Piaggio Dr70 rpm sneller krijgen

Sanderr.

Well-Known Member
Goedenavond,
Ik rijd me de volgende setup

Dr70 rpm
Yasuni R
Power 1 krukas
17,5 dell ortho
Mhr 2000 vario
Mhr deltaclutch
Athena v-snaar
Voor de rest alles standaard.

Sproeier 82
Rollen 4,3 gram

Over accerelatie ben ik redelijk tevreden alleen ik vind dat de top wat hoger mag.
Het begint natuurlijk bij een goede afstelling.
In mijn ogen is dit wel goed heb verder ook geen rare dips, stotteren ect.
Alleen mijn bougie kleur is tegen de zwarte kant alleen met een kleinere sproeier loopt hij niet echt beter. dus dit lijkt me goed?

Zou een c16 veel uitmaken? Of een torque driver? of is dat meer voor accerelatie?

Sander.
 
Advertisement - register to remove this

Dankje, volgens sommige past een c16 goed bij een dr rpm. op pia dan.
Ben alleen benieuwd of je top flink stijgt.

Miss 19 mm?

Snelheid nou, geen idee? geen teller.
maare 100 haalt hij dus niet.
 
bestaat mischien wel maar slaat nergens op , de vertanding is std meestal juist te kort , dus zul je je langer moeten , dan komt ie ook op een fatsoenlijke snelheid.

een DR70 is idd gewoon niet echt snel...

een C16 word het hoogstens minder van , dus zet dat gewoon uit je hoofd.

wil je sneller zou ik dus eerst eens beginnen met een langere vertanding , en anders een compleet snellere setup gewoon..

het houd ergens op natuurlijk ;)
 
ik wou net zeggen. ik denk dat de beste oplossing om harder te rijden een andere cilinder is.

met bijvoorbeeld een athena racing en een 21mm schroef je t behoorlijk op denk
 
Danku voor de snelle reacties!
Ja ik denk dat hij zoiezo niet op een 17,5 zal presteren.
Maar aangezien ik de prijzen van de uitlaten best hoog vind. Daarom wou ik graag mun R houden :)
 
ik wou net zeggen. ik denk dat de beste oplossing om harder te rijden een andere cilinder is.

met bijvoorbeeld een athena racing en een 21mm schroef je t behoorlijk op denk

alleen een cilinder en carb niet echt hoor , ga je er een andere uitlaat weer bij doen en wat meer specifiekere dingen aanpassen word het wat anders.

maar een Stage6 of athena racing zo uit de doos valt erg tegen hoor als je met deze setup blijft rijden , het word vast niet perse slecht maar dat je nou echt blij van het verschil word ;)
 
Danku voor de snelle reacties!
Ja ik denk dat hij zoiezo niet op een 17,5 zal presteren.
Maar aangezien ik de prijzen van de uitlaten best hoog vind. Daarom wou ik graag mun R houden :)

zelfs op een 12mm wil een 70cc nog behoorlijk presteren , een grotere carburateur is niet altijd zoveel beter hoor...

de meeste snelheid en trekkracht zit in de combinatie cilinder/uitlaat..
 
dat hoeft niet altijd , het is niet gezegd dat een 21mm nou echt veel meer gebruikt dan een 17,5 , dat ligt aan heel veel dingen namelijk.

mja , als je met 70cc rijdt maakt dat al weinig meer uit.
 
Back
Top