op je vlotter aftap punt.
 

Attachments

  • vlotternivo.jpg
    vlotternivo.jpg
    40 KB · Views: 22
Knap dat het slot niet is opgevallen?? Had je op ze minst moeten horen slaan tegen delen van je scooter. En dat lijkt me ook niet vind rijden met een slot onder je achterwiel.
 
Back
Top