CallMeDaddy
Member
Goedemiddag
Ik rijd nu een jaar of 2 met een "Piaggio Zip 4T 25km" die binnenkort naar een 45km plaatje gaat. Alleen ben ik niet echt te spreken over het optrekken van de brommer (langzaam en trekkracht is beetje meh).
Omschrijving van mijn probleem:
Hij heeft Malossi 6,1gram rollen, sproeier 80 en gele Malossi trekveren geplaatst en ging 2x ze snel optrekken.
Mijn vraag is:
Zou ik met zijn setup ook een snellere acceleratie kunnen verwachten? Of zal ik toch moeten kijken naar wat anders?
Ik heb wel de Malossi witte trekveren liggen, Waren goedkoop en had ze op aanraden van een andere zip eigenaar gekocht.
Ik hoor graag alle tips en tricks!
Ik rijd nu een jaar of 2 met een "Piaggio Zip 4T 25km" die binnenkort naar een 45km plaatje gaat. Alleen ben ik niet echt te spreken over het optrekken van de brommer (langzaam en trekkracht is beetje meh).
Omschrijving van mijn probleem:
- De brommer heeft ongeveer 16-17 seconden nodig (harde wind mee) om naar de 40 te gaan (top ligt door de begrenzer van "begrenzer.nl" op 43 begrenst. Hij is met een stelschroef in te stellen op topsnelheid. Ik vind dit in combinatie met het verkeer hierzo gevaarlijk om erg lang te doen over snelheid te behalen. Denk dat hij met wind stil ongeveer 25-30 sec doet.
- Ik ben zelf als ik het goed heb 3de of 4de eigenaar
- bouwjaar 2016
- kmstand net onder de 7000
- Cilinderinhoud is 50cc
- brandstof is altijd e5 98 geweest
- laatste beurt is paar maanden geleden geweest met (nieuwe olie, snaar lijkt nieuw, bougie (twijfel), had gevraagd om kleppen te stellen, maar hij vertelde me dat zips dat niet vaak hoeven)
- luchtfilter is helaas niet gedaan toen, als ik er nu naar kijk want hij ruikt naar brandstof. zou kunnen dat deze al een lange tijd erin zit want ik heb hem nooit vervangen)
- carburateur sproeier onbekend ik vermoed standaard
- begrenzer van begrenzer.nl (vorige eigenaar)
- ik zag net nadat het carter eraf was een witte drukveer en de standaard?? (licht glans goud kleurig of brass kleurig) trekveertjes
- rolletjes weet ik niet, daarvoor moet ik hem eraf halen. heb geen blokker gereedschap bij de hand.
- led koplampbulbje
- varioring is eruit
- Ik doe elke tankbeurt 25ml valve cleaner in de tank
- Stationair loopt de brommer goed. Geen overmatige rare luchtjes of geluiden. Hij stottert ook niet bij wegrijden.
Hij heeft Malossi 6,1gram rollen, sproeier 80 en gele Malossi trekveren geplaatst en ging 2x ze snel optrekken.
Mijn vraag is:
Zou ik met zijn setup ook een snellere acceleratie kunnen verwachten? Of zal ik toch moeten kijken naar wat anders?
Ik heb wel de Malossi witte trekveren liggen, Waren goedkoop en had ze op aanraden van een andere zip eigenaar gekocht.
Ik hoor graag alle tips en tricks!