C.045

ludix opa scooter
Ik heb een probleem met m’n ludix, heb m vorige week voor n appel en n ei gekocht van wat prutsers . Ze kregen m daar al niet aan t lopen met remmen reiniger enzvt. Om de hoek startte die na n paar keer kicken gw al. ze hadden een nieuwe dezelfde carb erop gezet want oude was kapot. Liep niet harder dan 10kmh. Heb erna wat andere sproeiers geprobeerd, van sproeier 49 (origineel) naar sproeier 59 (aardig grote stap maargoed) nu heeft die nog geen vermogen onderin de toeren, tot ongeveer 35kmh dat duurt ongeveer 30 seconden dan trekt die snel naar 55 binnen een paar seconden. Had m bij een kennis thuis ff gezet. Toen ik m gister naar huis reed deed die het voor 5 min goed, erna constant aan het stotteren en geen vermogen. Na m lopend aan de hand te hebben gehad voor n half uurtje verder gewandeld en opeens deed die het weer. Een keer tijdens het wandelen was die stil gevallen en zat de zuiger vast? Kon hem wel met weinig moeite los krijgen met de kickstart. Erna tijdens het rijden 2x wat aanhoorde als een vast loper stil gevallen maar zat niet vast. En maar rustig t laatste stukje naar huis gereden. Met de luchtfilter eraf doet hij t redelijk met met de filter erop bouwt die helemaal geen toeren. Moet nog echt gaan zoeken wat t kan zijn maar regent nu erg hard dus vraag ik alvast voor wat ideeen.
 
Advertisement - register to remove this

Van de ene prutser naar de andere dus

Waarom maak je een zuiger die vast zit los met je kickstart

Begin in elk geval eens met je carb afstellen
Ik was onderweg en ik hoorde m niet vastlopen, hij viel gewoon uit tijdens t stationair lopen, en zat die vast niet heel erg, want hij kwam zo weer los. Erna liep die ook gewoon weer. Heb de carb geprobeerd te stellen maar t helpt niet veel. Vandaag niet veel tijd gehad om erna te kijken morgen haal t uit elkaar en zal ik verder kijken.
Post automatically merged:

Denk dat er al zat zat schade veroorzaakt is , trek de Cilinder er eerst eens af .
Bouw je weer op , begin met een veel grotere sproeier ,
Alles is nog standaard eraan. De originele sproeier is 49 zit nu al een 59 in, heeft al wat veranderd maar het is nog niet goed. Heb dit al gedaan voordat die vast zat. Morgen trek ik m uit elkaar en zal k zien wat er mogelijk mis is.
 
Ik was onderweg en ik hoorde m niet vastlopen, hij viel gewoon uit tijdens t stationair lopen, en zat die vast niet heel erg, want hij kwam zo weer los. Erna liep die ook gewoon weer. Heb de carb geprobeerd te stellen maar t helpt niet veel. Vandaag niet veel tijd gehad om erna te kijken morgen haal t uit elkaar en zal ik verder kijken.
Post automatically merged:


Alles is nog standaard eraan. De originele sproeier is 49 zit nu al een 59 in, heeft al wat veranderd maar het is nog niet goed. Heb dit al gedaan voordat die vast zat. Morgen trek ik m uit elkaar en zal k zien wat er mogelijk mis is.

Dan heeft die een warmloper gehad en geen vast loper.

Maar een warmloper geeft ook al krassen in de cilinder.

Ik weet niet of het een brom of een snor is..

Bij een originele brom hoort er 56 hoofdsproeier erin te zitten. En bij snor wrs 52 of 54.
 
Oh, hij zat maar een beetje vast? Nou, dan zal het wel gewoon goed zijn. Compleet normaal dat een motor af en toe even vast loopt natuurlijk.
 
Dan heeft die een warmloper gehad en geen vast loper.

Maar een warmloper geeft ook al krassen in de cilinder.

Ik weet niet of het een brom of een snor is..

Bij een originele brom hoort er 56 hoofdsproeier erin te zitten. En bij snor wrs 52 of 54.
Ja, t is een snor, had t opgezocht en stond dat origineel 49 was. Ik was eigenlijk sowieso van plan om een andere cilinder erop te zetten. Maar wilde ook gw even vragen wat het nu kan zijn.
Post automatically merged:

Oh, hij zat maar een beetje vast? Nou, dan zal het wel gewoon goed zijn. Compleet normaal dat een motor af en toe even vast loopt natuurlijk.
Nee, daarom vraag ik t ook hier XD. Maar vooral omdat die voordat dat was gebeurt al geen vermogen had.
 
Back
Top