This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Peugot SV, vonkt niet meer.

EdoNL

Well-Known Member
Hoi allemaal ik ben nieuw op deze forum.

Ik heb heb zeer veel gesleuteld aan puchies/tomos/zündapps/kreidlars etc maar scooters zijn nog wat nieuw voor me.

MIjn scooter Peugot sv vonkt dus niet meer, en nou is hier mijn vraag.

Kan ik ook bv een brommers bobine erop zetten i.p.v een nieuwe van een Peugot sc scooter?

Ik heb ook gehoord dat het meestal de DPI (?) samen met de bobine naar de maan gaat. Maar ik ken nergens dat gekke kastje vinden + ik krijg met geen mogelijk de voorkapen eraf

Heeft iemand een idee voor mij?

Alvast bedankt voor het lezen,

Greetz Edo

CDI bedoel je denk ik.

Verder, heb je al een nieuwe bougie geprobeert? kan al enorm veel schelen

vaak in de voorkap zitten er erg veel schroefjes nog verborgen die je niet ziet
en als je alle schroefjes eruit hebt gedraaid, zou je best wel een beetje kunnen trekken aan een kap, veert vaak mee.. maar pas op niet te hard anders breken je ophang punten af,

succes verder

hey wilt maar niet lukken

Weet iemand ook of ik andere CDI's ken gebruiken, of moet het special die zijn.

Ook twijvel ik of de accu ( vol/aangesloten ) moet zijn om een vonk te krijgen, ook al lijkt me dat stug.

thansk guys,

ps, me voorkap wilt er echt niet...af..

lijkt me verstandig om een orriginele te gebruiken,kost geen drol en scheelt een hoop gezeik.

-misschien een nieuwe bougie?
-massakabel van de bobine op het frame? evt een nieuwe maken en daarbij frame goed kaalschuren op de plek waar de massa komt.
-bougiekabel nakijken op breuken en kijken of hij goed in de bobine zit.evt vervangen

-bougiedop nakijken op vuil en breuken.

probeer dat maar eens eerst en kijk dan of je evt een nieuwe bobine & cdi moet kopen.

Gr said