Zover ik weet bromvertandingSnor vertanding?
Overbrenging?
Rollen snaar
Veren?
Heb er voor 4 maanden 17,5 op gehad en had nog steeds het probleemLigt vooral aan je afstelling man , sowieso is een 21mm carb voor de dr70 overkill en die van mij trilde ook als de getver , mede dankzij snorvertanding en veel te lichte rollen (daarnaast slipte de vsnaar soms)
Probeer een 17.5mm carb en kijk dat verschil
Weet je dit zeker? Hoe kan ik het herkennen?Silient blocks versleten, motorblok niet goed vast meer
Dan ga ik toch maar ff de silentblocks vervangen.Hoe zou ik dat hier vanachter mijn laptop zeker kunnen weten? Je kunt geen wonderen van ons verwachten.
Het is een reële optie aangezien ik zelf 2x een vergelijkbaar probleem heb gehad en dat werd veroorzaakt door de silent blocks en omdat het blok los was omdat de de achterste uitlaatophanging los was getrild.
Ik heb geen idee wat je bedoelt met "wankel trilling".
Ik zou me concentreren op de silent blocks vh blok zelf.
Post automatically merged:
Mijn scooter had op lage snelheid geen merkbaar probleem maar begon te trillen op hogere snelheid en toeren. Lage snelheid en hogere toeren geen last.
Voordat je van alles lostrekt zou ik eerst kijken of er scheuren of zoiets te zien zijn in de silient blocks en of je erg makkelijk het blok kan bewegen als de scooter op de middenbok staat en zet (heen en weer) kracht terwijl je het achterwiel en het frame vast hebt. Eventueel met een bandenlichter wrikken.
Wankel trilling is me nog steeds niet duidelijk maar dat is ook lastig uitleggen in woorden denk ik. Als de scooter scheef trekt zou ik ook naar silent blocks van de swingarm kijken. Misschien sowieso geen slecht idee want je ligt er dan toch al onder.
Post automatically merged:
En nog even hardop denkend, is er toevallig recentelijk een nwe band op gezet?
Nee er is geen nieuwe band opgezetVoordat je van alles lostrekt zou ik eerst kijken of er scheuren of zoiets te zien zijn in de silient blocks en of je erg makkelijk het blok kan bewegen als de scooter op de middenbok staat en zet (heen en weer) kracht terwijl je het achterwiel en het frame vast hebt. Eventueel met een bandenlichter wrikken.
Wankel trilling is me nog steeds niet duidelijk maar dat is ook lastig uitleggen in woorden denk ik. Als de scooter scheef trekt zou ik ook naar silent blocks van de swingarm kijken. Misschien sowieso geen slecht idee want je ligt er dan toch al onder.
Post automatically merged:
En nog even hardop denkend, is er toevallig recentelijk een nwe band op gezet?
Maar het voelt niet alsof ik hobbel op de wegik zou heel goed naar je band kijken! klinkt mij alsof je een breuk in het karkas/canvas hebt van een stoeprand of drempel, dan begint het met dwarse trilling. (het eindigt met een klap)
even wat harder oppompen, kijken of er geen uitstulping op komt, ronddraaien boven de grond, kijken hoe ie rond gaat of dat je band zelf slingert.
Ik ga maar gewoon me silent rubbers vervangen want weet het ook niet meer, ik zal wel ff foto’s posten van de rubbers.Ik dacht aan hoogte slag van je band maar dat zal dan wel niet zo zijn.
Blok mag wel iets bewegen (het is per slot van rekening opgehangen in rubber) dus je zult zelf moeten beoordelen of het buitensporig is.
Het spijt me maar kan echt ff niets met "wankel"
Eventueel nog gevoeld of je veel speling hebt op krukas lagers?
Dan ga ik binnenkort ook maar ff me bandje vervangen want die is toch al goed versleten. En me silent rubbers. Hopen dat dat het probleem verhelpt.maar rubbers veroorzaken geen trilling, ze laten ze toe. de oorzaak kan nog steeds in je band zitten (vraag me hoe ik het weet)
er hoeft bij lage snelheid geen slag in je band te zitten, hij kan er ook pas bij hogere snelheid "uit" komen, en dan in jouw geval ook niet meer worden tegengehouden door je silent blocs.
ik heb ooit een serie nieuwe continental autobanden op nieuwe Daewoo's tot 4 bar moeten oppompen (deed ik met mijn arm voor mijn gezicht) die normaal op 2,2 moesten en rijdend max 3,5 aankonden, om te checken of ze netjes rond bleven. En nee, sommigen bleven dat niet, kregen dan ineens een bochel. ik moest die check dus doen zodat de klant dat niet zou meemaken, en de banden die dit probleem hadden preventief vervangen.