Peugeot Vivacity bromscooter ontgrenzen

D

Deleted member 68514

Guest
Peugeot Vivacity bromscooter, 2 takt, 50cc, prop uit de uitlaat, iets grotere sproeier.
Bouwjaar ongeveer 2000.

Ik wil nu als 1e de luchtfilter ontgrenzen.
Kan iemand een makkelijke uitleg geven?

De variomaat blijf ik nog ff af.
Ik heb geen varioblokkeersleutel, ja voor een 4 takt Sym Orbit.
 
Advertisement - register to remove this

Let er wel goed op dat de binnendiameter en buitendiameter van "het ringetje" precies gelijk is aan de binnen en buitendiameter van de vario glijbus. Anders past je vario niet meer op je krukas, ik teste altijd eerst of bepaalde ringetjes ook vrij konden draaien op me krukas en mag geen speling hebben! Geloof buiten diameter ring was 20 en binnendiameter 14

Hoe dan ook, succes!
Heel de Vario moet eraf om te checken hè?
Zonder varioblokkeersleutel hoef ik niet te beginnen
 
Ja dat dan weer wel... Je kan wel de zuigerstop gebruiken als je die hebt maar zou het dan wel met beleid doen en niet een trap geven op die ratel om die moer lost te krijgen. Kan je zuigerkop een flinke deuk krijgen of een inham. Voor je pistonpenlager hoef je geen zorgen te maken, die krijgt al optaters als je scooter alleen al loopt door de verbranding en krachten die erop komen. Dus kijk maar ffies, was een tip van mij!
 
Ja dat dan weer wel... Je kan wel de zuigerstop gebruiken als je die hebt maar zou het dan wel met beleid doen en niet een trap geven op die ratel om die moer lost te krijgen. Kan je zuigerkop een flinke deuk krijgen of een inham. Voor je pistonpenlager hoef je geen zorgen te maken, die krijgt al optaters als je scooter alleen al loopt door de verbranding en krachten die erop komen. Dus kijk maar ffies, was een tip van mij!
Ik ben ook meer vd varioblokkeersleutel
 
Bij mij hetzelfde resultaat. Heb t weer in elkaar gezet.
Ik heb wel kilometers gevonden bij de bougie dop, en de bougie zelf moet nog. Is dop 21
Sinds ik de buis weer terug eet heeft loopt ie nog rotter. Althans als ik voor een stoplicht sta blijft hij veel toeren maken en zakt heel langzaam terug. En hij gaat nu niet harder dan 45 op de teller. Ik had er dus beter af kunne blijven.
Ik ga volgende week f kijken of er ergens valse lucht bij komt. Misschien een scheurtje in mn luchtinlaat ofzo. En dan kijken hoe mn luchtsproeier staat. Hij kreeg hiervoor ook al teveel lucht.
 
Sinds ik de buis weer terug eet heeft loopt ie nog rotter. Althans als ik voor een stoplicht sta blijft hij veel toeren maken en zakt heel langzaam terug. En hij gaat nu niet harder dan 45 op de teller. Ik had er dus beter af kunne blijven.
Ik ga volgende week f kijken of er ergens valse lucht bij komt. Misschien een scheurtje in mn luchtinlaat ofzo. En dan kijken hoe mn luchtsproeier staat. Hij kreeg hiervoor ook al teveel lucht.
Bij mij valt er niks te draaien aan de luchttoevoer. Luchtsproeier? Oké, is nieuw voor mij.
Ik heb m er terug op geschoven en de luchtfilter vervangen, de 90 graden bocht ook laten zitten.
En volgens mij bougie is mijn mengsel juist te arm. Er mag een grotere sproeier in. (Benzine sproeier welteverstaan)

Bij mij trekt hij behoorlijk naar de 25gps en vd 25 naar de 58 ineens door.
Ik mag niet klagen.
En als ik wel iets van mijn Orbit heb geleerd is het niks maken wat niet kapot is.
 
Ik heb ook vraag over dit topic want ik zit te denken om een 50cc snel cillinder te kopen en de begrenzer van het luchtfilter af te halen en een grotere sproeier maar heeft dit een voordeel kwa vermogen?
 
Back
Top