Piaggio NRG power

vandeweg

Active Member
Hoi

Wij (mijn zoon en ik ) heb een piaggio nrg power op marktplaats op de kop getikt...

Hij ligt nu helemaal uit elkaar.
Alles word gestraald en opnieuw gespoten...
Nu wil mijn zoon een 70cc erop gooien en hij zat aan een Stage6 RT 70cc te denken..
Is die cilinder wat?

Het wordt een scooter om af en toe hier op het eiland te scheuren, maar niks voor meeting wedstrijden ofzo... gewoon beetje rijden zo af en toe

Als het niet echt een cilinder wat daar geschikt voor is, wat raden jullie dan aan??
 
Advertisement - register to remove this

Hoi

Wij (mijn zoon en ik ) heb een piaggio nrg power op marktplaats op de kop getikt...

Hij ligt nu helemaal uit elkaar.
Alles word gestraald en opnieuw gespoten...
Nu wil mijn zoon een 70cc erop gooien en hij zat aan een Stage6 RT 70cc te denken..
Is die cilinder wat?

Het wordt een scooter om af en toe hier op het eiland te scheuren, maar niks voor meeting wedstrijden ofzo... gewoon beetje rijden zo af en toe

Als het niet echt een cilinder wat daar geschikt voor is, wat raden jullie dan aan??
Ik weet niet wat er voor de rest op zit. Maar een stage 6rt zet je er niet zomaar op moet je ook een bijbehorende uitlaat,transmissie, krukas,inlaat en ontsteking hebben.
 
uitlaat,transmissie, krukas,inlaat en ontsteking hebben.
Dat zag ik ook en dan wordt het best allemaal prijzig... vandaar mijn vraag...

Hij zal in een weekend de scooter pakken en een beetje mee gaan rijden... is het dan aan te raden om die cilinder te gebruiken of kunnen we dan beter een andere nemen??
 

Dit is op zich ook wel zat denk ik.
Overigens kan de door jou genoemde cilinder natuurlijk ook gewoon.
Zie niet in waarom niet, de minder je rijdt de meer cilinders prima zijn.
Bedoel je de Waddeneilanden trouwens, of Kanaleneiland.
 
Ah zo, dacht je slijtage gewijs bedoelde.
Zon RT zal iig niet heel veel 100den km's met een zuigerveer doen.
Dan lekker bijv. de cilinders die ik linkte, wellicht heeft een ander ook nog een voorstel.
De meeste aluminium cilinders zijn prima.
Budget is wat dat betreft altijd de doorslag.
Ik zag altijd de Stage 6 Racing als DE straatsetup.
MHR Replica is ook leuk maar het prijsverschil met de S6 Racing is zo klein.
Overigens reden we 16 jaar terug al met die cilinders, zou toch denken dat er inmiddels wat leukers is.


Hoeksche waard,
Lekker naar de Maasvlakte rijden en bootjes kijken.

Bootjes.jpg
 
Volgens mij zie ik hier dezelfde, maar is wel eer erg groot prijsverschil dus ik twijfel of het dezelfde is.

Stage 6r/t word een duur grapje en loopt op in duizenden euro’s. misschien is 1 van dit wel wat.
- Malossi mhr 7t
- Metrakit pro race
- stage 6 racing
- Athena racing
- tpr Alu met vlinder
-Polini evo

Of als je wat slijtvaster wilt een roze top of gillardoni of sport pro. Gilla en sport pro wel Alu alleen ovale uitlaatpoort dus wel minder slijtage
 
Stage 6r/t word een duur grapje en loopt op in duizenden euro’s. misschien is 1 van dit wel wat.
- Malossi mhr 7t
- Metrakit pro race
- stage 6 racing
- Athena racing
- tpr Alu met vlinder
-Polini evo

Of als je wat slijtvaster wilt een roze top of gillardoni of sport pro. Gilla en sport pro wel Alu alleen ovale uitlaatpoort dus wel minder slijtage
Voor MHR 7T moet je de carters Kotteren , en andere krukas drijfstang 85 mm
Roze Top is voor Minarelli , dat past niet op Piaggio.
 
Op mijn Runner zit een MHR 7T ,,, lijkt mij dat ik weet wat wel en niet past.
MHR Replica past wel , daarvoor hoef je geen drijfstang 85 mm te hebben , en de Carters niet te kotteren.
 
Stage 6r/t word een duur grapje en loopt op in duizenden euro’s. misschien is 1 van dit wel wat.
- Malossi mhr 7t
- Metrakit pro race
- stage 6 racing
- Athena racing
- tpr Alu met vlinder
-Polini evo

Of als je wat slijtvaster wilt een roze top of gillardoni of sport pro. Gilla en sport pro wel Alu alleen ovale uitlaatpoort dus wel minder slijtage

Dit zijn inderdaad wel een stuk goedkopere blokken ja

Wil je iets leuks en simpels om toch lekker mee te vlammen, stage6 racing of een blauwe top hoor ik van Brute-force iedere keer verhalen als ik bier kom drinken.

En een beetje leuk mee rijden en gebruiken kan met heel veel spul, en voor elk budget. Maar als je nou erg slim bent en wat ik vaak doe is een compleet ander blok bouwen. Mocht je nou een keer een Wok krijgen schroef je je oude blok er ff onder in een avondje tijd en keuren maar, zodra je terug bent het snellere blok eronder en in 2 dagen ben je weer ready to go, de kosten zijn veel minder dan je denkt als je beetje zoekt op marktplaats. Trek er 200 extra voor uit en bespaard je een hoop gevloek en gestress als het zover is. Als je nog spullen zoekt mijn NRG power gaat binnenkort weg...
 
we hebben nog even nagedacht en nagekeken....

zoals het er nu uit zie wordt de setup

stage6 Racing MKII 70cc cilinder
doppler endurance krukas
Malossi vl13 membraan
Polini 360 draaibaar 21/25 spruitstuk
Malosssi E13 luchtfilter
Stage6 racekoppling
Stage6 Kopplingshuis RT
Dellorto PHBG 21 mm

wat vinden jullie ervan en hebben jullie nog advies?
Post automatically merged:

Als je nog spullen zoekt mijn NRG power gaat binnenkort weg...
Ik heb inderdaad nog wel wat spulletjes nodig.. laat maar weten wanneer ik het kan overnemen...
 
Last edited:
we hebben nog even nagedacht en nagekeken....

zoals het er nu uit zie wordt de setup

stage6 Racing MKII 70cc cilinder
doppler endurance krukas
Malossi vl13 membraan
Polini 360 draaibaar 21/25 spruitstuk
Malosssi E13 luchtfilter
Stage6 racekoppling
Stage6 Kopplingshuis RT
Dellorto PHBG 21 mm

wat vinden jullie ervan en hebben jullie nog advies?
Post automatically merged:


Ik heb inderdaad nog wel wat spulletjes nodig.. laat maar weten wanneer ik het kan overnemen...
Leuk spul zie alleen geen uitlaat. Ik zou een c21 halen. Of een c16 die zijn tweedehands goed betaalbaar!
 
Back
Top