Piaggio fly oud model 2010, derde eigenaar
18000 km
Vario ring eruit
Ducati grijs (7 maanden oud)
Onderhoud die ik zelf. 500 km geleden olie, oliefilter, snaar, rollen en geleideblokjes vervangen.
Goedemorgen, de scooter heeft vorige week de geest gegeven. Wat eraan vooraf ging:
De scooter reed prima, starten lopen, top van 77 op de teller (bergafwaarts). Vorige week ging de max snelheid over drie dagen geleidelijk naar beneden: 65, 55, 45, 0. Starten en lopen tot 45 was als voorheen, alleen wilde de scooter gewoon niet meer harder. Geen gekke geluiden, geen gestotter, enkel verlies van snelheid alsof er een dikke Vario ring inzit).
Tot een week geleden: ik ga een boodschap halen in het dorp, kom thuis, zet de scooter op de standaard en poef, niks meer. Ik dacht dat het lag aan de carb, verstopt of slecht afgesteld (door mij) tot ik de bougie eruit haalde en erachter kwam dat bougie geen vonk meer gaf.
De linker remlicht schakelaar was kapot. Deze post gaf even hoop:
Maar na vervanging geen verschil, behalve dat de linker remhendel weer functioneert t.a.v. het remlicht achter/start functie.
Een volgende zoekopdracht op internet bracht mij naar een topic op dit forum:
De voorgestelde tests heb ik uitgevoerd met de volgende resultaten:
Accu 12.2 V
Massa motorblok: gemeten op - pool accu en - bout spoiler : 0.6 ohm
- bout spanningsregelaar: 0.6 ohm
Stekker CDI: gemeten op zwarte draad en
- groene draad: contact off 0.6 ohm, contact on: continuïteit, op stuurslot: 1.2 ohm
- bruine draad: contact off 154.4 ohm, contact on: 152.2 ohm, op stuurslot:154.4 ohm
- grijsblauwe draad: contact off: 1.2 ohm, contact on: -1 ohm. (Kan dat, negatieve weerstand?)
Weerstand bougiedop+kabel+CDI: 6870 ohm.
Ik heb de bougie vervangen en de oude CDI geprobeerd (origineel kokusan) maar die is al erg moe, zoniet bijna dood, dus die test zegt waarschijnlijk ook niets. In ieder geval geen vonk.
Verder doet alles het: knipperlichten, toeter, elektrische starter, de koplamp en het achterlicht gloeien op bij pogingen om te starten. De accu loopt niet leeg. Visuele inspectie van draden levert niets op maar ik heb de kappen er nog niet af. De groene draad tussen contact en CDI krijg ik niet los zonder geweld dus de zwevende draad test is niet uitgevoerd. Er zat een beetje oxidatie op de pin van de zwarte draad in de stekker die aan het achterlicht geklikt wordt. Met schuurpapiertje zo goed mogelijk schoongemaakt.
Ik weet niet wat ik nog kan doen. Wie kan mij adviseren? Bij voorbaat hartelijk dank.
(Ik heb een nieuw account aangemaakt omdat er een probleem met de captcha was gisteren, het lukte niet m'n wachtwoord te resetten, andere account is RB31)
18000 km
Vario ring eruit
Ducati grijs (7 maanden oud)
Onderhoud die ik zelf. 500 km geleden olie, oliefilter, snaar, rollen en geleideblokjes vervangen.
Goedemorgen, de scooter heeft vorige week de geest gegeven. Wat eraan vooraf ging:
De scooter reed prima, starten lopen, top van 77 op de teller (bergafwaarts). Vorige week ging de max snelheid over drie dagen geleidelijk naar beneden: 65, 55, 45, 0. Starten en lopen tot 45 was als voorheen, alleen wilde de scooter gewoon niet meer harder. Geen gekke geluiden, geen gestotter, enkel verlies van snelheid alsof er een dikke Vario ring inzit).
