Peugot fox met panne.

Jeroen.T

Well-Known Member
Hallo forumleden,

Menigmaal heb ik door dit forum gesurfd voor informatie en nu dan toch maar even aangemeld en een eerste post.

Sinds een paar maanden ben ik in het bezit van een peugot fox snor.
1 van het eerste type dus zonder accu electrische start en knipper.

Toen ik hem kocht deed hij het alleen met de choke ingedrukt.
Hij liep verder als een zonnetje dus ik dacht na het schoonmaken van de carburateur moet hij het wel weer doen.

Helaas! dat maakte geen verschil.
Ik heb het nog geprobeerd met een grotere sproeier maar daar liep hij niet beter op.
dus ben ik verder blijven rijden met een houtje tussen de choke en hij liep prima.

Nu is het probleem dat als ik hem start loopt hij met 1 kick. Hij loopt stationair prima en als ik optrek gaat dit ook nog goed.
Maar als hij richting topsnelheid gaat dan is het blublublbubluuuu (geen brandstof? Vlotter vast?) Laat ik het gas los loopt hij weer mooi staionair en kan ik weer gas geven waarna hij weer hetzelfde doet.
Dit alles is wel met de choke geklemd want anders loopt hij helemaal niet.

Wie kan mij antwoorden geven op dit probleem?
Ik denk zelf dat het nog steeds de carburateur is maar ik kan helaas geen vervangende vinden omdat alle nieuwe met electrische choke zijn.
 
Advertisement - register to remove this

ik denk dat er een pakking of keerring lekt...
zit er wel een pakking tussen de carb en het spruitstuk?
daar hoort namelijk ook een pakking tussen te zitten.
 
ik denk dat er een pakking of keerring lekt...
zit er wel een pakking tussen de carb en het spruitstuk?
daar hoort namelijk ook een pakking tussen te zitten.

Er zit een zwarte pakking tussen, of die helemaal goed aansluit kan ik niet garanderen want de carburateur is er vaak afgeweest en 1 boutje is een beetje dol.
Maar kan dat zoveel invloed hebben?

De pakking van de uitlaat moet wel vervangen worden want die lekt wat bij de cilinder.
 
Back
Top