LedZijn de knipperlichten led-lampjes of gloeilampjes?
Kan zijn dat de belasting te laag is voor het knipper relais , wat in de regelaar zit . Daarom relais voor led lampen monteren , in plaats van draad uit de regelaar . B/v deze , maar kun je voor een paar euro bij ali kopen , als je even tijd hebt .alleen knipperlicht brandt constant
Probleem is al opgelost, aan de voorzijde zaten geen weerstandjes meer tussen de ledjes die er vanuit de fabriek wel op zitten bij deze knipperlichtset. Ander relais er in zetten gaat helaas niet bij zip, zit in de spanningsregelaar verwerkt vandaar de weerstandjes als je led monteerd. Probleem is bij deze ook compleet opgelost , alles werkt weerKan zijn dat de belasting te laag is voor het knipper relais , wat in de regelaar zit . Daarom relais voor led lampen monteren , in plaats van draad uit de regelaar . B/v deze , maar kun je voor een paar euro bij ali kopen , als je even tijd hebt .
Probleem is al opgelost, aan de voorzijde zaten geen weerstandjes meer tussen de ledjes die er vanuit de fabriek wel op zitten bij deze knipperlichtset. Ander relais er in zetten gaat helaas niet bij zip, zit in de spanningsregelaar verwerkt vandaar de weerstandjes als je led monteerd. Probleem is bij deze ook compleet opgelost , alles werkt weer
Goedemiddag iedereen, ik ben nieuw op dit Forum dus ik zal me allereerst even voorstellen.
Ik ben Severino, eigenaar van ID Scooters en ik zit nu ongeveer 4 jaar in de scooters en ben hier voor 1e autotechnicus geweest en technisch specialist personenauto's.
Komt wel goed met ID Scooters.Probleem is al opgelost, aan de voorzijde zaten geen weerstandjes meer tussen
Mooi dat je het zo hebt kunnen oplossen , met weerstanden is ook een oplossing . Maar wie het via een extern relais wil doen , kan dat ook makkelijk , door het relais aan te sluiten op de blauw zwarte draad ( nr 7 van de regelaar) door knippen , de kant van de regelaar loslaten , en isoleren , de L van het relais op de schakelaar , en de pluskant van het relais op de witte geschakelde plus , en eventueel de massa van het relais aan te sluiten . Ook als het intern relais van de regelaar stuk is , is dit een oplossing , vooral als de rest van de regelaar nog goed is.Probleem is al opgelost, aan de voorzijde zaten geen weerstandjes meer tussen de ledjes die er vanuit de fabriek wel op zitten bij deze knipperlichtset. Ander relais er in zetten gaat helaas niet bij zip, zit in de spanningsregelaar verwerkt
Ik heb een soort gelijk probleem. Ik heb een nieuwe kabelboom alpha ledjes matrix effect en een nieuwe accu. De draad van de olietank (niet eens aangesloten omdat ik geen olietank heb) word erg heet en de accu gaat snel leeg. Ook doen m’n knipperlichten het vaak niet en mijn remlicht doet het ook niet. Ik heb alles gedaan zoals het hoort, blauw zwarte draad doorverbonden met witte draad contact, achter ledjes aangesloten op draad van benzine tank voor gelijkspanning en ook van voor aangesloten op contact. Ik denk dat het mijn spanningsregelaar is die het niet meer goed doet maar hoe kan het dat een niet aangesloten draad (dus geen volledig circuit) heet word? Het is ook niet dat ie iets warmer word dan kamertemperatuur maar word gewoon echt heet en dat al na een minuut of vijf, laat staan als ik er mee ga rijden. Ik hoop dat iemand me kan helpen.heb net de witte draad op de stekker van de olie-niveau sensor doorverbonden met de blauw/rode draad.
remlicht etc doet het gelukkig nu ( wist niet dat die sensor perse er tussen moest zitten, ik had ook een ander schema als deze )
alleen knipperlicht brandt constant dus ik ga even kijken wat hij doet met een ander knipperlichtje of andere spanningsregelaar.
bedankt voor het schema in ieder geval
Heb je de blauw/zwarte draad wel door geknipt , en het stuk wat uit de regelaar komt geïsoleerd.blauw zwarte draad doorverbonden met witte draad contact
Stond hier dan gelijk spanning op ? Je kan beter een witte draad van achter naar voor leggen , en ook op de witte van het contact aansluiten .achter ledjes aangesloten op draad van benzine tank voor gelijkspanning en ook van voor aangesloten op contact.
Wel spanning op de schakelaars bij je hendels op het stuur ? En doet je elektrische start het ook niet ?en mijn remlicht doet het ook niet.