Koplamp werkt niet piaggio fly

Martinus_vnkn

New Member
Ik heb een piaggio fly 4T uit 2007, de koplamp is ermee opgehouden terwijl hij het eerst wel gewoon deed. Eerst stopte het normale licht ermee en kon ik alleen het groot licht gebruiken waarnaar deze er ook mee stopte. Ik heb op andere threads gelezen over zekeringen maar mijn knipperlicht achterlicht en remlichten doen het wel nog. Ik zou ze best na willen kijken maar ik weet niet precies waar deze zouden moeten zitten. De lampjes zelf zien er niet doorgebrand uit.
Alvast bedankt voor de hulp!
 
Advertisement - register to remove this

De lampjes zelf zien er niet doorgebrand uit.
Een lampje kan er goed uit zien, maar kan alsnog defect zijn.
Gewoon een andere erin zetten en dan weet je het.
Eerst stopte het normale licht ermee en kon ik alleen het groot licht gebruiken waarnaar deze er ook mee stopte.
Door deze opmerking denk ik niet dat het aan de zekering(en) ligt maar moet je het toch echt zoeken bij de lamp en/of de aansluitingen.

Heb je al gekeken of er oxidatie zit bij de aansluiting van de fitting ?

De foto is ter illustratie.
 

Attachments

  • Fitting.jpg
    Fitting.jpg
    136.6 KB · Views: 3
Gewoon los halen en kijken wat er mis is.. Ik vermoed dat het lampje zelf de geest heeft gegeven.. Zeker als je een systeem hebt dat als de scooter aan is de verlichting ook altijd brand.. Dat verkort namelijk de duur van het lampje.
 
Waarschijnlijk beide doorgebrand door een slecht wordende spanningsverdeler.
Vervang de lampjes. Als ze het dan weer doen vervang dan ook de spanningsverdeler voordat je nieuwe lampjes ook weer doorbranden.
 
Back
Top