Piaggio DR70 lc weer een vastloper

timking

Aprilia King
ik heb een aprilia sr met piaggio lc blok, 17.000km oud met std krukas. En heb vorige maand een vast loper gehad met mijn dr70, had toen de cilinder gekregen, en alleen een nieuwe zuiger gehaald, waardoor ik ben vergeten om mijn cilinder in te rijden en kreeg daardoor een vastloper. Daarna heb ik weer een nieuw dr70 gehaald, en was hem heel voorzichtig mee aan het inrijden, had er ongeveer 220km opzitten, hij deed het echt perfect, tot dat ik van mijn werk naar huis wilde rijden. Ik had hem niet zo lang ongeveer 20sec stationair laten draaien en gaf daarna vol gas tot 40km op teller ofzo, en ja hoor weer een vastloper, na nog geen 50meter rijden.

Cir-clipjes zaten er nog in, en olie krijgt hij ook gewoon, had er zelfs in de 1e tank beurd nog een dopje olie bijgegooit. Hoe kan ik dan toch weer die vastloper krijgen? Kan dat komen omdat hij nog niet warm was maar dat ik toch gas gaf? Of is mijn krukas/lagers gewoon op?

scaled.php


scaled.php


scaled.php


scaled.php


scaled.php


Sorry, hoe krijg ik de foto's goed?
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

ik wacht verder even op foto's , maar door niet warm draaien loopt ie niet meteen vast.

je kunt normaal gesproken gewoon weg rijden , het is wel beter om dan even rustig aan te doen verder.
 
Ja uiteraard, maar had al 220 km gereden, en gaf gewoon ff gas tot 40km, dus niet eens zo extreem gedaan toen die koud was, maar zou het daardoor kunnen komen? of is dat echt onmogelijk?
 
nee..

9 van de 10 keer staat ie gewoon te arm , oftewel te kleine sproeier..

dit is duidelijk rommel in het carter , waarschijn lijk van de vorige keer ofzo..

deze kun je dus ook weg gooien..

maarja , zie het voordeel ervan , nu kun je het blok een keer echt goed en vooral wat betrouwbaarder klaarmaken! dus , nieuwe krukas die ook 70cc aan kan , goeie lagers en de boel goed in elkaar zetten , dan heb je teminste een fris blok.
 
OKey, thnx. Het zal idd rommel vanuit de carter / blok zijn geweest. maar nog 1 ding, wat bedoel je met: 9 van de 10 keer staat ie gewoon te arm , oftewel te kleine sproeier.. ??
 
vaak zetten velen een net te kleine sproeier erin, en dan loopt ie een keer vast..

beter een iets grotere erin dan je denkt , als het dan geen verschil maakt zit je goed , en niet te arm.

zowieso is het geen racemotor die op scherp moet staan , maar vervoer waar je toch op wilt kunnen vertrouwen?
 
bougie was redelijk zwart, dus zou eerder betekenen dat sproeier iets te groot was toch? ik had ook maar een sproeier maat 72 ofzo erin, maar hoe grotere sproeier ik erin deed, hoe meer die ging stotteren. En heb er ook gewoon volgas mee gereden en toen was er niks aan de hand
 
indeed, je ziet het nog op de zuiger vast zitten!

dus een goede les voor de volgende keer, sloop je blok er onder vandaan, uit elkaar, alles schoon maken en weer alles terug er op monteren ;) altijd een risico om gewoon een nieuwe cilidner dr op te gooien zonder alles na tel open en schoon te maken!
 
Back
Top