Piaggio 2000 4t2v 80cc | Nieuwe setup moet afgesteld worden

Beste vrienden van scooterforum,

Mijn project is bijna tot een einde gekomen, want mijn zip is geworden hoe ik hem hebben wil.
Echter na de laatste upgrade van originele secundaire vertanding naar Malossi vertanding is hij slechter gaan rijden ipv beter. Mijns inziens ligt dit aan het afstelwerk.
Ik kan vrijwel alles zelf qua sleutelen, maar afstellen is mij totaal vreemd, daarom dat ik het hier even voorleg, in de hoop dat jullie mij wat advies kunnen geven met wat er veranderd dient te worden.

Bevindingen:

- Trekt zeer langzaam op sinds vertanding is veranderd (meer torque nodig voor nieuwe tandwielen? zou me logisch lijken)
- Top ligt niet meer op 75 zoals bij originele vertanding, maar eerder tussen de 65-70, terwijl dit juist hoger zou moeten worden.. dat was het idee.
- Begin optrek = bwaaaap, >30 km/h gelijkmatig naar top, maar relatief tov vóór de nieuwe vertanding een stuk langzamer.

Setup:

- DR 80 cc cilinder
- Naraku nokkenas
- Keihin CVK 21mm carburateur + 86 sproeier
- Naraku vario
- Ontgrensde CDI (Ducati grijs)
- Malossi v-snaar
- Malossi witte drukveer
- Malossi 7.5 gram rolletjes
- Malossi 15/47 secundaire vertanding
- Originele primaire vertanding
- Originele uitlaat
- Originele luchtfilter (rubber onderaan verwijderd)


Roept u maar :)
Lichtere rollen? Grotere sproeier? Andere luchtfilter? Sterkere drukveer? Alles tegelijk?
Alvast dank voor de reacties.
 
Advertisement - register to remove this

21mm?? Oke...

Originele keihin of ali rommel?

Paar kleine tips.

Originele vsnaar pakken.

7.0 gram rollen Halen. Kan je proberen en anders mixen met 7.5, dan heb je 7.25

Ducati geel doorgezaagd is sneller.
 
21mm?? Oke...

Originele keihin of ali rommel?

Paar kleine tips.

Originele vsnaar pakken.

7.0 gram rollen Halen. Kan je proberen en anders mixen met 7.5, dan heb je 7.25

Ducati geel doorgezaagd is sneller.

Thanks voor de reactie. Carb zat er al in bij aanschaf. Geen idee waar die vandaan komt. Wil em best vervangen als hij dan beter loopt. Rollen kan ik kopen maar wat lost dat op (welke punten pak ik dan aan van waar het nu mis gaat)?

Die grijze CDI zat er ook al in maar heeft me eerst ook tot 75 km/h geholpen zonder malossi vertanding dus dat kan het niet zijn. Zou eventueel later altijd nog naar geel doorgezaagd kunnen overstappen, maar stond nu niet hoog op de lijst.
 
-Mogelijk is je sproeier iets te groot, meestal zit je rond de 82. Is dat bwaap bij optrekken alleen met volgas?
-Ik had na het installeren van een naraku nokkenas dat de acceleratiepomp op de carb ineens zorgde voor teveel benzine wanneer je de gashendel in één keer opengooit. Toen heb ik m afgesloten (tiewrap eromheen).
-originele v-snaar doet het volgens de meeste mensen op dit forum vaak stukken beter dan malossi (zelf geen ervaring mee)
-je zou iets lichter in de rollen kunnen gaan en kijken wat dat doet. Haal wat verschillende, tussen de 6-7gr.
 
-Mogelijk is je sproeier iets te groot, meestal zit je rond de 82. Is dat bwaap bij optrekken alleen met volgas?
-Ik had na het installeren van een naraku nokkenas dat de acceleratiepomp op de carb ineens zorgde voor teveel benzine wanneer je de gashendel in één keer opengooit. Toen heb ik m afgesloten (tiewrap eromheen).
-originele v-snaar doet het volgens de meeste mensen op dit forum vaak stukken beter dan malossi (zelf geen ervaring mee)
-je zou iets lichter in de rollen kunnen gaan en kijken wat dat doet. Haal wat verschillende, tussen de 6-7gr.

Dat bwaap is als je inderdaad direct flink de gas open gooit. Had eerst 7.5 gr rollen erin, toen 6 gr erin gedaan maar dan trekt ie hard tot 30 km/h en dan draait ie dikke overtoeren zonder dat de koppeling oppakt. Zou ik anders een combi van 3 rollen 6 gram en 3 rollen 7.5 gram maken? Dan heb je iets van 6.75 gecombineerd. vraag me af of dat zal helpen maar goed.. we kunnen het altijd proberen.

edit / update:

Heb zojuist dit bovenstaande gedaan en de malossi snaar weer vervangen door de originele. Trekt nu veel beter op en top ligt tussen de 75 en 80 km/h. Dit is echt stukken beter dan voorheen. Ben tevreden met dit resultaat.
Bwaap bij optrekken is er ook niet meer. Zal wellicht te maken hebben met de luchtschroef die ik veel vaster heb gedraaid. kreeg eerst veel te veel benzine.
 
Last edited:
Dat bwaap is als je inderdaad direct flink de gas open gooit. Had eerst 7.5 gr rollen erin, toen 6 gr erin gedaan maar dan trekt ie hard tot 30 km/h en dan draait ie dikke overtoeren zonder dat de koppeling oppakt. Zou ik anders een combi van 3 rollen 6 gram en 3 rollen 7.5 gram maken? Dan heb je iets van 6.75 gecombineerd. vraag me af of dat zal helpen maar goed.. we kunnen het altijd proberen.

edit / update:

Heb zojuist dit bovenstaande gedaan en de malossi snaar weer vervangen door de originele. Trekt nu veel beter op en top ligt tussen de 75 en 80 km/h. Dit is echt stukken beter dan voorheen. Ben tevreden met dit resultaat.
Bwaap bij optrekken is er ook niet meer. Zal wellicht te maken hebben met de luchtschroef die ik veel vaster heb gedraaid. kreeg eerst veel te veel benzine.
Wat heb je vervangen dat die weer goed en snel ree
 
Back
Top