Tot een week geleden: ik ga een boodschap halen in het dorp, kom thuis, zet de scooter op de standaard en poef, niks meer. Ik dacht dat het lag aan de carb, verstopt of slecht afgesteld (door mij) tot ik de bougie eruit haalde en erachter kwam dat bougie geen vonk meer gaf.
De linker remlicht schakelaar was kapot. Deze post gaf even hoop:
2005 Typhoon No Spark Problem Solved
AF1 Racing is a top-rated authorized Aprilia, Vespa, Piaggio, Moto Guzzi, Zero, Energica, Ural and SWM
www.apriliaforum.com
Maar na vervanging geen verschil, behalve dat de linker remhendel weer functioneert t.a.v. het remlicht achter/start functie.
Een volgende zoekopdracht op internet bracht mij naar een topic op dit forum:
Heren,
Mijn piaggio fly vonkt niet. Een tijdje terug is hij gestolen (hij was hiervoor van me zus overigens). Toen die was gevonden is er mee teruggereden vanaf het politiebureau . Na die rit wilde hij niet meer starten, maar tijdens het kicken ging de koplamp wel branden maar gaf hij geen vonk. Ik nieuwe cdi halen (die dingen willen nog wel eens de geest geven naar mijn insziens). Werkte ook niet.
toen dat hele ding naar een werkplaats gebracht om vervolgens even de contactswitch (groene kastje) lost te halen en er achter te komen dat hij niet op ignition stond? (Snap niet hoe het...
Mijn piaggio fly vonkt niet. Een tijdje terug is hij gestolen (hij was hiervoor van me zus overigens). Toen die was gevonden is er mee teruggereden vanaf het politiebureau . Na die rit wilde hij niet meer starten, maar tijdens het kicken ging de koplamp wel branden maar gaf hij geen vonk. Ik nieuwe cdi halen (die dingen willen nog wel eens de geest geven naar mijn insziens). Werkte ook niet.
toen dat hele ding naar een werkplaats gebracht om vervolgens even de contactswitch (groene kastje) lost te halen en er achter te komen dat hij niet op ignition stond? (Snap niet hoe het...
- Alexandros04
- Replies: 13
- Forum: Elektro forum
De voorgestelde tests heb ik uitgevoerd met de volgende resultaten:
Accu 12.2 V
Massa motorblok: gemeten op - pool accu en - bout spoiler : 0.6 ohm
- bout spanningsregelaar: 0.6 ohm
Stekker CDI: gemeten op zwarte draad en
- groene draad: contact off 0.6 ohm, contact on: continuïteit, op stuurslot: 1.2 ohm
- bruine draad: contact off 154.4 ohm, contact on: 152.2 ohm, op stuurslot:154.4 ohm
- grijsblauwe draad: contact off: 1.2 ohm, contact on: -1 ohm. (Kan dat, negatieve weerstand?)
Weerstand bougiedop+kabel+CDI: 6870 ohm.
Ik heb de bougie vervangen en de oude CDI geprobeerd (origineel kokusan) maar die is al erg moe, zoniet bijna dood, dus die test zegt waarschijnlijk ook niets. In ieder geval geen vonk.
Verder doet alles het: knipperlichten, toeter, elektrische starter, de koplamp en het achterlicht gloeien op bij pogingen om te starten. De accu loopt niet leeg. Visuele inspectie van draden levert niets op maar ik heb de kappen er nog niet af. De groene draad tussen contact en CDI krijg ik niet los zonder geweld dus de zwevende draad test is niet uitgevoerd. Er zat een beetje oxidatie op de pin van de zwarte draad in de stekker die aan het achterlicht geklikt wordt. Met schuurpapiertje zo goed mogelijk schoongemaakt.
Ik weet niet wat ik nog kan doen. Wie kan mij adviseren? Bij voorbaat hartelijk dank.
(Ik heb een nieuw account aangemaakt omdat er een probleem met de captcha was gisteren, het lukte niet m'n wachtwoord te resetten, andere account is RB31)
Last edited: