Peugot Fox electrische Choke werkt niet

Noefkie

New Member
Beste Forum leden,

Mijn Fox loopt bij starten zeer arm.
Er zit een elektrische choke op en heb deze gedemonteerd maar niet vies en pen kan ik bewegen heen en weer.

Nu denk ik toch dat hij niet werkt omdat de Fox lastig start en vaak wegvalt in het begin (bij koud weer erger)

Ik heb een video gevonden op youtube. Daar draait de persoon aan de onderzijde bij pennentje en draait hem daar los.
Die van mij gaat niet los! Lijkt 1 deel te zijn.

Iemand een idee wat ik kan doen? Als ik hem doormeet heeft hij een weerstand van 37 Ohm.

*Nuttige info? Er zit geen accu in de Fox!

Kijk uit naar de reacties!

Groet Jan

Last edited:
Advertisement - register to remove this

Ik zou eerst even de spanning meten op de connector van de elektrische choke bij lopende motor.

Als de spanning aanwezig is dan de elektrische choke testen.
Het beste gaat dit door de choke uit de carburateur te halen en beide draden aan te sluiten op een accu.
Na een aantal minuten moet de chokenaald een aantal milimeter uitgeschoven zijn.
De polariteit van de draden op de accu speelt geen rol.

De meting vanuit de twee draden die de choke stroom zouden moeten geven is erg wisselend.
Niet consequent een bepaald voltage(draadbreuk ergens?)

Ik heb dus geen batterij in de Fox. Maar dat zou gewoon moeten kunnen denk ik.
of: Krijgt hij vanuit de batterij stroom?

Ik heb dus geen batterij in de Fox. Maar dat zou gewoon moeten kunnen denk ik.
Ja hoor, ook zonder accu in de brommer moet de elektrische choke spanning krijgen en werken.

De meting vanuit de twee draden die de choke stroom zouden moeten geven is erg wisselend.
Niet consequent een bepaald voltage(draadbreuk ergens?)
Zonder accu in de brommer is die spanning erg afhankelijk van het toerental en niet zo erg stabiel, vooral als de brommer met een laag toerental dus stationair draait.
Maar als je op die twee draden meet een je geeft even wat gas moet die spanning toch op z'n minst 12 tot 15 volt bedragen.

Kijk eens even naar onderstaande Youtube video, hierin wordt uitgelegd hoe de choke precies werkt.
Je zult zien dat als de choke geen spanning krijgt, de choke continue een extra rijk mengsel oplevert en eigelijk niet "uitschakelt"
tenzij de choke kapot is en toevallig in de uitgeschoven positie zou blijven hangen maar dat zou je dan ook aan de uitgeschoven naald moeten zien.

Back