Piaggio bravo stationair probleem

TerroRLaG

Well-Known Member
Ik heb een piaggio bravo (idd geen scooter, maar het heeft ook 2wielen en een stuur) als ik mijn gas los en hij draait stationair blijft de vario/ achterband draaie. heb al geprobeerd deze af te stellen, tevergeefs. ofwel zet ik hem zo laag dat het hele boeltje afslaat, ofwel zet ik hem op standaard ( 1,5 slag open ) en draait de achterband. Wanneer ik dan wil gaan rijden druk in mijn achterrem in om de band stil te zetten en mijn pekkel te kunnen wegnemen. Vanaf ik rem slaat het boeltje af, ook wanneer ik rijdt (bvb: rood licht, alsk rem -> boeltje slaat af). heeft iemand een oplossing ?

nog ter info : -alles is origineel (met 12000km)
-heb de bougi half kapot geholpen maar dit mag geen probleem meer zijn want hij start perfect, enkel probleem bij remmen.
- luchtschoef vind ik niet...

alvast bedankt,

greetz TerroRLaG
 
Advertisement - register to remove this

Ja dat is dus de luchtschroef.. had ik ook ooit gehad :L kreeg hem niet afgestelt liep steeds heel hard stationair en kreeg het maar neit beter. achteraf zagk pas dat ik de luchtschroef misten.
 
google weet ook al niet veel te zeggen, ik vrees dus dat die schroef er idd niet opzit. er moet toch een andere optie zijn. Ooit reed hij perfect, en dan praat ik over 2 weken geleden :)

er zit dus geen luchtschroef op... er moet toch een andere mogelijkheid zijn om deze weer mooi stationair te laten draaien ? (moet eigenlijk tegen woensdag lkkr draaien) :s
 
Last edited:
luchtschroef zit er niet op...

wat waarschijnlijk het probleem is is dat de koppeling stationair al aanslaat of gewoon vast zit , dus pak de koppeling eens los en bekijk het eens , of een veertje kapot , of iets versleten oid..
 
melf #50 said:
luchtschroef zit er niet op...

wat waarschijnlijk het probleem is is dat de koppeling stationair al aanslaat of gewoon vast zit , dus pak de koppeling eens los en bekijk het eens , of een veertje kapot , of iets versleten oid..

daar dacht ik ook al aan, want al op lage toeren gaat hij rijden. morgen of overmorgen eens bezien ;)
 
heb nu vandaag de koppeling eens opengedaan en heb gemerkt dat er een van die 3 stukjes voortdurend tegen die bus sleept. heb dan alle 3 de stukjes wat gevijld en terug gestoken en toen hapererde hij niet meer (gwn met de hand wat draaien) dan heb ik gestart, allemaal geen probleem maar toen stond ik ff wat langer stil en alles viel weer af. sindsdien heeft hij niemer zo goed meer gedraaid... aan wat ligt dat ? nog steeds als ik rem valt hij stil. :s
 
Last edited:
melf #50 said:
heb je wel een ring tussen het vliegwiel en de koppeling?

ja normaal wel :p heb er nog niet aangekomen daar dus zal er wel zitten denkik. Ben uiteindelijke tot het besluit gekomen dat het die trekveertjes zijn die hun tijd hebben gehad (als koppeling en achterband draait => koppelingsvoetjes die de bus raken => veren die versleten zijn en al op lage 'stationairs' toeren opentrekken). dus ik ga woensdag maar es zien achter die veertjes en hopen dat het daarmee opgelost is.
 
Back
Top