Piaggio sfera velg op Zip blok

Robster-f

Well-Known Member
Hallo, ik heb een zip met een monoarm voorvork waar een sfera voorvelg opzit. Ik vind dat deze velgen er wel goed uitzien en je ziet ze niet zoveel. Mijn vraag is dus past dit op mijn zip blok, En hoe moet ik dit dan precies doen, Wie kan me helpen??
 
Advertisement - register to remove this

Dan heb je ook een sfera voorvork en dus trommelrem voor?

Een sfera achterwiel heeft een 100mm trommel en past alleen op zip type 1 ac blokken, dus niet op de sp98. 2000 en nieuwe types.
 
is dit ook niet te doen zonder aanpassing, tja wat voor vorkje erin zit weet ik niet precies degene waarbij ik hem kocht zei zip sp 98 , iemand die aan mijn ding heeft gesleuteld vond het een appart dingetje hij dacht dat het wel leek of die van een speedfight was. Zelf denk ik nu een sfera voorvorkje (door mijn velg), Helaas zit er geen type 1 blok onder dus dan maar hopen dat er een andere goeie manier is iemand??
 
Moet wel een sfera voorvork zijn aangezien er geen andere type mono arm voorvorken zijn met trommelrem (behalve sfera vorken)

Met je achtervelg is heel simpel, op een sp carter passen alleen 110mm velgen. Wil je toch een sfera achtervelg dan ben je genoodzaakt om toch voor een 100mm type 1 carter te gaan. Dit valt niet aan te passen.

En daar is alles mee gezegt :)
 
De sfera die schijfrem had was geen sfera maar een piaggio quarts (watergekoelde versie)

Vespa pk heeft ook trommel inderdaad, iig de oude modellen (1980). Van de nieuwe modellen weet ik het niet.

Maargoed gaat erom dat hij een sfera op een sp blok wil plaatsen wat niet gaat lukken :)
 
Back
Top