Hi, ik had de dealer gevraagd of die kon kijken of de huidige rollen wel goed waren, want mijn scooter ging sloom, trok sloom op en maakte veel toeren. Mijn vorige dealer, waar ik geen fan van ben heeft er 7 gr erin gestopt, de nieuwe dealer heeft aangegeven dat Piaggio vooral IGET snor, een beste combi heeft met 8,4. Mijn nieuwe dealer is ook Piaggio gecertificeerd en gebruikt deze setup altijd in de nieuwe Zippies die hij verkoopt.zijn die 8,4 gram rollen het standaard gewicht of zwaarder/lichter dan de vorige?
mogelijk dat je koppeling te snel pakt/hapt door het schuren ervan. misschien kun je hem weer wat gladder maken door even met je achterrem (links) ingeknepen gas te blijven geven.
vergelijk het met piepende remmen als ze koud zijn: die pakken ook een beetje tè goed..
Al zou dat óók zeker bij een beurtje horen.Mijn zip Iget heeft precies hetzelfde. Koude motor en het trekt gewoon wat minder. Wat mij is opgevallen is dat mijn achterband minimaal lekt. Als de druk daarvan onder de 1.5bar komt is het minder optrekken met koude motor echt merkbaar aanwezig. Alles boven de 2-2.5 bar en ik merk er eigenlijk niks van. Dus dat zou je kunnen controleren (of je banden op druk staan)
Naja, voor de grote beurt, trok die gewoon goed op, zonder een hapering. Na de beurt, dacht de monteur, heb net nieuwe onderdelen, andere grammage rollen erin gestopt dus is normaal.Mijn zip Iget heeft precies hetzelfde. Koude motor en het trekt gewoon wat minder. Wat mij is opgevallen is dat mijn achterband minimaal lekt. Als de druk daarvan onder de 1.5bar komt is het minder optrekken met koude motor echt merkbaar aanwezig. Alles boven de 2-2.5 bar en ik merk er eigenlijk niks van. Dus dat zou je kunnen controleren (of je banden op druk staan)
Ah ja, bij mij trekt ie gewoon goed door, maar heb dat die soms gewoon stilstaand, zoals in t filmpje niet wilt gaan. Sinds gisteren heb ik dat niet meer, maar om 17.00 dan rij ik weer naar huis. Ik laat wel weten hoe het dan is.heb zelf ook een iget e4, als ik net boodschappen heb gedaan (1km rijden) en weer wegrijd na 10 min, wil hij idd soms even blijven hangen rond de 30, dit is dan wellicht 5 sec. heb dit ook nooit als raar beschouwd, lijkt me dat de ECU even ingrijpt om op temperatuur te komen. als ik hem koud start rij ik hem zowieso altijd goed warm voordat ik volgas rij, dus dan heb ik dat ook niet echt. Weet alleen niet of dat is wat je bedoelt. Als hij blijft hangen met een goed warme motor dan is er iets niet helemaal goed volgens mij
Oke ik had je filmpje niet gezien kwam niet naar boven op mn telefoon.Ah ja, bij mij trekt ie gewoon goed door, maar heb dat die soms gewoon stilstaand, zoals in t filmpje niet wilt gaan. Sinds gisteren heb ik dat niet meer, maar om 17.00 dan rij ik weer naar huis. Ik laat wel weten hoe het dan is.
Vroeg me ook af of jullie 8,4 gr rollen normaal vinden in een standaardsetup van een Zip E4
Ah ok, ja. Ik denk dan zoals C-row al had gezegd dat na een beurt waarschijnlijk ze de koppeling net hebben geschuurd en dat even glad gemaakt moet worden. Kan ook aan mijn snaar liggen.Oke ik had je filmpje niet gezien kwam niet naar boven op mn telefoon.
Maar nee dat heb ik niet nee! Al 10k op mn iget, dit nog niet meegemaakt.
Ben een beetje laat, maar ik heb hetzelfde probleem. Wat was uiteindelijk de oplossing? Had het enkel met de koppeling te maken?Ah ok, ja. Ik denk dan zoals C-row al had gezegd dat na een beurt waarschijnlijk ze de koppeling net hebben geschuurd en dat even glad gemaakt moet worden. Kan ook aan mijn snaar liggen.
Post automatically merged:
Net weer gereden en hij gaf me geen problemen. Vrijdag sowieso even nalaten kijken.
Hi,Ben een beetje laat, maar ik heb hetzelfde probleem. Wat was uiteindelijk de oplossing? Had het enkel met de koppeling te maken?
Hoi, ik heb nu ook een iget e4 en hij is omgekeurt van snor naar brom en hij heeft een enorme dip van 30 naar 40 en na de 40 trekt ie ineens weer door. En het hele lampje gaat soms branden als ie rond die dip zit. Heb het laatst nagekeken bij een monteur en heeft hem uitgelezen hij kon niks vinden wat fout kon zijn. Ik ga der binnenkort een malossi vario inzetten kijken of dat de dip verhelpt.Hi,
Naja ze hadden tps gereset. Maar ik denk wel dat het de koppeling is of iets met de vsnaar.
Ik had mijn snor tijdje later omgekeurd naar brom en probleem was gelijk verholpen.
Denk zelf dat het dan aan de koppeling ligt.