zippito pepito
Member
Beste vrienden van scooterforum,
Mijn project is bijna tot een einde gekomen, want mijn zip is geworden hoe ik hem hebben wil.
Echter na de laatste upgrade van originele secundaire vertanding naar Malossi vertanding is hij slechter gaan rijden ipv beter. Mijns inziens ligt dit aan het afstelwerk.
Ik kan vrijwel alles zelf qua sleutelen, maar afstellen is mij totaal vreemd, daarom dat ik het hier even voorleg, in de hoop dat jullie mij wat advies kunnen geven met wat er veranderd dient te worden.
Bevindingen:
- Trekt zeer langzaam op sinds vertanding is veranderd (meer torque nodig voor nieuwe tandwielen? zou me logisch lijken)
- Top ligt niet meer op 75 zoals bij originele vertanding, maar eerder tussen de 65-70, terwijl dit juist hoger zou moeten worden.. dat was het idee.
- Begin optrek = bwaaaap, >30 km/h gelijkmatig naar top, maar relatief tov vóór de nieuwe vertanding een stuk langzamer.
Setup:
- DR 80 cc cilinder
- Naraku nokkenas
- Keihin CVK 21mm carburateur + 86 sproeier
- Naraku vario
- Ontgrensde CDI (Ducati grijs)
- Malossi v-snaar
- Malossi witte drukveer
- Malossi 7.5 gram rolletjes
- Malossi 15/47 secundaire vertanding
- Originele primaire vertanding
- Originele uitlaat
- Originele luchtfilter (rubber onderaan verwijderd)
Roept u maar
Lichtere rollen? Grotere sproeier? Andere luchtfilter? Sterkere drukveer? Alles tegelijk?
Alvast dank voor de reacties.
Mijn project is bijna tot een einde gekomen, want mijn zip is geworden hoe ik hem hebben wil.
Echter na de laatste upgrade van originele secundaire vertanding naar Malossi vertanding is hij slechter gaan rijden ipv beter. Mijns inziens ligt dit aan het afstelwerk.
Ik kan vrijwel alles zelf qua sleutelen, maar afstellen is mij totaal vreemd, daarom dat ik het hier even voorleg, in de hoop dat jullie mij wat advies kunnen geven met wat er veranderd dient te worden.
Bevindingen:
- Trekt zeer langzaam op sinds vertanding is veranderd (meer torque nodig voor nieuwe tandwielen? zou me logisch lijken)
- Top ligt niet meer op 75 zoals bij originele vertanding, maar eerder tussen de 65-70, terwijl dit juist hoger zou moeten worden.. dat was het idee.
- Begin optrek = bwaaaap, >30 km/h gelijkmatig naar top, maar relatief tov vóór de nieuwe vertanding een stuk langzamer.
Setup:
- DR 80 cc cilinder
- Naraku nokkenas
- Keihin CVK 21mm carburateur + 86 sproeier
- Naraku vario
- Ontgrensde CDI (Ducati grijs)
- Malossi v-snaar
- Malossi witte drukveer
- Malossi 7.5 gram rolletjes
- Malossi 15/47 secundaire vertanding
- Originele primaire vertanding
- Originele uitlaat
- Originele luchtfilter (rubber onderaan verwijderd)
Roept u maar
Lichtere rollen? Grotere sproeier? Andere luchtfilter? Sterkere drukveer? Alles tegelijk?
Alvast dank voor de reacties.