Peugeot Vivacity bromscooter ontgrenzen

D

Deleted member 68514

Guest
Peugeot Vivacity bromscooter, 2 takt, 50cc, prop uit de uitlaat, iets grotere sproeier.
Bouwjaar ongeveer 2000.

Ik wil nu als 1e de luchtfilter ontgrenzen.
Kan iemand een makkelijke uitleg geven?

De variomaat blijf ik nog ff af.
Ik heb geen varioblokkeersleutel, ja voor een 4 takt Sym Orbit.
 
Advertisement - register to remove this

Ja ho ff. Ik had maar een korte meting, alleen buiten de bebouwde kom, kwam ik op 1:33 uit.
Maar aangezien remmen benzine kost (bekijk t op zijn Bram's) bij alle stoplichten, verwacht ik 1:25.
Nu ga ik voor mezelf uit van 1:22 voor de zekerheid, omdat ik geen brandstof meter heb.
En als t lampje gaat branden? Nog 20km?

Ik vind dat je 5x moet tanken, en t verbruik uitrekenen. En dan het gemiddelde vd 5 metingen is representatief voor jouw scooter.
Het maakt mij niet zo zeer uit of die veel beziene zuipt maar meer dat die niet harder wilt lopen dan 45
 
Het maakt mij niet zo zeer uit of die veel beziene zuipt maar meer dat die niet harder wilt lopen dan 45
Ik heb mijn variateur er nog niet af gehaald en niet naar de sproeier gekeken.
Omdat ik daar nog geen reden toe heb.
Volgens mij is mijn uitlaat standaard, dus de prop eruit.

Ik heb er nu 150km mee gereden. En nu de goedkope 2 takt olie op begint te raken en de slechte benzine ook een heel eind weg is, merkte ik het vanmiddag goed.
Ik voelde m net wat harder trekken, een andere vibratie, na het reinigen vd bougiedop, en het inkorten vd bougiekabel had ik weer wat gewonnen.
Ik moet alleen tot morgen middag wachten op dop 21, wist ik veel.
 
Wat is het verschil bij een 2 takt, zoals mijn Peugeot Vivacity, tussen een snorscooter en bromscooter?
Een extra begrenzing bij de variateur?
Ik zag op YouTube dat er ook mensen bij een Peugeot niet de hele varioplaat eruit halen maar er wat revetten tussen duwen. Ff kijken of ik de link heb.

Hij haalt de Vario eraf, plaat los en doet r wat vulringen tussen. Zo kan je ook fine tunen.
of je stopt die hele plaat er niet weer terug in dat is namelijk de varioplaat
 
Ik heb de aanvoer bij de luchtfilter los gemaakt maar dat werkte averechts.
Ook t 90 graden bochtje in de luchtfilter raak ik niet aan.
Wel is mijn luchtfilter nat, maar verder nog goed.
Wasbenzine?
Schoonmaken bedoel ik.
Verder heb ik de bougiedop en kabel vervangen. De bougie zelf zometeen.
Hoogstens dat ik een gaatje of 2 boor in de luchtfilter kap. Verder beter zo laten.

Denk een andere Vario en uitlaat in de toekomst.
Eerst mijn Orbit 2 eruit.
Ik rij liever de 20 jaar oude Vivacity 2 takt dan de 2014 Orbit 2.

Dus heel veel verlies zal ik er op maken. De eindaandrijving is splinternieuw.
Koppeling, halfpoullies variateur etc.
Als ik veel geduld had deed ik t in onderdelen.

Maar ik kijk wel. Ben er nog niet uit.
 
Ik zou geen gaatje boren in de luchtfilterkap, dan loopt ie niet of beroerd. Hij krijgt dat lucht aangezogen namelijk vandaar ook die slang die op je luchtfilterkap uitkomt. Heb het zelf eens gedaan bij mijn Viva, en kon de gaatjes weer net zo snel dichttapen. Wel kan je gerust dat 90 graden slangetje in je kap verwijderen door middel van doorsnijden. Maar of je dat gaat helpen, denk ik niet. Maar hij krijgt wel meer rechtstreekse lucht toevoer.
 
