peugot speedfight 3 4takt

Henri1968

New Member
Hallo Mensen
ben zelfs bezig geweest met mijn speedfight 3 4 takt snor 25 km
in middels 18+++ op teler en het bouwjaar is 2015
volgens mij niet de (originele setup)
nu is mijn vraag wat er op een originele zit zoals
welke vario rol is orgineel ?.
welke vario ring orgineel ?
welke hoofdsproeier is orgineel ?
welke kleine sproeier is orgineel ?
gas naald stand 12345 ?
deze Peugot Loopt 1 op 12 is dit normaal ?
ik hoop dat mij iemand deze info kan geven
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Peugot Loopt 1 op 12 is dit normaal ?

Nee, dit is niet normaal...
De tweetakt variant is dan beduidend zuiniger, 1 op 23/25!

Origineel rollengewicht is 5.9/6.0 gram. (16x13)
Hoofdsproeier is standaard aan de grote kant, maat 88, dus die zou (e.v.t.) wel wat kleiner kunnen.
Ring om de glijbus is: 20x26x5.7 voor de snor/25km/u scoot.
Stationair is maatje 33 of 35.
De gasnaald is niet verstelbaar, deze heeft maar 1 stand.

Het (originele) motorblok is van Sym (met code: XSP37GMA-2) , en niet van Peugeot, ter info
Originele bougie is de; NGK CR6HSA.
 
Last edited:
Nee, dit is niet normaal...
De tweetakt variant is dan beduidend zuiniger, 1 op 23/25!

Origineel rollengewicht is 5.9/6.0 gram. (16x13)
Hoofdsproeier is standaard aan de grote kant, maat 88, dus die zou (e.v.t.) wel wat kleiner kunnen.
Ring om de glijbus is: 20x26x5.7 voor de snor/25km/u scoot.
Stationair is maatje 33 of 35.
De gasnaald is niet verstelbaar, deze heeft maar 1 stand.

Het (originele) motorblok is van Sym (met code: XSP37GMA-2) , en niet van Peugeot, ter info
Originele bougie is de; NGK CR6HSA.
bedankt voor het antwoord floris
ik heb gekeken bij mijn vario en deze heeft nu rollen van 8 gram
er zit een vario ring op van 20x30x9 mm breed volgens mij niet orgineel
De bogie is volgens mij een NGK CR7HSA
de sproeiers moet ik nog even kijken zo ook de gasnaald volgens mij was deze wel verstelbaar foto volgt nog
ga er weer mee aan de slag
 
Volgens mij heeft een snor altijd vrij zware rollen..

Ik denk dat het gebruik ook zo hoog is omdat de motor momenteel te veel toeren maakt, maar daarmee te weinig arbeid levert.

Normaal zou er al iets van 13 grams erin moeten zitten.
 
Volgens mij heeft een snor altijd vrij zware rollen..

Ik denk dat het gebruik ook zo hoog is omdat de motor momenteel te veel toeren maakt, maar daarmee te weinig arbeid levert.

Normaal zou er al iets van 13 grams erin moeten zitten.

Een 50cc 4 takt motorblok van Sym met 13 gram rollen?
Dit is in de oude 2 takt motorblokken van Peugeot zelf wel van toepassing, maar niet op een 4 takt!

@ de TS, zeer waarschijnlijk het je een ander type vario en glijbus.
Ook zal de CDI niet meer origineel zijn vermoed ik...
Als je de gasnaald kan stellen (3 t/m 5 stelhoogtes) is de carburateur waarschijnlijk van het merk Deni.
Zo niet, is het een Keihin NCV carburateur.
 
heb nog even geen tijd gevonden voor het sleutelen maar dit word zeker vervolgt
ben weer even bezig geweest heb de sproeiers gecontroleerd maar er staan geen maten op
het is een Keihin carburateur
wel heb ik het spruitstuk en de benzine slangen vervangen zo ook de vacuum slang deze waren ook lek droogte scheurtjes en nu zuipt hij ook een stuk minder maar ben nog bezig
 
Last edited:
Back
Top