Niet accepteren zal een ander probleem zijn!Ik heb sinds bijna een jaar mijn Piaggio zip uit 2022 sinds nieuw bij de dealer gekocht, na meerdere pogingen gewaagd te hebben om hem optevoeren merk ik totaal geen verschil met de trekkracht wat hij mij in het begin gaf en de topsnelheid. Allebei is tevens hetzelfde gebleven. Weet iemand wat er mankeert? is er nog iets begrensd of zou er iets aan de hand zijn?
PS: de scooter is net gekeurd bij een dealer, hun hebben mij verteld dat ze alles hebben geprobeerd maar de topsnelheid en trekkracht wilt maar niet omhoog gaan. Tevens hebben ze ook een gat in mijn uitlaat gevonden wat ze uiteraard dicht hebben gemaakt.
SPECS:
Piaggio Zip SP 4T Euro 5 Injectie 2022
Kilometer: 4023km (heb scooter sinds kilometer teller 0 gekocht als eerste eigenaar)
Top snelheid: 47 (50 op de teller heb getest en met 50 op de teller rijdt hij in werkelijkheid tussen de 45-47km/h)
Toegevoegde items:
Malossi Euro 5 ECU
Malossi Multivar
Malossi Luchtfilterslang
De gladde varioring wat met de mulitvar kit geleverd is (ookal zat er al een gladde in)
8.5 gram rollen toegevoegd
Witte drukveer (geleverd met de multivar kit)
(met de originele 6.1 gram rollen maakte hij alleen gigantisch veel overtoeren en begon de scooter op zijn hoogtepunt als een gek te trillen maar uiteindelijk hetzelfde resultaat qua snelheid)
8.5gr is veelste zwaar, zou even 7.2 proberen.Ik heb sinds bijna een jaar mijn Piaggio zip uit 2022 sinds nieuw bij de dealer gekocht, na meerdere pogingen gewaagd te hebben om hem optevoeren merk ik totaal geen verschil met de trekkracht wat hij mij in het begin gaf en de topsnelheid. Allebei is tevens hetzelfde gebleven. Weet iemand wat er mankeert? is er nog iets begrensd of zou er iets aan de hand zijn?
PS: de scooter is net gekeurd bij een dealer, hun hebben mij verteld dat ze alles hebben geprobeerd maar de topsnelheid en trekkracht wilt maar niet omhoog gaan. Tevens hebben ze ook een gat in mijn uitlaat gevonden wat ze uiteraard dicht hebben gemaakt.
SPECS:
Piaggio Zip SP 4T Euro 5 Injectie 2022
Kilometer: 4023km (heb scooter sinds kilometer teller 0 gekocht als eerste eigenaar)
Top snelheid: 47 (50 op de teller heb getest en met 50 op de teller rijdt hij in werkelijkheid tussen de 45-47km/h)
Toegevoegde items:
Malossi Euro 5 ECU
Malossi Multivar
Malossi Luchtfilterslang
De gladde varioring wat met de mulitvar kit geleverd is (ookal zat er al een gladde in)
8.5 gram rollen toegevoegd
Witte drukveer (geleverd met de multivar kit)
(met de originele 6.1 gram rollen maakte hij alleen gigantisch veel overtoeren en begon de scooter op zijn hoogtepunt als een gek te trillen maar uiteindelijk hetzelfde resultaat qua snelheid)
probleem is de dealer waar ik hem gekocht heb is een maand a 1.5 maand geleden gestopt (hiervoor wist ik nog niet dat deze problemen er waren)Niet accepteren zal een ander probleem zijn!
Mocht je er niet uitkomen second opinion bij andere dealer
Gat in uitlaat gerepareerd!?!? Onder garantie nieuwe laten monteren!
inplaats van 15 minuten heb ik hem 10 minuten laten lopen stationare, ik zal proberen hem 15 minuten lang Opnieuw in te leren hopelijk dat dat iets verandert.8.5gr is veelste zwaar, zou even 7.2 proberen.
Je kan ook proberen even opnieuw de ECU in te leren. Als je daar 1 ding fout doet kan t al mis gaan. loopt hij wel stationair?
