This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Peugeot Speedfight X-team LC

Martini

Scootaholic
Aangezien mijn broertje nooit echt een project pagina heeft gemaakt, en hij eigenlijk de scoot laat wegroesten. heb ik em eindelijk kunnen motiveren dat ie bezig gaat met zijn speedfight.
tja dreigen helpt... vooral aangezien ik me dood irriteer aan een vette scoot die gewoon compleet onder handen moet worden genomen
tja als hij het niet doet doe ik et wel voor hem. dus ik zal de history wel ff plaatsen

In augustus 1999 werd deze scooter nieuw aangeschaft.
mijn broertje een tijdje blij, totdat het sneller gaan virus uitbrak.
tja ik had toen nog een Tkr. dus we hadden mooi een beetje competitie ondertussen.

De speedfight was origineel Luchtgekoeld, zoals op de onderste foto's te zien.

1e setup:

Eurocilindero 70cc en een piaggio hogedruk pet.
17,5mm dellorto met autosjook.
Malossi Sport vario.
Polini 4-race met funky demper.

niet zo bruut maar wel een lekkere straat setup.









Tja na een tijdje ging het weer kriebelen

scooter werd gedemonteerd.

Er werd een MHR Replica aangeschaft voor de speedy, Lc natuurlijk. deze cilinder werd meteen door gijs grondig onderhanden genomen.
er werden nieuwe krukaslagers gemonteerd en het carter werd ook ff goed getuned.

de cilinder van de Howto






aangezien de 4-race demper al overleden was. en de funky demper ook zijn tijd wel had gehad, drukten we er maar een rs125 demper op van gianelli.




 
Het handmade spruitstuk was ook klaar dus de 21mm kon er op




de scooter liep mooi. maar hij leverde niet het vermogen wat we wouden
de uitlaat was te laagtoerig.
tja aangezien ik dus mijn c16 van me sr gemold had, (Flens gebroken/gescheurt) had me broertje geluk
verlassen die zooi voor peusjo.
op de achtergrond van 1 van de foto's zie je de sr nog wel staan in de toen euh 'originele' staat






 
Last edited:
Voorkap Terror SF gemonteerd (ja ff kijken hoe het staat)



de scooter liep fantastich met de nieuwe setup.
jammer dat de scoot 24 uur na de eerste testrit al in beslag wwerd genomen

scooter 9 maanden skiepers (lees geconfisceerd) naar domeinen in hoogeveen.

toen de scoot terug kwam nog ff bruut gevlamt.
en nu al een tijdje buiten gebruik.
toch een beetje bezig geweest.








 
Zwaar vet die omgelaste c16
Zo heb ik het nog niet eerder gezien, van een mina hori uitlaat.
Kan trouwens dat spruitstuk niet omgedraaid worden?
 
dat mocht ie willen
das me eigen blok v/d sr

Vandaag ff bezig geweest met de ouwe ac voorkap van de speedy.
1st volgende stap. complete demontage v/d scoot.
mag mijn broertje em een keer schoonmaken want das al een paar jaar geleden ondertussen
 
Tering ziet er goed uit vlammende sf zie je niet zo vaak en dat geld ook voor c16 op zo'n ding. Jammer van dat inbeslag name maar als ik de fototjes zie is het waarschijnlijk alleen een 'leuke' boete geworden.

En als je dat blokje wat daar op de foto staat erop zet dan zal het zeker vlammen (zie zo snel volgens mij een mhr cylinder welk type word lastig, c20 nieuwe type, geen membraam, malossi eprom rotortje volgens mij ken je dat er beter onderzetten) alleen schiet je daar niets mee op want dit ruled pas echt een vlammende peu.
 



Scooter die bij dat blok hoort