Peugot speedfight 3 25 km 4Takt

Henri1968

New Member
Hallo Mensen
ik ben nieuw Op het forum en ik heb Echter Een paar vragen
snor wil ik Orgineel Laten Lopen DUS Niet harder dan 35 km max
wat is de afstelling lucht en sproeier grote de standaard hooft sproeier?
en wat Nog meer vario rolletjes 8.5 gram ? veer ?
warm Loopt HIJ mooi Maar koud starten HIJ slecht Zeer slecht?
als ik het verkeerd geplaats heb hoor ik het graag met vriendelijke groet henri
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Snor heeft altijd de slapst af stelling mogelijk
Rolletjes zijn zwaarder dan brom.. Weet het niet precies ik dacht dat er 10 of 13 grams rolletjes daar in moeten.
Koppeling gewoon de standaard slapste veertjes.
En drukveer gewoon standaard houd.

Als je 35km max wilt gewoon een iets dunnere vario ring erin en zo laten.
Voor de rest carburateur goed afstellen.. Sproeier is overigens kleiner dan van een brom
En bougie is warmere graad (een 6je) als een brom een 7je)
 
Snor heeft altijd de slapst af stelling mogelijk
Rolletjes zijn zwaarder dan brom.. Weet het niet precies ik dacht dat er 10 of 13 grams rolletjes daar in moeten.
Koppeling gewoon de standaard slapste veertjes.
En drukveer gewoon standaard houd.

Als je 35km max wilt gewoon een iets dunnere vario ring erin en zo laten.
Voor de rest carburateur goed afstellen.. Sproeier is overigens kleiner dan van een brom
En bougie is warmere graad (een 6je) als een brom een 7je)
kijk dat is goed nieuws
ik ga morgen mee aan de slag
volgens mij zit er nu in mijn vario 8.5 gram
en de sproeier is volgens mij groter dan 58
standaard is toch 58 ?
heb een ring in de uitlaat gemaakt deze is nu 10.5 mm open
vario ring 8 mm breed geplaats
en hij rijdt nu 33 km dus toppie
maar heb echter nog een probleem loopt koud niet stationair slaat af bij warme motor loopt hij hard stationair
kan de fout niet vinden
iemand tips ?
 
hallo floris
de info heeft mij dus wel verder geholpen of het nu 2 takt of 4 takt is ik heb een 4 takt
kunt u dan wel antwoordt geven op mijn vraag
ik hoor het graag van je floris
 
Het 4 takt motorblok is van origine begrensd op de vario en de CDI.
Het originele rollengewicht is 6.0 gram, per rol.

Standaard (hoofd) sproeier is maat 82/85.
Drukveer en trekveren gewoon standaard houden.

En de uitlaat zo snel als mogelijk weer ontdoen van de ring, 4 takt kan daar niet zo goed tegen.

Maar ik vind het wel verwarrend..., wat staat er op het motorblok..
Is dit het B1E40QMB (2 takt) of toch XSP37GMA-2 (4 takt) motorblok?
 
ik ga morgen even kijken welke code er op het blok staat
De ring zal ik ook verwijderen laat het horen wat er gebeurt
alvast bedankt voor de info
 
ik heb de ring gisteren verwijderd
motor code nog niet gevonden
motor liep daarna niet meer ben nog bezig dus later meer
 
Last edited:
Maak anders gewoon even een foto van je blok. Wij kunnen het zo zien welke blok je eronder hebt zitten.

Is het er een van bijvoorbeeld 2014 dan is de kans best groot dat het een 4takt is..

De 2takt is vanaf 2009 tot 2012 geleverd.
 
Dit zijn de foto s van mijn blok
 

Attachments

  • IMG_20210326_095814_resized_20210326_095908424.jpg
    IMG_20210326_095814_resized_20210326_095908424.jpg
    106 KB · Views: 14
  • IMG_20210326_095822_resized_20210326_095908141.jpg
    IMG_20210326_095822_resized_20210326_095908141.jpg
    179.7 KB · Views: 13
ben bezig geweest heeft de hele tijd stationair gelopen
is uit gevallen en niet meer aan de gaan te krijgen vonkt krijg benzine maar wil niet lopen
ik weet het even niet meer morgen weer verder
 
ik heb ongeveer een dag of 5 hier mee gereden
De KM stand is 11800 deze peugot speedfight 3 is van 2015
heeft compressie zat bogie vonkt en word wel nat
dus voor nu even nog een raadsel ga weer verder met de hobby
net weer even gesleuteld en hij loopt weer dus wat denk je valse lucht het hele probleem
 
Last edited:
@Henri1968

Kan je mij wellicht helpen met mijn vraag. aangezien jij ook een speedfight 3 hebt:

 
Back
Top