Piaggio Vespa SI (brommer)

Gerard1987

Well-Known Member
Hey,

Ik heb een vespa si en wil hem iets harder laten rijden....
Dus zat te denk aan een 70 maar nou vroeg ik me af op het frame dat wel houd?? En wat voor carbarateur je daar voor nodig hebt (13/13?)?
Heb er al een leovince uitlaat (krul) en 80 mm poelie onder zitten maar daar gaat ie ook niet echt snel van, loopt nu ong 50-55. Klopt dit of kan tie harder met leovince uitlaat (krul) en 80 mm poelie?
En hebben jullie ook nog tips??

MVG Gerard
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Ik heb niet veel verstand van vespa's maar mijn vader heeft er ook een en die dingen rijden stadaart 50...Dus ik denk dat er ergens nog een begrenzer zit. Is het een automaat of een met versnellingen?
 
*leo uitlaat mooi laten zitten !
*70mm poulie erop
*dr 65 cc (43mm) kit erop (beter incl kop)
*13mm erop (het beste dan de inlaat vergroten)

en dan loopt het wel zo'n 70/75

70cc bestaat niet voor si (alleen "80" cc blokken)

zo met deze cilinder is ie 62.444 etc. cc's

dit heb ik vaker gehad met een ciao en dit liep goed (perfect)

en frame houdt het zeker wel hoor!
 
Okee super bedank!!
Maar op 50cc.nl kanje wel een 70 kopen voor een si.
en is olympia een goed merk? of kan ik beter malossi kopen maar dat is dan wel meteen 20 euro duurdr of is dat waar voor je geld?

mvg gerard
 
Olympia is goedkope imitatie meuk, maar kan je best ff lekker mee rijden.
Je betaalt voor de kwaliteit die je krijgt, kan je dus zelf over beslissen :)
 
Ik heb zelf met een Ciao (zelfde blok) goede ervaring met de alu Polini 42mm cilinder. Deze cilinder heeft een w-poort en deed het op mijn oude ciao icm een proma krulpijpje en 13/13 carbu erg leuk. Carter was verder helemaal standaard, maar ik haalde toch zo'n 75km/u. Toch leuk om voor de zomer weer een Ciao te regelen :) maar ff rondloeren ;)
 
Last edited:
Ik had een 50cc'tje met een leovince uitlaat en een 13/13 carb
en een kleine poulie haalde ik toch even 80/85 mee dat was niet veilig moet je wel het frame verstevigen...
Maar als je iets langzamer gaat wil het zo wel.
 
Ik heb een ciao met origineel blok, een 70cc DR, een 13/13 mm carb, malossi racefilter en een leovinci handmade.
Deze loopt ongeveer 80, is een mooie en niet al te dure setup.
 
ik heb een vespa si met leo krul, 70 cc dr, powerfilter en uitgevijlde poorten. laterna hadk un vastnaaier met de dr..toen krege we een polini maar die liep nie zoals we dachten dat ie zou lopen..nog ff wa klote ma met die dr op de si liep ie 75 en toen hield de weg op..:P
 
Probeer op internet ergens een Malossi MHR 70cc te vinden!
Had ik ook op m'n Si maar dat kost je wel om de 2 maanden C3 lagers en bij mij was de krukas scheef getrokken.

Dus is wel een leuke cilinder maar je hebt er wel veel onderhoud aan. Ik reed met:

Malossi Mhr 70cc
Dell'orto 13/13
Mallossi Powerfilter
Techno Circuit omgelast met RS demper
80mm poulie

Dat reed samen rond de 85 km op fietsenteller, maar hij maakte ook toeren als gek en trok op als beest!
 
hallo ,
ik ben op zoek naar een vierkante koplamp voor een
Vespa piaggio(brommer)heeft iemand die misschien te koop?
ik wil ook wel ruilen voor een ronde koplamp.
Of weet iemand misschien waar ik ergens een vierkante koplamp uit kan halen?

groetjes bas
 
Back
Top