Peugeot speedfight

Scoote peugot

New Member
Ik heb een carbrateur gekocht voor mijn peugeot. Carbrateur is 19 mm maar 25 mm voor mijn spruitstuk waar kan ik zo'n stuk vinden
Of moet ik wat aanpassen?
 
Advertisement - register to remove this

#1
Ik wil een andere carbrateur op mijn scooter zetten nu pas hij niet op mijn spruitstuk
Welke spruitstuk heb ik nu nodig de aansluiting is 25 mm
 

Attachments

  • 20180628_173240.jpg
    20180628_173240.jpg
    129.8 KB · Views: 21
  • 20180628_173250.jpg
    20180628_173250.jpg
    106.7 KB · Views: 21
Op foto 2 laat je de inlaatkant zien waar het luchtfilter op gaat.. Standaard luchtfilter gaat daar niet op passen nee..

De 100cc variant heeft een 17,5mm dell orto insteek carburateur, dus misschien een beter idee om te kijken of je er het 100cc complete luchtfilter erop kan krijgen.. (ik weet dat hij i.c.m 17,5mm wel gaat passen op het 50cc.. Weet alleen niet of dat de kant van het luchtfilter hetzelfde is bij de 19mm die je daar hebt.
 
Op foto 2 laat je de inlaatkant zien waar het luchtfilter op gaat.. Standaard luchtfilter gaat daar niet op passen nee..

De 100cc variant heeft een 17,5mm dell orto insteek carburateur, dus misschien een beter idee om te kijken of je er het 100cc complete luchtfilter erop kan krijgen.. (ik weet dat hij i.c.m 17,5mm wel gaat passen op het 50cc.. Weet alleen niet of dat de kant van het luchtfilter hetzelfde is bij de 19mm die je daar hebt.


Maat: 20.5 mm
Aansluiting spruitstuk: 29 mm
Aansluiting filter: 40 mm
Dit zijn de de maten van de carbrateur ik had verkeerd gekeken
Maar is het wel mogelijk om deze op mijn scooter te monteren
 
Spruitstukken die je kan gebruiken:

Peugeot origineel 100cc (pas 100% op het 50cc blok)
Stage 6 big valve kit.
Polini big valve kit.

BGM pro spuitstuk..
Doppler spruitstuk.. (heeft alleen niet zo goed aansluit rubbertje.

Je zou ook een peugeot vertikaal TSDI spruitstuk kunnen proberen, zit normaal de throttle body er tussen, maar zal dezelfde maat moeten hebben.


Peugeot 100cc lijkt op deze tnt versie (al is de tnt versie slechter kwa kwaliteit)
165152.jpg




Big valve van stage 6:

s63217500_s63217500_01.jpg



BGM PRO: (is in duitsland te krijgen)

big_BGM5503.jpg




Big valve polini:


61dv99bvQ6L._SX355_.jpg



s-l1600.jpg



Spruitstuk peugeot origineel TSDI.. I..c.m het originele TSDI luchtfilter huis zou het prima kunnen passen.. (dat filterhuis heeft een ander aansluit rubber erin zitten.. Waar het oude model alleen op de GURTNER past.
 
Spruitstukken die je kan gebruiken:

Peugeot origineel 100cc (pas 100% op het 50cc blok)
Stage 6 big valve kit.
Polini big valve kit.

BGM pro spuitstuk..
Doppler spruitstuk.. (heeft alleen niet zo goed aansluit rubbertje.

Je zou ook een peugeot vertikaal TSDI spruitstuk kunnen proberen, zit normaal de throttle body er tussen, maar zal dezelfde maat moeten hebben.


Peugeot 100cc lijkt op deze tnt versie (al is de tnt versie slechter kwa kwaliteit)
165152.jpg




Big valve van stage 6:

s63217500_s63217500_01.jpg



BGM PRO: (is in duitsland te krijgen)

big_BGM5503.jpg




Big valve polini:


61dv99bvQ6L._SX355_.jpg



s-l1600.jpg



Spruitstuk peugeot origineel TSDI.. I..c.m het originele TSDI luchtfilter huis zou het prima kunnen passen.. (dat filterhuis heeft een ander aansluit rubber erin zitten.. Waar het oude model alleen op de GURTNER past.


Mijn dank is groot voor deze informatie
Weet je meschien een site waar ik de goedkoopste variant kan bestellen
 
Bij de meeste zit je vast aan een powerfilter. Omdat het oude type filter gemaakt is voor de gurtner 12mm die andere aansluit specificaties heeft..

