Phantom Ducati Corse

Deleted28042018

Buiten gebruik
Hoe mijn scooterhobby begon:

Mijn eerste scooter kwam op mijn 16e verjaardag. Ik ging mijn theorie halen, en kon daarna meteen mijn brommer ophalen. Het was een gilera stalker geworden, deze koos ik omdat je er bijna nooit iemand mee zag rijden en dat hij niet al te duur was. Ik heb hierop een aardig tijdje rondgecrosst en met een yasuni z en polini vario en koppeling gereden. Dit reed aardig, maar ik wilde toch liever een vloeistofgekoelde brommer. Ik ging voor de malaguti phantom sd en kocht hem tweedehands. Omdat ik nog een behoorlijke rookie was wat scooters betreft was ik aardig opgelicht en kreeg ik een erg gare phantom. Dit ging van doorgedraaide tapeindjes tot en met een half veranderde draadboom. Met deze phantom heb ik met verschillende setups rondgereden, de langste tijd heb ik met een dr70 + Polini evo50 uitlaat + 17.5mm + Polini vario + 2g koppeling.

De helft van de tijd stond mijn brommer stil en langzamerhand begon ik er gek van te worden. Ik heb toen dus een 2e phantom erbij gekocht, die ik alleen als school scooter zou gebruiken een ducati corse. Ik kocht hem met 10k op de teller en hij was in nog erg goede staat. Hij reed alleen met een reverse erg lekker en heb daar lang mee gereden. Maar het ging toch ff te langzaam en heb de setup van mijn andere brommer erop overgezet. Deze spullen hadden al aardig wat km’s gemaakt en de vario en koppeling begonnen steeds slechter te worden. Toch heb ik eerst nog een Mhr-replica 70 gekocht om nog ff wat sneller te gaan. Deze cilinder liep na 600 km al ontzettend vast vanwege een naaldlager die het begaf. Toen de dr er maar weer opgezet, die het toch weer een km’tje of 200 eronder heeft gezeten. Deze kwam aan zijn einde door een circlip die los schoot. Na 2 cilinders te verkloten was ik het goed zat en ging ik weer over op mijn originele cilinder. Toen begaf mijn vario het nog en brak de flens van mijn cilinder af, geen cilinders meer over dus en ik was het goed zat.

- Zo kocht ik hem -
zijkant+uitlaat.jpg



Mijn brommer heeft hierna wel een maand of vier stil gestaan en ik ben fietsend overal naartoe gegaan. Totdat ik op het forum een compleet blok zag staan van Maushofman dat ik heb overgekocht. Dit blok was een Mhr-r tuned + malossi vario + deltaclutch + v-snaar + cgc rotor + 21mm. Na het goed afstellen van alles reed deze setup aardig. Ik kreeg echter al snel problemen met de ontsteking, die het er na een tijdje helemaal mee stopte. Vanwege geldgebrek heb ik de 21mm en deltaclutch verkocht en heb ik heb weer een hele tijd stil laten staan. Soms nog korte tijd ermee gereden, maar er was altijd wel wat. Totdat ik hem twee weken geleden gemaakt had, hij draaide mooi en ik was bezig met afstellen toen hij er weer mee stopte. Ik had het helemaal gehad en had besloten om het nu goed aan te pakken en er ook een projectje van te maken.





De setup ben ik nog niet helemaal over eens maar blijft waarschijlijk eerst zo:
- Malossi Mhr-replica tuned
- Doppler pen 10 asje
- Malossi vario + koppeling + v-snaar (later nog poulys)
- Cgc rotor (een nieuwe dus)
- 19mm Dellorto (nog kopen)

Mijn blok is al gesplitst en word deze week gestraald, Ik ga dus ook meteen nieuwe lagertjes erin zetten. Mijn achter remleiding word nu gemaakt, dit word een teflon leiding van goodridge met een ijzeren buitenmantel (aka stalen remleiding) samen met twee rvs banjo’tjes. De rode waren helaas niet meer leverbaar. Mijn remklauw is ook helemaal beschadigd dus die wil ik overnieuw gaan spuiten. Morgen hoop ik hier aan te kunnen beginnen.

Dit zijn mijn plannen tot nu toe, ik heb nog een willy hubert spatbordje besteld en die is met een beetje mazzel ook deze week binnen

- Zoals hij er nu bij staat -
IMG_1109.jpg
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

nee die heeft hij van mij gekocht, die foto is trouwens ook van mij.
Ik vind het wel leuk om hem zo weer te zien.

goed bezig, alleen heb ik er achteraf wel een beetje spijt van gehad.
 
Deze brommer was inderdaad een toppertje, goed onderhouden enzo. Ben nu klaar met het blok schoonmaken en de remklauw voor de tweede keer spuiten. Ik heb net dus besloten om de remklauw blank te houden.

IMG_1111.jpg

IMG_1112.jpg
 
Het spartbordje kan nog wel ff duren, moet nu eerst op speciale overschrijvingskaarten wachten. En dan nog alles gaan overmaken. Mijn cilinder ga ik morgen naar xsh opsturen omdat mijn cilinder tapeindjes verrot zijn.
Blok is nu helemaal afgeplakt en klaar voor de straler :) En ik heb nog snel mijn remleiding opgehaald, helaas hadden ze ook geen plastic bescherm hoesje meer. Maar volgens hun zou dit weinig moeten uitmaken.

IMG_1124.jpg
 
Hey je blok is cker mooi gewoorden;)
En lekker set-upje heb je:)
Maar wat ga je met het uiterlijk doen??
Want de naam is wel veel belovend Ducati corse woord het een ducati replica? Ik ben zeer benieuwd naar de vorderingen en het eindresultaat!:#
 
Vandaag maar weer eens een update;
Ben vanochtend rustig begonnen met de schuur eens op te ruimen, wat ontzettend nodig was. Dit werkt meteen een stuk lekkerder.
Ben dus begonnen met het spuiten van mijn blok met hittebestendige lak, maar dit schoot niet erg op. Heb het nu in totaal 3x gespoten en ik laat het twee daagjes uit harden. Hierna ben ik begonnen met het ontluchten van mijn remleiding, wat ook niet lukte omdat ik de twee afdicht ringetjes kwijt was. Moet morgen dus even nieuwe halen. Ik heb net ook nog een begin gemaakt met het frezen van mijn carterkap, maar mijn freesjes zijn niet goed meer.
 
Originally posted by monstaboy
Beter normale lak op je blok spuiten.. dit gaat nooit hard worden en je blok wordt een magneet voor bagger en zand.

Daar ben je dan net te laat mee :p , zit nu al in de hittebestendige. Laat het een lange tijd uitharden en dan hopen dat het goed blijft zitten.
 
Back
Top