Piaggio zip led zekering

zip4t/ac

New Member
Hallo allemaal.
Ik schrijf met mijn schoolkennis vanuit Duitsland om het duidelijk te maken en verwarring te verminderen.
Ik heb het volgende probleem: ik heb gisteravond in mijn Piaggio Zip 4 T Matrix led-richtingaanwijzers voor de voorkant geïnstalleerd. Het ging allemaal vlekkeloos totdat ik vanmorgen merkte dat er geen stroom kwam.
Ik heb de batterij vervangen en dat is niet veranderd. Ik heb de zekering vervangen (wat ook het probleem was) en deze sprong er steeds uit. Nu stel ik de vraag:
weet iemand wat ik eraan kan doen?

Advertisement - register to remove this

Als ik het dan goed heb begrepen, moet ik eerst één voor één elke stroomverbinding loskoppelen, klopt dat? Heb ik dan ook nieuwe zekeringen nodig?

Ik heb achter nog geen matrixlichten, kan dat ook de oorzaak zijn? Ik heb de methode bekeken en daar gebruikt hij een proeflamp, die kan ik bij de bouwmarkt halen toch?

In ieder geval bedankt voor je antwoord!

Als het de zekering is van de knipperlichten , wordt de sluiting beperkt , tot dat gedeelte . Kan zijn bedrading maakt ergens sluiting , schakelaar , knipperlicht relais . Of èèn van de knipperlichten . Zijn dit voor ook knipperlichten , met het audi effect ( looplicht) ?
Dan moet je die achter ook hebben , want met het looplicht effect , heb je het relais niet nodig , ( moet trouwens weg , want verstoord de werking van het looplicht) , en met gewoon licht heb je wel een relais nodig . Proeflamp kun je zelf maken , met 12v lamp , staat beschreven in de meet methode . Ook hier een plaatje van @Sparky hoe je hem kan maken , als je steek zekeringen hebt , kan je een kapotte zekering voor gebruiken

Attachments

• kortsluiting tooltje.png
    kortsluiting tooltje.png
    209.7 KB · Views: 2
De knipperlichten hebben het matrixeffect, dus looplichten. Ik ga er morgen mee aan de slag en de achterste knipperlichten ook inbouwen, klopt dat? Anders werkt het niet, zoals ik het heb begrepen.

Waar zit het relais? Voorin onder de kappe?

De zekering bij de accu gaat steeds kapot.

Ik zou eerst het probleem met de zekering oplossen voor je verder gaat met de achterkant.
Want ook al heb je voor led matrix en achter gloeilamp, die zekering mag niet kapot gaan, hooguit dat de matrixlichten aan de voorkant de hele cyclus niet afmaken en de knipperlichten achter sneller knipperen of helemaal niet meer. (dus blijven branden)

Ik dacht dat bij een zip het knipperlicht aangestuurd wordt door de spannings regelaar , deze draad moet je dus afkoppelen bij je regelaar , of schakelaar , en de geschakelde plus , van het contactslot , op de schakelaar monteren , en de draad die uit de regelaar komt , isoleren .
Klopt als een bus, alleen de hele oude 2t Zips en de Igets hebben een apart knipperrelais.

Back