Van de BGM PRO , Polini big valve, Stage 6 big valve, doppler spruitstukken weet ik niet onder welke hoek ze staan.. Ze komen volgens mij wel iets meer naar achteren te staan, waardoor je minder ruimte voor het originele filterbox hebt.. Daarnaast past de kleinere inlaat van het rubber ook niet meer op de grotere diameter van de lucht inlaatkelk van de carburateur.. Aanpassen van het rubber (van het oude normale 50cc model filterbox is de moeite naar mijn mening het niet waard.. Ik weet alleen dat de originele oplossingen passen..

Het 50cc peugeot vertikale carter is precies hetzelfde als van de 100cc versie (dit weet ik aangezien ik dat al eens geprobeerd hebt..

De gehele set van de 100cc past daar zo op..

s-l1600.jpg


PLUS
s-l1600.jpg


Je hebt dat rubber om de luchtinlaat van de carburateur nodig plus dit luchtfilter:

https://picclick.co.uk/Peugeot-Vivacity-Air-Box-Filter-Top-Cover-112649145411.html#&gid=1&pid=1

(luchtfilter bestaat uit 2 delen, zoals bij het 50cc model, maar zijn anders van model en afmetingen)

Voordeel is dat er veel lucht door kan, wat bij de 50cc niet gaat lukken en ook het geluid is beter dan een powerfilter..
Nadeel is dat je misschien als motor gezien kan worden (als indentificatie)

Overigens zijn de onderdelen prima nieuw te bestellen bij de originele onderdelen op easyparts.nl

Achterste gat van het 100cc luchtfilter is niet geboord en getapd op het 50cc carter.. Dit moet je dan handmatig nog aanpassen. Dat nieuwe gat word alleen voor het 100cc filter gebruikt, bij 50cc heeft het geen toepassing.. Dat uitboren en tappen is prima zelf te doen als je geduld hebt..

Spruitstuk en carb monteren en dan alleen de filterbox erop en op het voorste gat vast schroeven.. Dan heb je voor het andere gat de indicatie waar je moet boren (let erop dat je niet te diep gaat) En dan de tap er door en klaar)

Als de 19mm een zelfde afmeting inlaat op de carb heeft, kan je er prima er die 19mm er tussen zetten i.p.v de 17,5mm die genoemd is. Aansluiting op het spruitstuk is hetzelfde als het een insteek is (insteek in het spruitstuk)


Ik gebruik even een 2de venster voor de andere oplossing om het even duidelijk te houden.
 
Een andere oplossing zou zijn, de inlaat traject voor een peugeot vertikaal motorblok met TSDI techniek..

Dan heb je nodig een TSDI spruitstuk (moet je een span klem zoeken of even een originele bestellen)

s-l1600.jpg


Normaal zit dit er tussen:

throttle body:

s-l1600.jpg


Ziet eruit of het dezelfde afmetingen heeft als een reguliere carburateur..
(de throttle body heb je dan niet nodig, maar hier komt dan de carburateur voor in de plaats(misschien heb je dan een ander type carburateur nodig.

I.c.m een 50cc TSDI filter box (moet echt voor TSDI zijn, deze filterbox heeft een aangepaste inlaat rubber die normaal past op de achterkant van de throttle body.. Mist de throttle body (gasklep) dezelfde afmetingen en ruimte heeft als de carburateur, dan zou het hele geheel zo moeten passen..

Het luchtfilter lijkt 1:1 op het originele oude filter, maar om het passend te maken moet je de tsdi filter box hebben.. De aanzuigbuis op de filterbox is precies hetzelfde. (dat plastic ding dat voorop de filterbox word gemonteerd om de lucht stroom te doseren) Aansluit rubber naar de carb is dus wel anders. (precies het model dat je nodig hebt..


Van optie 1 weet ik dat het 100 % past (zelf getest), maar optie 2 nooit zelf uitgeprobeerd, maar lijkt maar mijn idee gewoon te kunnen passen..

dellorto-phbg-20-bs-carburettor-r2509-[2]-2196-p.jpg


Een DO PHBG zou zo maar eens er tussen kunnen passen of een PHBN OF PHVA (bij deze 2 laatste gebruik je de laatste diepste ribbel in het inlaat rubber van het luchtfilter..
 
Back
Top