Richting lampen niet werkende ( Peugot Vivacity Silver Sport )

Mr Serious

Well-Known Member
Hallo,

Ik heb sinds een paar dagen een Vivacity Silver Sport gekocht, waarvan ik nu dus de lampen werkende probeer te krijgen.
Momenteel werken beide kanten niet, links en rechts van de richting aanwijzers. Als ik deze aanzet blijft het dashboard lampje branden (niet knipperen), en de richting lampen doen helemaal niks.
Als ik aan het kabeltje kom met de zwarte tape er om heen, heb ik dat soms de rechter lampen werken (knipperend), maar dan doen de linker helemaal niks meer.
Ligt dit aan de kabel, of de lasklem? Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen?

Accu is op goede spanning, ook lampen getest rijdend!

XNM8nmu.jpg


Alvast bedankt,
 
Advertisement - register to remove this

Hij knipperd niet... zou relais kunnen zijn. Echter als het lampje constant Brand zouden volgens mij de lampen ook constant moeten branden. Misschien eerst even de kabels controleren en nakijken of de lampen zelf nog wel goed zijn.
 
Als het relais defect is, dan schakelt ie niet goed.. Ik denk namelijk dat het lampje om en om knippert.. Bv knipperlicht knippert, lampje op je teller knippert, knipperlicht knippert.. Etc
Als dus lampje op teller continu blijft branden dan schakelt ie em niet
Probeer maar eens een ander relais
Als er een lampje kapot is dan zou hij sneller moeten gaan knipperen, en niet constant branden
Maar aangezien je ook een afwijking hebt als je aan de connector zit met dat tape er omhern kan het een kabelbreuk zijn..
Heb je geen bekenden met een vivacity, of speedfight oid? Moet je daar ff relais van proberen
 
Ik heb zelf de tape om de connector heen gedaan nadat ik eraan had gewerkt, zodat er geen vocht bij kon.
Maar de lampen doen het allemaal, allemaal getest. En het knipper relais moet ook werken, want soms als ik aan de kabel zit, doen de rechter knipper lampen het. Maar niet de linker!
 
Dan kan het best zijn dat in je connector toch een paar kabels geen goed contact maken. Je hebt er wel contact spray ingespoten, maar je zal dan ook echt de oxidatie van eventuele contactpunten af moeten schrapen. Sowieso ben ik er geen fan van contactspray want het kan ook je kunststof aantasten van bijvoorbeeld de bekabeling. Als de contactpunten van de connector echt goed schoon zijn, dan kan het alleen nog een kabelbreuk zijn. Aangezien het soms dus werkt als je aan de kabel zit.
 
Back
Top