Ik zou geen gaatje boren in de luchtfilterkap, dan loopt ie niet of beroerd. Hij krijgt dat lucht aangezogen namelijk vandaar ook die slang die op je luchtfilterkap uitkomt. Heb het zelf eens gedaan bij mijn Viva, en kon de gaatjes weer net zo snel dichttapen. Wel kan je gerust dat 90 graden slangetje in je kap verwijderen door middel van doorsnijden. Maar of je dat gaat helpen, denk ik niet. Maar hij krijgt wel meer rechtstreekse lucht toevoer.
Oké mooi op tijd!
 
En voor wat betreft het opvoeren:

Ik had gewoon een mezoly uitlaat eronder gedaan, de lasring door geslepen aan dat tuutje(uiteinde), 9grams rollen, origineel peugeot v snaar (geen andere goedkope), vario plaat eruit, paar shimringen ertussen (voor en achter de glijbus) en liep 60 a 65 en trok lekker.
 
En voor wat betreft het opvoeren:

Ik had gewoon een mezoly uitlaat eronder gedaan, de lasring door geslepen aan dat tuutje(uiteinde), 9grams rollen, origineel peugeot v snaar (geen andere goedkope), vario plaat eruit, paar shimringen ertussen (voor en achter de glijbus) en liep 60 a 65 en trok lekker.
Ik heb prop uit de uitlaat en grotere sproeier en loopt 60
 
Ik heb prop uit de uitlaat en grotere sproeier en loopt 60
Denk de varioplaat er ook uit is. Weet ik niet.
Ik ben nog steeds oude benzine en slechte olie aan t op rijden. Hij liep 60 GPS. Toen zakte t naar 52, nu de bougie beter zit klimt hij weer.
Dus nieuwe bougie en verse bougie kabel zou me terug naar de 60 GPS moeten brengen
 
Denk de varioplaat er ook uit is. Weet ik niet.
Ik ben nog steeds oude benzine en slechte olie aan t op rijden. Hij liep 60 GPS. Toen zakte t naar 52, nu de bougie beter zit klimt hij weer.
Dus nieuwe bougie en verse bougie kabel zou me terug naar de 60 GPS moeten brengen
Hoogstwaarschijnlijk wel anders reedt ie geen 60km
Wtf is shimmen? Ja Ben niet alwetende. Maar klinkt interessant

Je vario glijbus ietje langer maken dmv een simpel m20 ringetje ervoor bij monteren dan klimt de v snaar nog iets meer omhoog, dus hogere top. Maar als je teveel ringetjes gaat plaatsen dan kan ie bij volgas je kickstarter raken in je kap. Zoek maar eens op Google: "variobus shimmen peugeot Vivacity"
 
Hoogstwaarschijnlijk wel anders reedt ie geen 60km


Je vario glijbus ietje langer maken dmv een simpel m20 ringetje ervoor bij monteren dan klimt de v snaar nog iets meer omhoog, dus hogere top. Maar als je teveel ringetjes gaat plaatsen dan kan ie bij volgas je kickstarter raken in je kap. Zoek maar eens op Google: "variobus shimmen peugeot Vivacity"
Dus zuiger stop of varioblokkeersleutel?
 
Nee ik bedoel dit:

 
Let er wel goed op dat de binnendiameter en buitendiameter van "het ringetje" precies gelijk is aan de binnen en buitendiameter van de vario glijbus. Anders past je vario niet meer op je krukas, ik teste altijd eerst of bepaalde ringetjes ook vrij konden draaien op me krukas en mag geen speling hebben! Geloof buiten diameter ring was 20 en binnendiameter 14

Hoe dan ook, succes!
 
Back
Top