3x contact aan uit eindig op uit (met gas dicht)
3x contact aan uit eindig op uit (met vol gas)
nu laat je de scooter 15m stationair lopen zonder gas te geven
en dan doe je hem nog is een keer 5x aan en uit
Trouwens over je garantie van de uitlaat. Ookal is je dealer gestopt kan je als t goed is nogsteeds bij de Vespa fabriek garantie eisen. En ja 8.5 is echt veelste zwaar, als je van een heuvel afgaat gaat ie dan wel harder? Ik denk eerder dat hij gewoon niet goed doortrekt door te zware rollen.probleem is de dealer waar ik hem gekocht heb is een maand a 1.5 maand geleden gestopt (hiervoor wist ik nog niet dat deze problemen er waren)
Post automatically merged:
inplaats van 15 minuten heb ik hem 10 minuten laten lopen stationare, ik zal proberen hem 15 minuten lang Opnieuw in te leren hopelijk dat dat iets verandert.
Zou de 7.2 gram rollen zoveel doen dat ik ineens merk dat de ECU zijn werk doet met de multivar etc erbij? sinds het tot nu toe alleen hetzelfde resultaat heeft opgeleverd zoals ik hem voor de RDW keuring gekregen heb sinds hij van snor naar brom is gegaan.
als ik van een heuvel afga dan trekt hij even veel als wanneer ik op een lange rechte weg aan het rijden ben. Heuvel op daarop tegen raakt hij amper nog de 40 aan op mijn teller.Trouwens over je garantie van de uitlaat. Ookal is je dealer gestopt kan je als t goed is nogsteeds bij de Vespa fabriek garantie eisen. En ja 8.5 is echt veelste zwaar, als je van een heuvel afgaat gaat ie dan wel harder? Ik denk eerder dat hij gewoon niet goed doortrekt door te zware rollen.
Probeer even opnieuw in te leren, probeer 7.2gr.als ik van een heuvel afga dan trekt hij even veel als wanneer ik op een lange rechte weg aan het rijden ben. Heuvel op daarop tegen raakt hij amper nog de 40 aan op mijn teller.
Over mijn garantie moet ik dus gewoon een vespa fabriek in contact nemen en dan sturen hun een nieuwe uitlaat op voor montage?
helemaal top! bedankt!Probeer even opnieuw in te leren, probeer 7.2gr.
Ja dat kan, leg hun het verhaal uit over de dealer en waarschijnlijk monteren zij m ook nog voor je. Je kan ook naar een andere Vespa Dealer gaan en dan kunnen zij hem claimen, vele doen dat niet maar wel t proberen waard.
7.2gr rollen en alles van malossi erin gooien inclusief luchtfilterslang krijg je windstil c.a 53 op teller. windtegen schiet je terug naar c.a 48-49 wind mee (harde wind) rond de 55-56 op teller.En? ben benieuwd heb hetzelfde probleem…
Vespa e5 malossi verstandig af laten draaien, ik hoor vaak dat met de originele vertanding maximaal een top van 60 km/u kan worden bereikt. Ik heb de polini ECU met een polini multivar en in map 2 (die in de omschrijving aangeraden staat) haal ik een top van 58 km/u eenmaal warm gedraaid. Als het koud is wilt ie niet harder dan 50 tot ik een stukje naar beneden heb gereden.De moeilijkheid bij de Zip E5 is dat je met een goede luchtslang en betere ECU zoals de blauwe of die van Malossi wel meer vermogen kan krijgen, maar dat je tegen het probleem van overtouren aanloopt.
Ik had de ervaring dat de Zip E5 in de buurt van de 55 tot 60 km echt veel toeren maakt.
En een 80 cc heeft dan al helemaal geen zin. Dan knalt ie uit elkaar.
Normaal gesproken helpt een multivar dan wel een beetje, maar een andere tandwiel set in bak bij het achterwiel is nog niet op de markt.
Inruilen voor een euro 4 is dan een goeie optie.
Ik heb het opgelost door de helft van een euro 4 blok te combineren met de andere helft van de euro 5. (Omdat ik een beetje erg mal ben)