Dankje ! Je hoort van me!Malossi wit kan ook.
Klopt maar met 2 takt zonder automatische smering moet je wel opletten en niet te vaak proberen want dan krijgt je cillinder geen smeering en dan loopt aĺles naar de te....Wat voor zip is het? 2takt of 4takt? Is je bougie nat na een paar keer kicken? Anders wat remmenreiniger in je bougiegat spuiten bougie erin en kicken. Als je gelukt hebt blijft de scooter lopen. Sissend geluid zou een krukaskeering kunnen zijn. Wat ik net opnoem werkt vooral.bij 2takt.
Onderweg naar de garage merk ik dat hij met de wind nauwelijks vooruit komt, alsof hij niet de kracht heeftMaxim, het probleem zit hem in je veel te sterke drukveer. Hierdoor kan de koppeling zijn werk niet doen (dus 20+). Doe ook gelijk die trekveren naar omega goud zoals door mij aangegeven. Rollen even zo laten, je kunt het best stap voor stap werken. Gewoon standaard drukveer erin dus.
Afstellen doe je op een warme motor (even 10 min rijden). Als dit een warme motor is klinkt hij oke en zakt hij mooi terug in zijn stationair.
Motorolie zelf vervangen!! Nu kijken naar de kwaliteit van de zuiger. Hoeveel compressie moet je zuiger zijn?Hoe zag de motorolie er trouwens uit? Misschien was een van de vorige eigenaren te lui om die te vervangen en is daardoor alles veel sneller gaan slijten. Met een compressiemeter kan je ook wel redelijk zien of je zuiger etc nog in goede staat zijn
Weet ik niet meer… heb t al weg gegooidHoe zag de oude motorolie eruit? Als die "glitters" erin had zou ik alvast een nieuw cilindersetje bestellen. Pikzwart kan nog wel
ah oke, heb zojuist alles besteld!Fijn dat je hem goed op weg hebt. Gebroken ketting kan de kleppendeksel krom slaan/cilinder beschadigen.
Morgen naar de monteur! En wordt het gedaan! Wil het zelf niet doen ben namelijk bang dat als ik het doe het helemaal verkeerd doe..En als je de nokkenas demonteert , de kleppen stellen. Als je klaar bent draai dan eerst met de hand het vliegwiel een paar slagen rond ,voor de zekerheid.
Onderweg naar de garage merk ik dat hij met de wind nauwelijks vooruit komt, alsof hij niet de kracht heeft
je hoort van me
De originele sproeier zit er gewoon in, 78.Heb je hele topic niet door gelezen, maar dit kan ook een symptoom zijn als je er een iets te grote sproeier erin hebt zitten. Dan komt de motor ook niet erg op gang.
Ik heb dat niet. Mijn vlotterbak staat op zn laagste punt zonder dat ik hem weerstand geef? Is dat erg? Hij zit wel vast met de naald. Maar hangt gewoon losjes.Zit waarschijnlijk echt ergens in je carburateur. Je kan nog proberen je choke af te koppelen, maar kijk eerst dit filmpje is.
Maak eens een zij aanzicht foto van je vlotter. Het is belangrijk dat je hem iets naar beneden kan duwen en hij weer omhoog komt.