Piaggio Vespa Bravo starten zonder achterwiel...

thibault

Well-Known Member
Hallo,
Ik ben aan het werken aan mijn bravo (met pedalen) aan de moter maar ik wil nu testen of hij weer goed draait maar mijn achterwiel zit er niet in (die ligt bij fietsenmaker) kan ik heb starten zonder achterwiel??

Thibault
 
Advertisement - register to remove this

je zou ook kunnen zeggen , wacht even tot je het wiel terug hebt ;)

eerder kun je er toch niet mee rijden ..

als je voor de koppeling en dus ook vliegwiel staat , dus links van de brommer , dan draait deze tegen de klok in...
 
je zou ook kunnen zeggen , wacht even tot je het wiel terug hebt ;)

eerder kun je er toch niet mee rijden ..

als je voor de koppeling en dus ook vliegwiel staat , dus links van de brommer , dan draait deze tegen de klok in...

Bedankt:) Ik heb mijn wiel terug en hij rijdt weer... maar hij start niet altijd... maar ik heb er wel heel de dag mee gecrost endus veel na elkaar gestart ... dus zou het kunnen dat-ie verzopen is? zal morgen nog eens proberen of hij al weer goed start maar tips zijn zeker welkom:)

En dan nog 2 dingen: Hoe kan ik mijn Bravo opdrijven zonder nieuwe stukken? hij moet eigenlijk alleen maar een beetje meer trekkracht hebben (en ook een hogere top.. iets van 45 ofzo ... hij gaat nu 30) en het is wel mogelijk om hem 45 te laten gaan want ik heb vrienden die met een Ciao rijden die 50 gaat zonder nieuwe onderdelen... maar hoe kan ik dat dus ook doen? zonder nieuwe onderdelen dus hé:)
endan nog: Mijn lichten werken niet ... alleen mijn remlicht en ik zou toch mijn lichten graag laten werken... aan wat kan dat liggen? heb nog niet echt gekeken maar nu ik toch bezig ben met dingen te vragen kan ik het al eens vragen hé:)

Bedankt,

Thibault
 
ik denk eerder dat gewoon je cilinder versleten is ofzo..

Maar in het begin startte hij wel perfect en vlot ... maar naar de avond toe ( na een hele dag rijden ) ging het minder goed... ik had ook wel niet meer zoveel benzine maar toch nog genoeg maarja ik zal morgen nog eens kijken... maar hij maakte soms ook een knal als ik hem startte zo iets als een bommetje maar dan luider... maar dat is benzine die inde uitlaat zit en verbrand( zegt een kennis van mij:) ) maar dat probleem zal ik morgen testen of hij weer goed start ... Dus nu over naar de andere vragen ... hoe kan ik hem simpel opdrijven? (mag niet teveel werk zijn want het moet morgen in 1 uurtje ofzo gefikst zijn...)
Mvg,

Thibault
 
dat is dus geen benzine die in de uitlaat zit , dat is of een te arme motor of een ander defect.

bijv. de decompresseur die niet goed afdicht , een kapotte bougie , verlopen en/of versleten contactpunten , condensator , versleten cilinder zoals ik al zei , slechte olie etc..
 
Back
Top