Hoi.
ik heb laatst een 2e handse vivacity 2 takt gekocht.
hij had een tijdje stil gestaan volgens de verkoper maar liep wel prima (heeft maar heel kort aangestaan en niet gereden).
dus ik had hem gekocht met het idee dat het al een goeie scooter is en dat ik onderweg naar mijn 16e verjaardag de scooter nog verder kan upgarede en opknappen
na dat ik mijn carb had schoon gemaakt en terug geinstalleerd kwamen de eerste probleempjes al hij lekte in eens benzine uit de overloop en starte bijna niet starte alleen als ik het gas open hield maar dat was niet altijd zo.
na beetje gespeelt te hebben enzo krijg ik hem wat makkelijker aan maar heb nog steeds vol gas nodig maarja ik een klein stukje op een afgelegen plek geprobeerd loopt die in eens 50 terwijl het een snor is van 25kmph.
Opzich niet erg omdat mijn idee was om hem sws al jets optevoeren.
Kom thuis laat ik hem redelijk goed stationair lopen hoor ik in eens een tikkend geluid?
dit zouden de lagers kunnen zijn maar als ik aan de ass waar de vario op zit wiebel krijg ik er geen beweging in ook niet van af de lucht gekoelde kant? Dus lijkt me niet dat dat het is.
Maar heb gekeken en nog steeds gereden om te testen wat het zal kunnen zijn op eens rij ik een bocht door heb ik veel vermogen verlies.
Maar ik was deels blij want ik had net mijn dmp toerenbegrenzer geïnstalleerd en dacht dat die dat dee ik switchten hem weer om en hij liep weer hoger de toeren in maar dit was waarschijnlijk toeval.
Toen kwam ik thuis wilde ik hem aan kicken had ik vrijweinig compressie voor me gevoel.
Normaal gaat de electrische start niet heel snel beetje langzaam de motor is lui zeg maar maar nu in eens ging die behoorlijk snel dus klinkt alsof er iets stuk is?Of het moet zijn dat de start motor het weer goed doet heb namelijk paar dagen geleden hele blok verwijderd en dingen schoon gemaakt en die start motor paar keer getikt met rubberen hamer.
maar dat ritje waar ik me toeren extreem verloor was ba dat ik het motor blok had verwijderd en weer geherinstaleerd had.
heb dus paar vragen.
Waarvan komt dat tikkend geluid ?
En wat zou er kunnen gebeuren bij compressie verlies?
en die dmp toerenbegrenzer er staat in de manual dat die op geel blauw moet bij peugeot maar lijkt niks te doen?
Moet die niet op de rood/zwarte? Die kabel die los van de connector naar de ontvanger van de stator gaat?
als je iets weet kaat het me weten!
ik heb laatst een 2e handse vivacity 2 takt gekocht.
hij had een tijdje stil gestaan volgens de verkoper maar liep wel prima (heeft maar heel kort aangestaan en niet gereden).
dus ik had hem gekocht met het idee dat het al een goeie scooter is en dat ik onderweg naar mijn 16e verjaardag de scooter nog verder kan upgarede en opknappen
na dat ik mijn carb had schoon gemaakt en terug geinstalleerd kwamen de eerste probleempjes al hij lekte in eens benzine uit de overloop en starte bijna niet starte alleen als ik het gas open hield maar dat was niet altijd zo.
na beetje gespeelt te hebben enzo krijg ik hem wat makkelijker aan maar heb nog steeds vol gas nodig maarja ik een klein stukje op een afgelegen plek geprobeerd loopt die in eens 50 terwijl het een snor is van 25kmph.
Opzich niet erg omdat mijn idee was om hem sws al jets optevoeren.
Kom thuis laat ik hem redelijk goed stationair lopen hoor ik in eens een tikkend geluid?
dit zouden de lagers kunnen zijn maar als ik aan de ass waar de vario op zit wiebel krijg ik er geen beweging in ook niet van af de lucht gekoelde kant? Dus lijkt me niet dat dat het is.
Maar heb gekeken en nog steeds gereden om te testen wat het zal kunnen zijn op eens rij ik een bocht door heb ik veel vermogen verlies.
Maar ik was deels blij want ik had net mijn dmp toerenbegrenzer geïnstalleerd en dacht dat die dat dee ik switchten hem weer om en hij liep weer hoger de toeren in maar dit was waarschijnlijk toeval.
Toen kwam ik thuis wilde ik hem aan kicken had ik vrijweinig compressie voor me gevoel.
Normaal gaat de electrische start niet heel snel beetje langzaam de motor is lui zeg maar maar nu in eens ging die behoorlijk snel dus klinkt alsof er iets stuk is?Of het moet zijn dat de start motor het weer goed doet heb namelijk paar dagen geleden hele blok verwijderd en dingen schoon gemaakt en die start motor paar keer getikt met rubberen hamer.
maar dat ritje waar ik me toeren extreem verloor was ba dat ik het motor blok had verwijderd en weer geherinstaleerd had.
heb dus paar vragen.
Waarvan komt dat tikkend geluid ?
En wat zou er kunnen gebeuren bij compressie verlies?
en die dmp toerenbegrenzer er staat in de manual dat die op geel blauw moet bij peugeot maar lijkt niks te doen?
Moet die niet op de rood/zwarte? Die kabel die los van de connector naar de ontvanger van de stator gaat?
als je iets weet kaat het me weten!