piaggio nrg mc3 lc word te warm denk ik

yoyoyo123

New Member
Ik heb sinds kort een malossi sport 70 cc op me nrg gezet. Verder is die standaard met een sito plus. Toen die 50 cc was kwam eigenlijk de warmte meter nooit bij het midden maar sinds de 70 cc komt die eigenlijk gelijk in het midden. Hij word warmer dan dat die eerst ooit(50cc) was geworden sinds de 70cc Terwijl ik max 45 rij ivm inrijden van de cilinder. Hoe kan dit? Is dit normaal of word die nu echt te warm. Me waterpomp heb ik ook pas vervangen.
 
Advertisement - register to remove this

de slangen even "masseren": om beurten of tegelijk inknijpen om de luchtbellen eruit te werken.
eerst zonder, daarna met draaiende motor.
uiteraard vul je meteen bij als het vloeistofpeil dan zakt.
 
Isgoed ga ik proberen. Volgensmij word die alleen te warm als ik hem net start. Als ik langer rij word die kouder. Misschien temaken met nieuwe cilinder? Heb ook nieuwe krukas en waterpomp? En laatste vraag hoe weet ik hoeveel waterkoelvloeistof ik er nog in moet doen of hoe ik weet of er gemoeg in zit
 
dat zou dan kunnen komen doordat je thermostaat niet opent,omdat die in een luchtbel zit, daardoor "voelt" die niet hoe warm de koelvloeistof al is, die reageert dan pas op stoom/damp.
ik weet niet hoeveel koelvloeistof er in moet, maar ga bij auto's net zo lang door tot ik geen bellen meer zie, ook warm niet, en hij goed koelt (met eerste auto een keer fout gedaan, dacht dat ie vol zat, rijden en kookte onderweg weer helemaal droog! (omdat die thermostaat niet opende!))
 
Back
Top